Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Driesel

Het begint mijn goesting te worden:




Michiel

Ook mijn goesting, want dat ziet er verdorie erg goed uit! Ik blijf die twee struikjes links op de tweede foto nogal zielig vinden, maar de rest is werkelijk en zonder meer top!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Hey Dries,

leuke details!

Even een opmerking - ik weet dat je dit belangrijk vindt.

De gewichten van je spantoestellen hangen aan de verkeerde kant van je wiel.  ze moeten aan de kant van de paal hangen.  Nu zouden ze de bovenleiding helemaal niet op spanning trekken.  Bovendien voor compound bovenleiding is er maar één spantoestel en geen twee. Enkel de rijdraden zijn geregeld en niet hoofd- en hulpdrager.  Enkel bij R1 en R3 bovenleiding is de draagkabel geregeld.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Knappe zelfbouw die reeks 13 Dries. Ik vermoed in N ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Driesel

CiteerIk blijf die twee struikjes links op de tweede foto nogal zielig vinden
Michiel, die struikjes die je de vorige keer zielig vond zijn verdwenen, maar blijkbaar heb ik twee nieuwe zielige gemaakt ;D

Evan, ja, ik merk nu ook dat die gewichten verkeerd hangen. Door het gepriegel tijdens het ineensolderen, en het steeds terug loskomen, heb ik ze dus blijkbaar toch verkeerd vastgemaakt (ik was waarschijnlijk al blij dat ze na diverse pogingen eindelijk bleven hangen).
Wat de spantoestellen betreft: de kabels die eraan hangen zijn inderdaad van R3-bovenleiding. Links, gaat de bovenleiding namelijk over naar de R3-versie. Ik zie trouwens op onderstaande foto dat de console van de achterste mast nazicht nodig heeft.



CiteerKnappe zelfbouw die reeks 13 Dries. Ik vermoed in N ??
Ja, Frans, inderdaad in N!


bollen neus

Draaistellen aan het vervuilen voor de TMY101 versie. Bezoek heeft groen licht gegeven dus deze mag bij volledige afwerking de baan op.
Den Eric.

bollen neus

De TMY101 Tagab verder volledig aan het vervuilen, komt in orde , denk volgende week volledig klaar. Alé als er hier geen zwart gat valt natuurlijk die al mijn locomotieven opzuigt.
Den Eric.

raf

probleem met een loc verholpen
op de club baan deed deze gisteren redelijk raar
hij reed wel maar op wissels een probleem
bleek dat het metalen wiel los was gekomen van de isolatie
deze morgen met ca lijm alles terug vast gezet en volgende week woensdag terug proberen of hij het nog doet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Stillekesaan de draad terug aan't oppikken...
Het was bijna zover  ;D

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bollen neus

Aan het genieten van het zien rijden van de afgewerkte TMY101 op de baan. Meer moet dat niet zijn op nen vrijdag net voor het week end.
Den Eric.

bollen neus

Gisteren nog een filmke proberen te maken met betere kwaliteit van gemaakt model in O schaal TMY101 Tagab. Enfin nu kan ik dit hoofdstuk ook afsluiten en beginnen denken aan volgend project en/of verbouwing. Er staan ook nog 2 Koffkes op het programma om eens wat te veranderen. Tis mor iets anders nietwaar?
En het zal wel iets langer duren, het is te zien hoe mijn klak staat.
Den Eric.

OlivierV

Een Exchange 2013 mailbox database uit de verdoemenis trekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: OlivierV op 16 april 2019, 19:17:28 PM
Een Exchange 2013 mailbox database uit de verdoemenis trekken.

Innige deelneming...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 16 april 2019, 21:17:17 PM
Citaat van: OlivierV op 16 april 2019, 19:17:28 PM
Een Exchange 2013 mailbox database uit de verdoemenis trekken.

Innige deelneming...
Succesvol, weer wat overuren voor op de stapel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Draaistellen van volgend model veranderen met zelfbouw messing stukjes.Daarna kunnen deze in de grondverf en in het grijs gespoten worden. betreft MY1135 model, helaas geen B modelleke, tis er eentje uit Denemarken.dat is dan nummer 4.
En voor een  "Pasen" heb ik mezelf voorgenomen me te  trakteren op wat messing profielen en eventueel wat O figuren, spannend hé?
Eric..