Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

vyncky

Citaat van: Chrisrail op 24 augustus 2017, 22:55:57 PM
Zonder woorden......   8) 8) 8) :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

en hoe heb je die palen gemaakt? :p

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

raf

probleem met de simulatie opgelost
koop je een programma denk je ook dat je ondersteuning krijgt maar vergeet het noppes niks nada
op fora krijg je dan als voorstel "koop een ander programma" ??? als je auto de benzine bak leeg is koop je toch ook geen andere hé
dan pic16 sim gedownload en daar kreeg ik een error en da was raar want als ik alles in een pic brand werkt het wel
daar dan gaan lezen in de faq en daar stond op een 1 regel posting dat het kon zijn dat de poorten geïnverteerd moesten worden
de RS en EN  poorten zouden dus op een 0 in plaats van een 1 reageren
na wat uitproberen bleek dat alleen de EN poort moest omgezet worden en dan werkt de zooi wel
dus nu 10 man tevreden gesteld dat het wel werkt en ikke ook

voor de rest blijft het bij programmeren en herprogrammeren
de hoofd wissel en signaal voor de depot op te rijden was voorlopig maar geprogrammeerd zodat de baan berijdbaar bleef 
woensdag dan de print er onder uit gehaald en nu dus het programma opnieuw  aan het schrijven geweest met de veranderde mogelijkheden
de loco gaat nu de wissel besturen na het uitvoeren van de beweging die je wilde doen
woensdag de zooi er terug onder en dan kijken of het werkt zoals ik dacht

gr raf en nu hout halen voor de msm bakken


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Citaat van: ERVIN op 24 augustus 2017, 22:31:42 PM
De bovenleidingspalen zijn eindelijk klaar in mijn kopstation , het was echt niet makkelijk om die palen doorheen de perronoverkappingen te maken , maar het is mij na vele uren vloeken en prutsen dan toch gelukt. Maar nu de draad nog hé.  ???

Untitled by Erwin Janssens, on Flickr

Heel mooi, mijne frak zeg. Zolang je uwen draad maar niet kwijtspeelt, komt dit volgens mij supergoed.
Dan kan je elke producent aanspreken om uw baan te mogen gebruiken om hun modellen te showen. (Kleine bijdrage voor deze tip wordt geapprecieerd,  ;D)
mvg,
Paul(ogic)

raf

Erwin mooi gedaan al ben ik niet voor die bovenleiding en dergelijke maar als het mooi is mag het ook gezegd worden

top werk wat je hier gedaan hebt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Leuke reacties , waarvoor dank mannen. ;)
@Yannick , palen zijn van Sommerfeld , en ze zijn geschilderd met Vallejo verf.
@Paul , altijd welkom hé. ;)

SuSke

Eerste deel van een leuk werkje is klaar Erwin en het mag gezien worden  ;)

Nu de volgende stap: den draad  ;) ??? 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN


dani

of je er echt mee geholpen bent bewtijfel ik, maar 'k kon het toch niet laten.

Ik heb wel veel bewondering voor hetgeen je daar aan het opbouwen bent, dat is een feit.   Geduld en af en teo een vloek zullen ruimschoots worden beloond !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

Marklin M2 tot onderdelen herleid (voordeel thuis te zitten)... straks eens zien om verf eraf te krijgen
Greetz

Thommy

Chrisrail

#7540
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Met de hulp van familieleden alles goed aangesloten, ook wissels nagekeken en voorzien van de nodige locomotieven op het spoor. Zowel Ho als O schaal. morgen komen er immers 2 ex-collega's met hun kleinkinderen naar de modellen kijken. 3 volledige afgewerkte O modellen, dan 2 waaraan ik bezig ben met sound en eentje enkel decoder in (zonder de body's er op). Deze zijn dus digitaal aan te sturen, daarnaast ligt er nog een testrail O spoor voor locomotief analoog te kunnen besturen en een testrailke van Ho met dezelfde locomotief dan zijn groetere broer(bordeaux met kroon op MY1114)
Alles nog eens getest dus ben benieuwd naar morgen het bezoek want de wet van onze Murphy, desondanks. ;D
(dank aan onze kleinste voor het plaatsen van deze mededeling reeds)
Den Eric.

bollen neus

#7542
Bezoekers (grote mensen dan) waren tevreden, ook van de babbel, t' was lang geleden dat ik hen nog eens ontmoet had. En de kleine gastjes met blinkende oogskes zien genieten van het zien rijden van de locomotieven, het is natuurlijk geen grote baan maar met een wissel of 3 ertussen kan je heel wat doen. Ook al omdat je digitaal aanstuurt en ze bijna kunt laten kruipen.
Meeste effect op de kleine gastjes waren de lichten die je dus kunt verzetten, ook de oranje pinklichten op het dak geven een verrassingseffect bij hen. :D
Al bij al een toffe dag gehad de maandag. En nu terug rusten als het ware.
Den Eric.

bollen neus

Deze week is er al een rol kurk afgegeven dikte 5m/m en breedte 1 meter, 10 lengte. We kunnen eraan beginnen als het gaat. Ondertussen nog een paar bestellingen geplaatst voor rails Lenz O, in totaal een 18 stuks flexi van nen meter en nog een rechter wissel. Deze zal ik zeker nodig hebben, ga ook niet onnodige stukken aankopen , ge krijgt er later toch nooit iets van terug reeds. Opbouw baan dan, plaat van 92 cm en 3 meter lengte ligt er nu vast op op de onderbouw, 115 cm hoogte gemaakt. dan nu dus wat rails beginnen leggen en bekijken wat er al mogelijk is (meestal om te rangeren) op deze oppervlakte. Lange slepen zullen er hier ook dus nooit kunnen rijden. Maar als alle locomotieven verbouwd zullen zijn zal het zowieso wel speciaal genoeg zijn.
Enkel weet ik nog niet of ik op volledig oppervalkte kurk ga leggen op stroken ga snijden om enkel onder de rails te leggen.
Perfect maniakaal afwerken van de baan zal er ook niet inzitten, als de locomotieven hun beentjes eens kunnen strekken zal ik al dik tevreden zijn. Nog veel werk in de aanbieding dus maar ga het toch op eigen kunde en eigen tempo aanpakken. Gaat het eens niet goed dan blijft het liggen, werk zal zeker geen pootjes krijgen en gaan lopen.
Den Eric.

raf

wissels herstellen waar de wissel balk van kapot is gegaan

eerste proef en zo te zien lukt het goed en blijft alles mooi werken
dan is marklin toch een beter systeem wat wissels verzetten aan gaat

dan nog een modulle van een hospitaal gekregen om na te kijken maar ik denk dat ze gort is
niets werkt er nog al heb ik overal stroom
ik denk dat de eigenaar op een van de uitgangen de stroom heeft aangesloten en zo de processor heeft opgeblazen
zelfs in de ambulance zijn de ledjes verbrand (zwart bolletje)
kijken wat hij er mee wil doen dan kan ik als de heli nog werkt wel iets in elkaar branden
een mp3 speler voor het geluid en dan zou dat dus ook moeten werken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.