Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

3 gouden tips zelfs,

1) Afplaktape niet te lang laten zitten,opplakken en dan direkt spuiten en eens je model handdroog is de tape verwijderen
2) de tape onder een zo scherp mogelijke hoek er af trekken,zodat hij er in feite afrolt
3) Waar niet nodig,de tape niet te hard aandrukken,enkel aan de boorden om een mooie scheidingslijn te garanderen

;)

rixke rail

"Tussenversie" type 101/reeks 29 gemaakt :



Foto geleend uit : Les locomotives électriques types 101-120-121" van E Van Hoek (PFT-TSP)

De 101.015 is voorbereid om de 2915 te worden, maar heeft dat nummer nog niet gekregen en zal zo nog enige tijd rondrijden ...



Mijn zesde variant van dit type/reeks.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rangeerduivel

Rik,
Niet vergeten de gaatjes in de buffers te boren!

;)

bollen neus

Alle gemaakte onderdelen proper maken en vandaag in de grondverf spuiten
Den Eric.

dani

plannen aan het maken om de ingang van mijn treinlift te herzien.... kwestie van niet dwars door de deuropening te moeten .

Anders is de doorgang versperd, en dat is niet optimaal.  Het is realiseerbaar, en nu de zolder helemaal opgeruimd is, zie ik door het bos weer de bomen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stedahult

De geetste trapjes aan het solderen en voorzien van de juiste kleur smurrie.
Mvh. Steef

Kees-Jan

Heb me dan ook maar eindelijk op het 3D tekenen gestort................


kardan_G1206 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Kardan as voor de MaK 1206 nu uit 1 stuk ipv een verlengde...............

bollen neus

Gemaakte onderdelen staan gemonteerd nu begonnen aan de platforms voor de rangeerders.We zien wel wat ik kan en wat niet.
Den Eric.

Chrisrail

#5228
.







http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Tis me toch gelukt om reeds 2 relingen te kunnen plooien, solderen en verder in de hoeken te plooien volgens de platform vormen. Oef, nog 2 te gaan
Den Eric.

Stedahult

Het schilderen van de kozijnen op het dakterras. Fijn klusje..
Mvh. Steef

Arnout Weber

De zolder aan het opruimen inclusief modelbaan voor de grote zolder verbouwing.
Het worden 2 kamer: 5:20 x 2:30 en 2:70 x 2:60.

Gr Arnout.

raf

een accu die te groot is proberen in een romp te proppen
maar ?? te groot is te groot mijn gedacht en dus gaat hij er nie in

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan

Nog wat lokjes afbouwen voor een klant:


Brrrrrr by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Zijn er as zondag weer minimaal twee mensen blij  8).

bollen neus

De 4 kooien zijn gesoldeerd en geplooid (voor O model Heljan), nu nog de trappen samen stellen en solderen. Lijkt allemaal veel grote dan Ho maar tot je het op de body zet dan klopt het plaatje wel.Vergt wel wat werk en tijd, ik ben al content dat ik zover ben geraakt, het model zelf is niet zo bekent(STT TMY M1111) en ook geen "B" model maar daarom niet minder interessant om te maken. De sneeuwruimers moeten ook nog bijgewerkt worden en voorzien van de juistere vorm en/of nog extra verstevigingsraten achterzijde.
Als deze rangeerder plateaus er op kunnen te staan kan er gedacht worden aan spuitwerk, gronfverf en dergelijke.
Den Eric.