Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Klaas Zondervan

Citaat van: efl045 op 01 november 2018, 13:23:08 PM
https://nl.wikipedia.org/wiki/Leidse_fles
De powerpack is uitgevonden door de Hollanders :-)
Als je dat Wikipedia verhaal goed leest zie je dat een Duitser het heeft uitgevonden, maar een Hollander is met de eer gaan strijken. Daar zijn wij Hollanders heel goed in.  :D

Thommy

De oude treinbaan van m'n nonkels es terug en route gestoken (lees, een dubbel ovaal op een plank zoals het vroeger meestal was). Nu nog es denken hoe ik dat uit de zolder krijg. Plank is er ooit via het raam in gegaan, echter nieuw raam die dikkere profielen heeft en toen was de plank ook nog zonder spoorbermen.

Nuja, het rijdt. 3/4 wissels werken terug en gefoefeld om het digitaal te zetten voor nen dag
Greetz

Thommy

minitreintje

NMBS open bak wagonnetjes afgewerkt, niet slecht voor een 3D print met een hobby printer als je het mij vraagt :)



Groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Waterman

Niet slecht?? Dat ziet er ontzettend goed uit!! Ongelofelijk wat er allemaal al mogelijk is met 3D printen! :)

Alvorens weer aan een volgend project te beginnen heb ik eerst maar eens een ander projectje afgewerkt: de gaatjes voor de leds in mijn Roco 8033 waren iets te groot geboord, nu zijn ze weer netjes dicht gewerkt en met een beetje verf afgewerkt. Nu komt er geen licht meer door de achterkant.

20181101_142433 by Patrick VdBossche, on Flickr+

Nu de werktafel nog eens opruimen  ::)

minitreintje

@Waterman mooie verlichting :)

De sluitwagon is ook reeds geprint en zal de komende weken er nog bij komen.
En de prijs van zo'n wagonnetje is om mee te lachen eerlijk gezegd :-)
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

BC911

Citaat van: 59erke op 26 oktober 2018, 07:53:20 AM
goede bergschoenen aandoen Olivier, wij hebben de trail vorig jaar gedaan en doen hem dit jaar opnieuw.
Is wel de moeite hoor.

Wij logeren in Scheidgen (dorpje naast Echternach gelegen) hetwelke gelegen is vlak naast de route van de trail.
In ieder geval veel plezier gewenst en na de trail een goede Bofferding drinken  ;)

Blijkbaar een populaire bestemming hier  ;). Lekker gewandeld in Luxemburg de afgelopen dagen:

Oude spoortunnel nabij Bech



Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

thor

Niet zeker of volgende hier op zijn plaats is, maar ik moet en verstoorde wissel vervangen en uiteraard bevindt die zich op een moeilijke plaats. Nu, ik had gedacht van de vervangende nieuwe wissel te lijmen. Heeft dit voordelen of wordt dit afgeraden?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

dani

.... de laatste hand aan het leggen aan de WiFi module voor in de Piko G schaal trein.
Het valt goed mee, uiteindelijk past alles (inclusief WiFi en Sound + L293D IC voor LED lichten) op een 5x7 cm printje

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Waterman

En hoe werkt dit dan? Wordt de loc een apparaat dat je aan je thuisnetwerk toevoegt?

En hoe gebeurt de eigenlijke aansturing van motor en verlichting dan?

Ik ben zéér geïnteresseerd!  :)

dani

#8094
De loc heeft op de ESP8266 een webservertje
Die connecteert op thuis wifi
De smartphone opent browser op het juiste adres bvb 192.168.0.230
De webserver zorgt voor de rest

Motoren stuur ik via LN298 power H bridges met PWM
Verlichting met een L293D dual h bridge IC of met simpele BC 547 transistoren

De rest is programmeerwerk
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Waterman

Ok, dit gaat mijn petje ver te boven!  ;D ;D ;D

Havoc

Citaat van: dani op 08 november 2018, 13:12:29 PM
De loc heeft op de ESP8266 een webservertje
Die connecteert op thuis wifi
De smartphone opent browser op het juiste adres bvb 192.168.0.230
De webserver zorgt voor de rest

Motoren stuur ik via LN298 power H bridges met PWM
Verlichting met een L293D dual h bridge IC of met simpele BC 547 transistoren

De rest is programmeerwerk

Dus als we naast je tuin gaan zitten met de laptop en we verbinden met 192.168.0.230 dan kunnen we ook met je loc spelen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Citaat van: dani op 08 november 2018, 10:03:28 AM
.... de laatste hand aan het leggen aan de WiFi module

Even reageren, enkel voor mijn persoonlijk gemak.... Kan ik later eenvoudig dit bijzonder interessant onderwerp terug vinden...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bollen neus

Laatste werken aan het doen voor afwerken schaal O model van Heljan, Deens model  Nordjyske Jernbaner M17 (dat was dus de DSB ex modelnummer MY 1146) anno 2002 versie.Moet nu nog de platen aan de draaistellen monteren, de platforms verlijmen en de ruitenwissers plaatsen. Maar eerst wordt deze dame vervuild. De werkskes zijn wat uitgelopen, de gezondheid gaat nu immers voor alles me dunkt. Denk nog een week of 2 bezigheidstherapie te hebben aan dit model en dan staan er reeds 4 van deze Nohabs volledig afgewerkt met decoder en deze laatste decoder met sound (en die is best "vet" te noemen). Er zal misschien wel eens een tijd komen dat ik er eens eentje kan aanschaffen zonder te moeten verbouwen, uitlezen en bollen maar?
Enfin, bezigheid genoeg nog ,hier staan er nog 7 in de kast van die grote "Guusten" , dan nog een koelwagon of 4 en een silowagon of 5 om te vervuilen. Nogal een geluk dat ik niet meer moet gaan werken anders had ik hier geen tijd voor.
Den Eric.

dani

Citaat van: Havoc op 09 november 2018, 19:00:19 PM
Dus als we naast je tuin gaan zitten met de laptop en we verbinden met 192.168.0.230 dan kunnen we ook met je loc spelen?
Als je het geluk hebt om op mijn WiFi router te geraken, het juiste netwerk te selecteren en dan nog eens het WPA2 passwoord hebt, dan kan je met alle loks spelen die een WiFi sturing hebben.   Als het ooit zo ver geraakt dat alles rijdt (dus m.a.w.  als ooit vanzeleven die sporen gelegd geraken) mag je gerust eens een dagje komen spelen,  momenteel zijn er een 4-tal adressen in gebruik maar dat wordt uitgebreid ...   Tenzijn ik alsnog beslis om DCC te gaan rijden op de baan.  Maar zelfs dan,  is er een "intermediaire" oplossing voor, want dan kan ik met 1 enkele  ESP8266  een webservertje maken dat de WiFi beheert en dan intussen de commando's door geeft naar de DCC centrale   (ook Arduino zelfbouw).

Je hoeft zelfs je laptop niet mee te brengen, ik heb nog een collectie "oude"  iPhones  en iPods die allemaal WiFi hebben en die je kan gebruiken als "handheld controller".   :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.