Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 11:13:05 AM
Wel, ik ben nog naar iets op zoek om die witte spanriemen mee te imiteren. ;)

Toen ik nog 1/35ste military deed gebruikte ik daarvoor heel smalle tape uit de electronicawinkel. Die werd gebruikt om langere printbanen op papier/schabloon te maken. De tape was redelijk sterk in feite en werd bijv gebruikt om riemen en dergelijke te maken of bijv. rugzakken die aan een tank hingen. Je kon die ook makkelijk verven. en in tegenstelling to vinyl kon je ze ook een beetje opspannen.

Vraag is of zoiets nog wel bestaat na al de virtualisering van het PCB ontwerpen.

ACFI

raf

steven dat bestaat nog wel en heet oracover of zoiets (oracover is de folio maar ze hebben rolletjes met dat spul)
je kunt het in verschillende kleuren krijgen en ook nog verschillende breedtes en diktes
word gebruikt om op vliegtuigen (rc)strepen te plakken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

... en het is in feite zelfklevend vinyl.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

Citaat van: dani op 24 februari 2016, 12:57:00 PM
... en het is in feite zelfklevend vinyl.

woopsie. Dani bedankt voor de correctie :-) weer iets bijgeleerd.

ACFI


dani

het is wel iets geavanceerder dan het standaar dvinyl rolletje dat je bij den blokker koopt :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Linkse bogie voor draaistel is zo goed als klaar. Nu voorbereidend werk voor rechtse onder handen te nemen.
Den Eric.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Ziet toch goed uit ? Alleen, in verhouding met die lading vind ik persoonlijk drie stripjes wat weinig.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 11:32:28 AM
maar heb hier ondertussen al tandenflos voor mijn neus staan.
tandenflosdraad is voor de tanden en niet voor uw neus ! ;D ;)

inderdaad die lading zat bij die echte met minstens 4  banden vast en steeds tss. 2 rongen, jij zou er 2 kunnen bijvoegen ! :-\ ;)

OlivierV

Citaat van: marc goovaerts op 24 februari 2016, 22:27:09 PM
Ziet toch goed uit ? Alleen, in verhouding met die lading vind ik persoonlijk drie stripjes wat weinig.
Met naar mijn foto te kijken dacht ik net hetzelfde. ;)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 februari 2016, 22:36:09 PM
Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 11:32:28 AM
maar heb hier ondertussen al tandenflos voor mijn neus staan.
tandenflosdraad is voor de tanden en niet voor uw neus ! ;D ;)

inderdaad die lading zat bij die echte met minstens 4  banden vast en steeds tss. 2 rongen, jij zou er 2 kunnen bijvoegen ! :-\ ;)
De spanriemen zitten toch tussen 2 rongen? (kan ook niet veel anders)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 23:08:38 PMDe spanriemen zitten toch tussen 2 rongen? (kan ook niet veel anders)

op een rongenwagen zal het inderdaad moeilijk anders kunnen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Een paar filmkes gecompileerd en op de facebook pagina van MTD gezet (https://www.facebook.com/groups/MTDTreinenclub/)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Persoonlijk gebruik ik een heel fijn bandje van witte krimpkous, leg die vast langs de buitenkant aan de rongen wagon en aangezien het krimpkous is kan je die met de soldeer bout lichtjes opwarmen tot die mooi aan de lading aansluit...


OlivierV

Citaat van: SuSke op 24 februari 2016, 23:50:08 PM
Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 23:08:38 PMDe spanriemen zitten toch tussen 2 rongen? (kan ook niet veel anders)

op een rongenwagen zal het inderdaad moeilijk anders kunnen
Zo denk ik er ook over!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan