Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Eric heb je toevallig nog een foto van het voorbeeld?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


U vraagt wij draaien  ;)
Er is ook al eerder een artikel geweest in MSM, maar welk nr. was het...zal eens opzoeken.

Foto van Erwin Janssens/ bewerkt door mezelf  ;)



SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ik ben hier ondertussen aan het prutsen met zelf gesneden ongelijke L-profielen om een verluchtingsrooster te maken.



En zo moet het er gaan uitzien  ???

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oebr op 15 augustus 2016, 19:25:54 PM
zeer knap gemaakt hoor, het zijn steuntjes om coils op hun plak te houden. Roco vond die dingetjes overbodig, maar
met zijn ze heel wat realistischer.
toen de wagens in dienst kwamen stonden die armen  er niet op, na ongevallen veronderstel ik waar de rollen aan het schuiven gingen, zoals ook in Gentbrugge nabij de Brusselse stw. ontspoorde/kantelde zo'n wagon (en later werden die armen toegevoegd om het verschuiven te vermijden alsook het ontsporen tegen te gaan !)

Michael

Citaat van: loebaske op 15 augustus 2016, 20:00:04 PM

U vraagt wij draaien  ;)
Er is ook al eerder een artikel geweest in MSM, maar welk nr. was het...zal eens opzoeken.

Foto van Erwin Janssens/ bewerkt door mezelf  ;)

Eric bedankt, knap gemaakt in model, ik had dit nog nooit gezien, kon me dus ook geen voorstelling maken van het geheel. Goed bezig kerel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterVG

De coilswagen type 3618A8 is heel mooi aangepast. Werd dit uitgevoerd met 3D print stukken?
Ik vind het wel jammer dat hiervoor niet een nieuwe rubriek werd opgestart in de sectie "supering modellen"
Want in deze rubriek die een jungle van onderwerpen is gaat dit moois verloren.
En wat Peter melde klopt. in de collectie van Fernand zit een oude foto van zulk een wagen zonder deze vergrendelarmen.

raf

gisteren een dag je in wilhelmtell gaan demo varen

het was een mooie en geslaagde dag en de visjes hebben de vuur proef doorstaan


mijn zeehond en het hand van ?????

vooral de jeugd wilde wel eens met een visje varen en op een bepaald ogenblik stonden ze helemaal rond het bassin aan te schuiven om aan de beurt te komen

allemaal geduldig en nu en dan de voorbij varende vissen eens aaien
zowel groot en klein en dat was dus wel een mooi gezicht
de snelle dolfijn daar gaf ik dan demo mee want hij is een klein beetje te snel voor onervaren piloten

gr raf die zo zijn feest dag is doorgekomen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

DelticPower

Geweldig Raf, dat lijkt me nog mooier dan duikboten.

Groeten Jan

raf

#6804
Hoi Jan
kijk das eigenlijk jullie schuld hier op het forum hahahaha
Het verschil zit eigenlijk daarin dat je als je een duikboot bouwt niet van de realiteit kunt afwijken
net zoals hier als je een loco/wagon maakt verbeterd dan zit je vast aan dat hij moet zijn zoals in het echt
het probleem dat jullie niet hebben is de boot verkleint maar het water blijft even dik
bij de treinbouw heb je altijd ruimte gebrek en daardoor altijd te korte bochten hoe groot de en lang de baan is
dus om goed te varen moet ik dus BV de duikroeren vergroten of dikker maken met een andere bolling
maar tot 3% kun je dat ongeveer onzichtbaar doen zonder dat het afbreuk doet aan het model
doe je meer dan valt het op en word het niet meer mooi

met vissen en zoogdieren heb je dat niet
je bent als ontwerper volledig vrij in het doen en laten wat je wil als het er maar op trekt ben je reeds in de buurt
het nadeel is dat je geen referentie hebt waar alles moet komen te zitten en het trail en error is tot het goed werkt
vinnen wat groter of dikker dat valt niet zo op
die zeeleeuw was zo een probleem met die voor poten .die zitten normaal onder water tegen de romp aan maar ik had die nodig om stabiel onder water te kunnen varen dus ???? help op het internet gezocht en daar vond ik dit filmpke

hier zie je dat bij het bochten hij ze wel opzij uit steekt en dus was het probleem van de baan

dus ik kan met met deze dieren volop uitleven en daarom heb ik er reeds een stuk of 8 gebouwd
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Citaat
Ik vind het wel jammer dat hiervoor niet een nieuwe rubriek werd opgestart in de sectie "supering modellen"
Want in deze rubriek die een jungle van onderwerpen is gaat dit moois verloren.

Als er nog belangstelling is wil ik gerust een nieuw rubriek opstarten van A tot Z want er is iets meer werk aan dan maar een arm plaatsen
en idd. Peter, de armen zijn 3D print, na lang zoeken heb ik een firma gevonden die zo klein kon printen aan betaalbare prijs (was nog voldoende € )
Want veel beweren klein te kunnen printen, tot je met de tekening aankomt, was ook niet de bedoeling dat er nog diende aan te vijlen om het vlak te krijgen.


PeterVG

Zeker doen zou ik zeggen. Bestaat de mogelijkheid om de armen te laten printen voor geïntresseerden?

raf

#6807
eric
zo ook in de modelbouw tak waar ik nu in zit
volledig geprinte boten kun je nu kopen maar de qualiteit laat echt te wensen over
je ziet gewoon de streepjes op de boten en dat is dus niet mooi


deze prop is daar een voorbeeld van
dan krijg je " maar hij werkt toch "ok ja maar hoe goed werkt hij wat heeft hij aan cavetatie
en dan ????? hij werkt en dan is het goed voor mij want het antwoord weten ze dan niet te vertellen als ze reeds van cavetatie gehoord hebben
laat staan van drag aan een romp

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Voor zoiets is dat nu nog niet erg, maar als je een stukje van 2x2x13mm in H vorm laat printen en je heb dat resultaat...hmmm veel schuurwerk aan...

Zo komt het uit de printer..



door het schilderen zijn er wel enkele armen afgebroken

Thommy

alu chassis plaat gemaakt voor AR45. Nu kan ik de rest gaan printen.
vannacht/vanmorgen dan maar het complete interieur (zetels/wanden) getekend en staat klaar om te printen.

dus nu nog:
-ramen
-onderzijde (bakken/kisten/buffers)
-motorisatie
-paar kleinigheden
-...

hopelijk tegen eind de week alles getekend en geprint

en dan als alles goed past, boeltje op thingiverse zetten ofzo zodat anderen er ook iets mee kunnen doen  :)
Greetz

Thommy