Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Stuksjes gespoten, ze kunnen maar klaar liggen om gemonteerd te worden. Maar de locomotief kan niet verder afgewerkt worden dan moet ik eerst nog wat extra decals voor binnen krijgen. We hebben tijd en job genoeg hier, dast probleem helemaal niet. Doen dan wel wat anders.
Den Eric.

Havoc

Iets van een hele tijd geleden terug opgenomen (onze Ardoenja zit er voor iets tussen):

Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Bezig met rudimentaire industriele kookpotten maken voor inrichting conservenfabriek.
Hier een orgineel.


Hier mijn imitatie met afvalstukjes en evergreen profieltjes.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Citaat van: Havoc op 22 maart 2020, 15:34:22 PM
Familie van van R2D2? :)

Met bouwen zat ik hetzelfde te denken. ;D ;D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

We zijn precies allemaal wel méér bezig... tof  8)

Hier mijn werken vanuit een nog niet zo lang geleden opgericht kelder-vuil-werk-atelier:









Het grovere werk voor een MTD-project. Het laatste "tandwieltje" is 3D-geprint: 210 tanden modulo 1 ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Indrukwekkend! Weet alleen niet wat het indrukwekkenste is: zo'n opgeruimd atelier of het project in ruwbouw.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

resin 3D print Gerolf? welke soort?

Vraag ik omdat er bij mij al wat geprinte tandwielekes gesneuveld zijn (breekbaar?)

Peter

#8888
Oei, oei, zo heb ik Gerolf zijn atelier nog nooit gezien.
Ben benieuwd wat hij nu weer aan het samenbouwen is
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Citaat van: Dirky op 22 maart 2020, 16:36:43 PM
resin 3D print Gerolf? welke soort?
Vraag ik omdat er bij mij al wat geprinte tandwielekes gesneuveld zijn (breekbaar?)

Wanhao ... en ik hoop dat ze het houden  ::)

Citaat van: Havoc op 22 maart 2020, 16:26:23 PM
Indrukwekkend! Weet alleen niet wat het indrukwekkenste is: zo'n opgeruimd atelier of het project in ruwbouw.

;D  Opgeruimd voor de fotosessie ...  ::)

Citaat van: Peter op 22 maart 2020, 16:42:47 PM
Ben benieuw wat hij nu weer aan het samenbouwen is

't Is voor hetzelfde MTD-project waar ik eerder trammetjes voor maakte, en elektronica, en ...
Ik start bij gelegenheid wel een apart draadje  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Soldaatjes aan het schilderen in schaal 1/72ste. Had daar na een dag buitenwerken, ineens zin in.



Nog gevonden in een doos op zolder. Normaal gezien hield ik mij enkel met Napolinistische soldaten bezig, deze had ik ook ooit gekocht, omdat het mij aan mijn kindertijd deed denken.
Merk nu wel dat mijn ogen niet meer zo scherp zijn als 20 jaar terug en dat het fijnere werk, steeds moeilijker wordt. En... dat potjes verf na 6 uitdrogen!  ::)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Decals zetten op model PBS MY1132. Rustig werkske.
Den Eric.

bollen neus

Locomotief afwerken, alles monteren en beginnen te vervuilen. Eind deze maand is de PBS MY1132 ook een feit hier op de baan.
(al veel goede commentaren gehad uit Duitsland, Denemarken en bij onze Noorderburen, maar tja tis ook geen B materiaal hé jongens)
Den Eric.

mardig23

Voor de eerste keer in mijn leven ben ik thuis, zonder doel of plannen.
Nu had ik dat dit jaar sowieso op de planning staan, omdat het echt tijd wordt om aan die baan te beginnen, maar is was niets voorbereid, alles is dicht, en ge moogt niet buiten, behalve met uwe fiets, en daar past geen MDF plaat op...

Dus, palletje boekjes uit de stelling gehaald, om al die MSM-en die ik wel kocht maar nooit las eens door te snuffelen ::)

Deze was het eerste slachtoffer: nr88, over de lancering van de HLE28 van LS, 01/2010. Nooit open geweest, best spannend ;D



En daarmee hebben we toch een uurtje of twee de Corona's van de wereld even afgeblokt.

En dan komt de goesting, en moet de zoon eraan geloven :P

Masterclass Brio:


Masterclass Marklin My World Vliegveld bouwen, juist op tijd voor de Thalys! ;)

Mvg Karl

Koen

@Karl,

Vandergucht uit Temse en Hugo leveren aan huis op bestelling. Misschien is dat een optie?


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren