Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

...  omdat ik al redelijk wat komplimentjes gekregen heb op mijn  treinen database,  en vooral op het diorama waarin ik de foto's van het rollend materieel maak, ben ik bezig nog een paar extra diorama's te maken om  foto's te kunnen nemen van mijn VW en Porsche miniaturen in schaal 1:87, 1:73, 1:64, 1:43,  1:32, 1:24 en 1:18.

Het 1:43 (spoor 0)  is klaar....  het is een jaren 70  VW garage geworden...
Nog niet 100% klaar, maar het begint er al op te lijken, inclusief WC deur, en de nodige pin up posters aan de muur...




En dan nog de andere schalen.   Inspiratie is welkom, alsook ideetjes voor diorama thema's.
Er zitten een paar details in verwerkt die bij de aandachtige kijker  een frons op de wenkbrauwen of een glimlach op de lippen zullen toveren...
(een voorbeeld :  in de VW / Porsche garage zal je niet zo gauw een  moderne FORD  V8 motor aan de giraffe zien hangen)


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#5477
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

ja wa licht dien daar nu onder een otto die op een brug staat te liggen
veiligheid nooit van gehoord zekers
man man

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Als ik mij goed herinner van met mijn moeder mee te gaan naar de garage in die tijd, dan was het toen eerder een put dan een brug. Net zoals die griraffe, een blok en ketting aan het plafond.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ja maar toen hadden ze ook reeds zo een lift ding maar dat was dan niet zo een moderne met zwenk armen maar een waar je moest op rijden
die had 4 palen met allemaal verbindingen om de zaak recht omhoog te krijgen
die giraffe was inderdaad ook niet aanwezig en soms was er een loop kat of hoe dat ook mag heten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

scherp !!!!
zeer scherp :-)
Die ene lag inderdaad te slapen on der de kever :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: raf op 21 augustus 2015, 15:17:16 PM
ja maar toen hadden ze ook reeds zo een lift ding maar dat was dan niet zo een moderne met zwenk armen maar een waar je moest op rijden
die had 4 palen met allemaal verbindingen om de zaak recht omhoog te krijgen
die giraffe was inderdaad ook niet aanwezig en soms was er een loop kat of hoe dat ook mag heten

gr raf

Ik zal eens kijken van welk jaar dat ding met die 4 palen is de volgende keer dat ik in de garage ben. Oh ja, de put is er ook nog altijd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Alle stripjes met klinknagels staan er nu op, ook de 4 platforms zijn volledig afgesoldeerd en staan er met de extra geboorde gaatjes nu een beetje rechter op dan ervoor. Het is echt wel "druk" als er alles op de neuzen gaat staan wat er op moet komen. Nu de body extra nakijken en wat mooiere egaler zetten met fijn schuurpapier en zien dan wel hoever ik geraak voor primer en dergelijke te spruiten
Den Eric.

OlivierV

2 wissels uitbreken, sporen doortrekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Net de windows 10 upgrade gedaan op mijn thuis pc... nu alles checken en verkennen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 22 augustus 2015, 14:39:24 PM
Net de windows 10 upgrade gedaan op mijn thuis pc... nu alles checken en verkennen :-)
toch niet vergeten om alle spionage af te schakelen!?

OlivierV

Citaat van: dani op 22 augustus 2015, 14:39:24 PM
Net de windows 10 upgrade gedaan op mijn thuis pc... nu alles checken en verkennen :-)
Ik vond die upgrade maar knullig werken, nogal stroefjes, zit al terug op windows 7 haha. Schone installatie is nog altijd het beste.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Je kan -naar het schijnt- eerste de gratis update doen en registreren en daarna de volledige W10 install van 0 doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

M'n boek van Gottwaldt aan het doorlezen wat vanmorgen met de post kwam. Eindelijk heb ik het weer. Ooit uitgeleend aan een mede modelspoorder maar nooit meer terug gekregen. Je mag het nu houden als je dit leest.

Het Hollentahlbahn boek (van Bruno Ruff voor slechts 10 Euro gekocht) is er maandag of dinsdag dus weer iets om naar uit te kijken  :).