Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Kleinzoon eerste initiatie "rangeren" gegeven.
Volle baan rijden had hij al onder de knie met z'n legotrein, nu was het menens op "Den Overslag".

Ook eerste ervaring met de nieuwe handregelaar van Lenz LH101, en die zijn (voorlopig) voorzichtig positief.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Deze week wat verder knosselen aan schaal O model de MY1135, cabines veranderen en schilderen, ook voorzien van personeel en verlichtingen. Dan nog binnenkant van de body schilderen. De draaistellen verder verfraaien en afwerken alsook de bufferbalken. Bezigheidstherapie in overvloed nog hier te doen op den atelier. Zeker nu ik gisteren nog extra messing ben gaan afhalen in Sint-Niklaas bij den Paul.
Den Eric.

raf

nu boten tijd
dus de oudjes maar eens onder handen nemen
lekken dichten en nieuwe kleurtje der op
dan alle O ringen vervangen en nieuw vet in de assen
en dan kunnen ze der weer voor een paar jaar tegen
de lekken zijn zo klein dat ze niet hinderen laar als ik toch aan het schuren ben dan kan ik ze beter meteen dichten
dan zijn we daar ook weer vanaf.

ook nog met treinen bezig en het programma voor de wissel sturing is ook klaar
als het gemonteerd is zal ik een filmpke posten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

begonnen aan de sturing voor de tuin baan.
De lokomotieven hebben elk  een HTML / Webservertje aan boord (ESP-8266) wat elk afzonderlijk vanaf een smartphone kan bediend worden.
Die wil ik nu centraal gaan bedienen vanop een soort "WiFi centrale"  waarin ik tot 5 rij-controllers ga kunnen instellen  en verder ook de wissels kan bedienen en de bewaking van de baan doen  (status view).

Een paar plaatjes verduidelijken....    (de wissels  module is nog niet klaar).
Misschien doe ik later op de dag wel eens een test met een "live" loco zodat het ook duidelijk wordt hoe de controller vensters er uit zien (die worden immers "liv" binnen gehaald van de loco's.

Dit is eigenlijk een  "webpagina" die andere pagina's (van de individuele locs en de wissel modules") oproept en op 1 scherm toont.  Kan ook simpelwel via een browser  vanaf de tablet of laptop worden gestart.   OP de achtergrond zal er een oud laptopje staan met daarop XAMPP  server voor de Apache Web diensten.





De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

gras is afgereden en het onkruid is gewied. De tuin ziet er niet meer uit  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 23 april 2019, 21:04:39 PM
gras is afgereden en het onkruid is gewied. De tuin ziet er niet meer uit  ;) ;)


Dus, wanneer jij je gras afgereden en het onkruid gewied hebt ziet je tuin er niet meer uit?

Hoe doe jij dat dan?  ;D ;D :P ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

er zou niks anders kunnen staan hebben ,zoals bij mij nu?

Michiel

#8393
Sommigen houden nu eenmaal van een lekker wilde tuin, met spontane bloei en groei. Wanneer men dan twee-jaarlijks het gras maait, en "onkruid" wiedt, ziet het er gewoon niet meer uit. Kwestie van weer een maandje de tuin lekker z'n ding te laten doen, en het ziet er weer uit zoals het hoort.  ;)

(een beetje gelijkaardig verhaal met m'n kapsel)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Jurgen op 24 april 2019, 10:12:19 AM
Citaat van: SuSke op 23 april 2019, 21:04:39 PM
gras is afgereden en het onkruid is gewied. De tuin ziet er niet meer uit  ;) ;)


Dus, wanneer jij je gras afgereden en het onkruid gewied hebt ziet je tuin er niet meer uit?

Hoe doe jij dat dan?  ;D ;D :P ;)

Zoals Michiel aangeeft.
't Is paardengras, in 27 soorten en tinten, vol met restanten gedropd door overvliegend wild en wat daar uit voortkomt en 1/3 met een wilde mosgroei. Dus als je daar wat tijd insteekt om dat opte kuisen heb je niets meer staan buiten wat gele plukken tussen het half kapotgereden mos met hier en daar een zandplek waar een paardebloemrozet stond. Maar 't is ook niet van mij  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 24 april 2019, 10:18:17 AM
(een beetje gelijkaardig verhaal met m'n kapsel)

Blijkbaar is men daar het onkruid vergeten te wieden!!!  ;D ;D ;D ;D

;)

bollen neus

Cabines aan het plaatsen in de body van de MY1135, schaal O Heljan, het schiet beter op dan verwacht. Kleine Weinert messing stukjes zijn deze morgen geschilderd. Morgen kunnen we volop beginnen met monteren. 8)
Den Eric.

Alberke

Mijn Märklin's aan het roderen..
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

ja moet ik met die van mij ook terug gaan doen denk ik
want die staan nu reeds 2 jaar stil

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Aan het vervuilen van model MY1135 in schaal O, eind deze week finito gedaan. Nummer 7 van de elf. Maar ga nu alle foto's eens goed bekijken en de beste eruit halen (sommige verbouwingen bevatten een 400 foto's) om een boekske samen te stellen over verbouwingen in schaal O te maken. (heb er in den tijd zo ook eens een paar gemaakt van schaal Ho modellen)
Aveekes
Den Eric.