Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

hahaha dani reeds via mail  gesproken

het is de bedoeling van mij een onafhankelijke loco te maken
dwz een loco om een verloren wagon(s)te laten op halen
omdat als er een wagon blijft staan alle achterliggende signalen dan rood blijven kan alleen een loco op tegen spoor deze wagon gaan ophalen
als deze loco de signalen bedient op tegen spoor dan gaan der rare toestanden gebeuren
dus daarom een loco die zich niets van de signalen aan trekt en zo toch op tegen spoor de wagon kan ophalen
gegeven voor die loco

eigen accu (lipo 3 S 500 Mamp )
dan eventueel dani zijn sturing maar aangepast aan de noden van deze loco
1 fet voor de snelheid en één relais (bistabiel) om om te polen en zo blijft hij ook zijn richting weten als hij zonder stroom komt te zitten
eventueel als er plaats is de accu opladen via het spoor (lipo en laden ???? )der zal een schakeling moeten in komen die dit regelt
ik heb nu wel gelukkig lipo balancers gemaakt die daar voor zouden kunnen dienen mits wat aan passing
het gaat dus geen type 80 worden waar dit in geraakt mijn gedacht  .ik zat meer te denken aan een bolle neus of een type 75 of zo
eentje die genoeg body heeft om dit alles in op te bergen

gr raf en nu bestellen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Svendw op 02 augustus 2016, 20:40:29 PM
In dit oude ding cabineverlichting gebouwd! Is op foto feller dan het eigenlijk is trouwens..
fotoknip

Groet Sven
Sven, cabineverlichting is eigenlijk niet nodig, treinbestuurders schakelen die uit wanneer er met de trein gereden wordt. Het zijn wel leuke extra's die je mits wat programmering van de decoder automagisch kunt laten inschakelen wanneer de loc stilstaat en bij vertrek deze weer uitgaat. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Staat op een aparte functie. Ik zet het meestal ook aan. Ik zie graag wie er het station binnenrijd 😜
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Wim66

Misschien een vreemde opmerking in diverse takken van een beroep. Op zee mag er op de brug (=stuurhuis) geen licht branden
want vanuit donker zie je beter naar licht. In de haven is altijd het licht aan.  Denk dat je het zelfde hebt op het spoor. Onder het rijden geen licht in de cabine maar bij stilstaan wel. Ik ben ontzettend vaak mee gevlogen met diverse type vliegtuigen het vreemde is onder het vliegen heeft men gewoon de verlichting aan. Men heeft daar een anti collision systeem. Maar bij het opstijgen en landen in de duisternis dan is de cockpit verlichting uit.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Svendw

Dat komt omdat als een vliegtuig op kruissnelheid is, men volledig op radar vliegt en niet op zicht. Tegen dat men een object kan waarnemen zijn ze ook al 20km verder ;-)
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

55erke


Hoy
Eindelijk opnieuw treinen die rijden...
Vorige baan is al een tijdje volledig afgebroken , nu eindelijk eens de tijd gehad om een proefopstelling te maken .
filmpje :

https://www.flickr.com/photos/144133780@N02/28866494006/in/dateposted-public/

Groetjes
Johan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

2 weken verlof en eindelijk es alle foutjes aan het halen uit m'n voorgaande tekeningen om zo'n AR45-kap tot een compleet model te krijgen.
koplampen en stuurpost passen nu perfect. Nu bezig met onderstel aan het testprinten (zonder zetels/...) gewoon om idee te krijgen of het past. Want tekeningen is 1, printen is soms iets anders.

Moest eigenlijk gewoon een stukje printen voor m'n auto, maar toch direct verder gaan tekenen  ???
Greetz

Thommy

loebaske


Wat bezig geweest vandaag en gisteren en....




modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Chrisrail

#6791
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Michael

Citaat van: loebaske op 15 augustus 2016, 17:31:16 PM

Wat bezig geweest vandaag en gisteren en....



Eric, ik weet niet of het knap gemaakt is, wat is het? Ik heb geen flauw idee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

zeer knap gemaakt hoor, het zijn steuntjes om coils op hun plak te houden. Roco vond die dingetjes overbodig, maar
met zijn ze heel wat realistischer.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske


Is belange niet af, indien belangstelling wil ik een apart draadje beginnen, ook de witte lijnen zijn er opgezet, de coils zullen gemaakt worden van 0.3PVC...
Probeer er 2 af te krijgen tegen Leuven, compleet met verwering...