Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

bij deze moet ik zeggen spijtig...of proficiat en meteen nog enkel dingen je je leuk vind  ;)

dani

Citaat van: Dirky op 18 december 2019, 19:59:34 PM
Citaat van: dani op 18 december 2019, 12:22:22 PM
voor dit jaar, Dirk ?  Of voorgoed ?   beetje vroeg voor pensioen denk ik ...   :)

voorgoed Dani...

Job kwijt door reorganisatie dus de modelbouwactiviteit opkrikken. En b.t.w., ik kan volgend jaar al met vervroegd pensioen!

Ow, dat wist ik dus niet .    Sterkte, wie weet vind je toch nog iets waar je  je tegenaan kan smijten  voor nog een paar jaren... ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Net verhuisd... zit nog tussen dozen... geen internet... moet alle kasten nog monteren... geen tv... maar weet wel wat doen... zaterdag weer verbinding met de wereld... tot... sshshsshshshsss... klik klik...  sshssshhssshhh
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Citaat van: Michiel op 19 december 2019, 13:33:59 PM
Net verhuisd... zit nog tussen dozen... geen internet... moet alle kasten nog monteren... geen tv... maar weet wel wat doen... zaterdag weer verbinding met de wereld... tot... sshshsshshshsss... klik klik...  sshssshhssshhh

Straf dat je dit dan kan posten.... ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

... was dan ook niet makkelijk! ...  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Laatste dozen aan het uitmesten en overtollige onderdelen rechtstreeks de vuilbak inkieperen, Lucht op in deze donkere dagen.
Den Eric.

raf

proberen een KMB belgische lok terug gerepareerd te krijgen
stuts voor de nemschacht bevestiging zijn afgebroken
ik heb er nu geprint maar het wil echt niet mee werken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Vandaag nog een stukje van de zolder afgewerkt. Nog extra materiaal gaan halen (want had mij blijkbaar goed misrekend). Met een beetje geluk, kan ik binnen enkele weken aan de baan effectieve baan beginnen. Al ben ik nog eventjes afhankelijk van mijne schoonpa die mijn stopcontact(en) boven nog moet voorzien.
En omdat we het daar juist over hadden, kwam de vraag: "Wat gaat ge allemaal aansluiten en wat moet ik voorzien op de zekeringskast?". Euh... wel euh??? Ok, een pc, mijn mobilestation (later misschien een andere... we zien wel), een booster, ne radio, extra verlichting zijnde LED... Een stopcontact mag (volgens mij) 20A hebben op de zekering. Maar kom ik er dan of zit er ik er over?

Dus ff tellen:
- PC met voeding 300W => 300/230 = 1,3A
- MS2 ?
- Booster ?
- Radio, 25W => 25/230 = 0,07A
- LED verlichting => 5*6 W (denk ik), dus 30/230= 0,13A

Het lijkt me sterk dat ik over de 20A zou geraken, of ben ik verkeerd?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Citaat van: svvander op 27 december 2019, 21:45:11 PMHet lijkt me sterk dat ik over de 20A zou geraken, of ben ik verkeerd?

Het lijkt me ook sterk dat je daar boven geraakt.
Uitrekenen in Watt is handiger. Met een "normale" stopcontact-zekering heb je dik 4000 Watt ter beschikking.

Met elektronica en LED-verlichting zal je daar niet makkelijk geraken.
Echte stroomvreters zijn verwarmende toestellen. Bijverwarming voor de winter bvb ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

T'is dat. Al die watts die je uit het stopcontact haalt worden uiteindelijk omgezet in warmte. Bij 4000 watt wordt het op die kamer tropisch heet. Dat zal vast niet gebeuren.

Havoc

Zoveel mogelijk van mijn smalspoor materiaal over alle types wissels doen rijden om te trachten begrijpen waar en waarom die ontsporen.

Hoe meer ik test hoe minder ik er van begrijp.....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

henry

Ontwerpen en zelfbouwen van ho lookloods en seinhuis.
met styreen en spuitwerk ( wat steeds beter gaat).
Via www.peard.nl alle losse onderdelen gekocht en met hulp van youtube chopper gemaakt https://www.youtube.com/watch?v=nK4NzWovo7U




svvander

Citaat van: henry op 29 december 2019, 14:39:01 PM
Ontwerpen en zelfbouwen van ho lookloods en seinhuis.
met styreen en spuitwerk ( wat steeds beter gaat).

Kan je hiervan eens foto's posten? Ik ben benieuwd hoe het er uitziet. Ik heb ook al enkele pogingen met hout ondernomen, helaas niet goed genoeg. Maar al doende leert men zeker? Een goed voorbeeld is goud waard, vandaar de vraag.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

henry

eeen aantal foto,s chopper.

het ziet er iets minder prof uit, werking is toppie.







Belangrijk is het mesje en het haaks maken van de snijder op het snij vlak.
Oude snijmat vervangen en die versneden voor snijvlak.

de hele handel is circa 30 x 20 cm.