Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michiel

Zou je niet eens lekker een weekendje Zweden plannen?  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Draaistellen zijn nu voorzien van alle nodige onderdelen in messing ook voor het zand strooien. De meeste lagen al gereed in de kast. Morgen op het gemakske wat ontvetten, grondverf steken en in het zwart spuiten.
Dan zijn het nog enkel de bufferbalken voorzien van de Weinert onderdelen en locomotief is dan compleet om terug de onderdelen te monteren.
Den Eric.

SuSke

Citaat van: Michiel op 12 maart 2020, 16:56:09 PM
Zou je niet eens lekker een weekendje Zweden plannen?  ::) ;D

Zal eerst kijken en luisteren of ik maandag nog mag terug gaan  8) 8)
Gelukkig had ik het voorgevoel dat er iets niet klopte, en had ik gisteren alles mee terug naar huis gebracht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#8868
Nog wat H0-flensjes aan het afdraaien (niet bakken) .  Enkele stuks even tussendoor en dan iets anders  ...

Proefondervindelijk vastgesteld dat de Peco-code 75-rails met  'houten' dwarsliggers op eerste gezicht lichtjes toleranter lijken dan de Streamline code75 met de 'betonnen'   en met de   'metalen'  bielsen.        Maar nog nader te testen.
Zeker op de betonnen bielsen-versie ratelen de aangepaste flensen nog,  als ze op de houten bielsen reeds vlot bollen .

De Roco-Line code 83 heeft een iets kleinere afstand BovenkantSpoor naar bovenkant kleinijzer , maar er zou dus ook een verschil wezen in de laagprofiel Peco-rails.                          Later te meten, want dat is pas weten.

steamdriven

Tussen de buien door wat ruimen in de tuin zodat er plek komt voor een blokhut.
Ondertussen ook foto's zoeken van kleine kolendumps langs de spoorwegen ter bevoorrading van de kolenboeren uit de buurt. Nog niet makkelijk om die te vinden.
Ik denk dat uiteindelijk tevreden kan zijn met mijn definitief sporenplan(netje). Ik ben er eigenlijk tevreden van en zou eigenlijk eens een thread moeten starten voor het project. Probleem is dat ik waarschijnlijk te traag vooruit ga om het boeiend te houden...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

modelbaanHO

Net terug van Haasrode waar ik wat scenery materiaal ben gaan ophalen dat ik eerder had besteld.
Dat is het geluk bij het ongeluk dat Ontraxs niet is doorgegaan: nu had ik tijd om tot daar te gaan.

Met dat materiaal wil ik "Das Depot" wat beter aankleden.
Er is nu toch extra tijd om te knutselen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Knutselen aan de uitbreiding van Nonceveux, struikjes planten, grasjes zaaien, lekkere Maredsous dubbel erbij icm wat fijne muziek waar toffe herinneringen aan gekoppeld zijn. Beter wordt een Coronacrisis niet.  :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

De vier draaistellen zijn nu voorzien van de verfraaingen met messing onderdelen. Alles ontvet en in de grondverf gezet gisteren. Deze morgen reeds in zwart gespoten.
Voor de PBS MY1132 moeten er nu enkel nog de bufferbalken verbouwd worden en gespoten, aan de draaistellen en deze bufferbalken worden er dan ook de details nog geschilderd voor het vervuilen. Alle andere onderdelen liggen klaar om op body gemonteerd te worden.Platforms, relingen, voetsteunen voor op  de neuzen en de deurgrepen, Begint vormte krijgen.
Op het programma staat nog voor volgend model de cabines te verbouwen maar das meer tussendoor als we niet verder zouden kunnen aan model.
Bezigheid genoeg om handen .
Den Eric.

steamdriven

Begonnen aan een kleine volumemaquette op 1/10 om het reliƫf van mijn banenplan goed te krijgen...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

bollen neus

Draaistellen aan het vervuilen voor PBS MY1132.
Den Eric.

bollen neus

Kleine messing onderdelen verandert en in grondverf gespoten, daarna in het zwart. Ook de bufferbalken reeds gespoten en gemonteerd. Nu details schilderen op de slangen en koppelingen en voorzien van de juiste kleurtjes.
Kleine rode LED als versiering naast de zijroosters verlijmd. Het zijn allemaal kleine details waar je soms veel tijd insteekt maar nadien wel de moeite lonen. Decals kan ik daarna plaatsen.
PBS MY1132 "Maria" begint al wat vorm te verkrijgen.
Den Eric.

Rangeerduivel

Even geen treintjes;
De wagen een lente-update geven in de vorm van, grondige poetsbeurt binnen en buiten, verwisselen winterbanden/velgen naar zomer enz...

Het gras is al af sedert maandag!

;)

dani

gewoon bezig met door werken , van thuis dan weliswaar....
Zorgen dat bedrijven hun vacatures ingevuld krijgen en dat werkzoekenden aan de bak komen :) :)
Meer en meer blijkt nu het belang van e-platforms en digitale dienstverlening.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

2 kleine stekkers aan het solderen voor op het model nog te plaatsen, is een verschil tussen 1998 en 1999 . Bezigheidstherapie.
Den Eric.

raf

de bakken waar ik ooit eens aan begonnen was verder aan het afwerken
de relais modules zitten er reeds onder en de aansluitingen voor de servo's ook al



dit is bak twee en veel eenvoudiger dan de eerste bak

hierna komt bak drie aan de beurt maar wegens materiaal gebrek (relais modules) kan ik alleen maar de bekabeling doen
en deze dan los laten hangen
de papiertjes zijn nummers bij de kabels en servo's deze worden nog vervangen door clip up benummering
maar dit is nu een kwestie om alles wat overzichtelijk te houden
op deze bakken zijn de twee voorste sporen 2 rail voor hier thuis op de roco muis
het derde spoor is een overgang spoor wat schakelt tussen 2 en 3 rail
de rest van de sporen zijn 3 rail sporen

rest me nog de 2 kop bakken te maken en dan met het aan kleden beginnen van het geheel

de eerste bak was ik reeds begonnen en ben ik nu bezig met signalen en dergelijke te plaatsen
deze kunnen uitgetrokken worden om niet beschadigd te worden tijdens de bouw en of verplaatsing
tijdens de bouw worden er dan 2 kleuren leds ingestoken om te kunnen zien dat alles werkt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.