Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

klaas 1.1 is goed genoeg
op de HTC baan liggen een paar stukken rails (roco geloof ik) die een fout hadden toen ze gemaakt waren
de railschoenen zijn iets te hoog van fabriek af aan
en als de flenzen dan hoger zijn dan 1.15 dan krijg je een ratelend geluid en dat maakt een bende herrie
en dat wil ik dus vermeiden en daarom afdraaien naar 1.1 is meer dan genoeg
lager bestaat de kans door de mix van rails die er liggen dat de wagons hier of daar de baan uit gaan en das niet de bedoeling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modeltreinbart

Nog een warme choco en ik kruip mijn bedje in. Ben net terug van een verlengd weekend bij de vriendin.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

bollen neus

Poging aan het ondernemen om een paar filmkes te maken op de baan van de zelfbouw modellen O schaal, met geluid en af en toe nen toeter.
Den Eric.

bollen neus

Gisternamiddag hulp gekregen van mijn tweede helft. Er moesten nog een paar extra stickers gezet worden op de 9505 Strukton. Snijden lukte me nog net, echter weken en plaatsen was een catastrofe. Zij heeft me dus geholpen en heeft hiermee dus weer wat geleerd over waterdecals. Nu staat er alles op (oef) en als de hand het terug toelaat kan deze dame dus vervuild worden volgens een foto die ik ergens gevonden heb waar ze zwart ziet (en neen tis niet Zwarte Piet die te zien is   ;) )
De draaistellen staan wel al vervuild klaar. Das dus gemakkelijker om verder de kleuren door te trekken van boven naar beneden en visa versa.
Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 21 november 2019, 10:51:12 AM
Zij heeft me dus geholpen en heeft hiermee dus weer wat geleerd over waterdecals. Nu staat er alles op (oef) en als de hand het terug toelaat kan deze dame dus vervuild worden...

:o

En ga je de loc dan ook vervuilen Eric?.... ;D ;D

;)

Havoc

LOL.... Heerlijk dubbelzinnig. :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Ja hoor, proper blijven en spic en span toestanden das voor strandjanetten zoals ik dat hier schrijf. 8)
Maakt de locomotief nog wat exclusiever dan dat het al is. Tja en met "exclusief" bedoel ik niet zoals in een bepaalde winkel er op elk item vermeld staat op de doos hé.
Den Eric.

PaulC

#8722
gisteren avond mijn eerste ombouwproject afgewerkt, was er met een bang hartje aan begonnen.
Roco HLE2024 voorzien van de EveDM62 1500 print en, wonder boven wonder, alles werkt. Ikke content :)
Nog 4 te gaan.

Paul

bollen neus

Nu modelbouw niet gaat een boekje samengesteld met de afgewerkte schaal O locomotieven Heljan, zelfbouw. Ik had in de loop van dit jaar de mappen reeds uitgemest en eventuele goede foto's gesorteerd dus das er nu van gekomen.. 
Den Eric.

raf

in gangelt 3 loodsen gekocht en deze ingepast op bak nummer 1
en ik moet zeggen ze mis staan der niet op maar ze gaan toch nog aangepast worden
ik had ze eigenlijk alle 4 moeten kopen want nu kom ik voor de laadkaai lengte er eigenlijk 1  te kort




er zijn zo drie bakken in aanbouw
vooraan is er 2 rail en het rangeren gebeurt op 3 rail er is een overslag spoor voorzien waar beide op kunnen rijden zei het niet tegelijk

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

De levering is binnen van de boekjes die ik gemaakt heb, der zullen er een paar binnenkort vree content zijn met dat kadooke.
Nu al foto's gesorteerd voor tweede boek van schaal O.  Wat korter op de bal spelen zodat ik geen 2 keer werk heb, een mens leert altijd wat bij.
Den Eric.

Dirky

Gisteren van in mijn rijdend bureeltje (motorhome) alle files ivm de reeks 59 met de M2 rijtuigen opnieuw geordend om dit uiteindelijk eens op te pikken en ditmaal ook af te werken. In de aanloop naar pensioen moet ik na vandaag maar 5 dagen meer werken voor mijn baas. Vanavond heb ik een paar uurtjes beschikbaar en ga ik een 3-tal meter spoor leggen om de aandrijvingen in hun huidige vorm te testen op trekkracht. Van elke bogie wordt slechts één as aangedreven wat volgens mij moet volstaan om een sleep van 3 a 4 M2's een kleine helling op te krijgen. Mocht dit niet lukken komt plan B in actie en zullen alle assen aangedreven worden.

raf

printen aan het aan passen

er zit een klein foutje in dat ik een verbinding aan de verkeerde poort heb hangen
voor inplaats van na de optocoupler en zo krijgt pic nummer 2 op de print dus een niet versterkt signaal binnen
en met een lengte van 16 meter kan zo een signaal nogal eens wat rotzooi mee slepen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Aan verschillende dingens bezig geweest. Laatste decals en onnodige onderdelen in de vuilbak gekiepert, de rails van de baan even opgewaardeerd van de O baan hier. Inventaris verder afgewerkt, staat allemaal nu in mapjes. Dan alle vervuilde wagons eens nagekeken en voorzien van wat vet hier en daar. En als laatste regelmatig genieten om naar de afgewerkte modellen te kijken als die hier rondtuffen.
Den Eric.

raf

en alweer printjes voor de htc aan het bouwen
de oude zijn er haast allemaal onderuit en de nieuwe komen er stelselmatig bij in
nu worden ook de voor seinen mee geschakeld en dat ziet toch beter uit dan die donker zwarte borden voor de seinen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.