Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Eddy laat niet dikwijls een foto zien, maar als hij het doet  :P  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Net gespoten, nu al weer aan het vies maken.


br 218 by Rail-Kees, on Flickr

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Kees-Jan

Dank u Tom.

Nummer 2 en 3 zijn ook in de maak!

Kees-Jan

Nummer 1 en 2:


BR 218 and 225 by Rail-Kees, on Flickr


BR 218 and 225 by Rail-Kees, on Flickr

Vuil en iets minder vuil.

doomslu

Sublieme verwering, beiden.
Prachtige machines.

En foto's buiten geven ook steeds dat extraatje hé.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Dank u Luc.

Ja buiten maken van dit soort foto's is geweldig (leuk).
De Railion krijgt nog een zusje in de vorm van nog een 225. Die gaan straks samen een zware trein trekken en zijn echte werkpaarden. de 218 is net uit de revisie en gaat personentreinen rijden. deze is dus schoner dan de twee andere.

centauri167

De loc ziet er gewoonweg prachtig uit, mag misschien nog iets meer "geweatherd" worden om de plastic look volledig weg te krijgen maar dat is maar een detail.

Kees-Jan

#4943
Hallo Paul,

De glans hoort er juist in omdat de onderste lok net uit de revisie komt en in de reizigersdienst zit. Deze opdracht gaf me de klant namelijk mee toen hij er vier hier afleverde om overgespoten en vervuild te worden.

En omdat we toch bezig zijn in de tuin:


Dampf by Rail-Kees, on Flickr

ERVIN

Ik ben momenteel bezig met bovenleidingswerken in mijn kopstation , die foto's volgen nog als dat werkje achter de rug is.

Ondertussen zijn er wel wat veranderingen gedaan aan één deel van de baan , ik zat met twee scherpe bochten waar ik niet echt tevreden over was , dus die moesten verdwijnen , en als je dan toch aan het breken bent , dan maak je je ruimte ineens maar wat groter hé. Maar dat was echt de allerlaatste uitbreiding die ik gedaan heb , het moet ooit ergens stoppen. :)

Een foto uit de hele oude doos. Het gaat dus over deze twee bochten.




Voor ik de extra ruimte kon gaan gebruiken diende er heel wat werk verzet te worden , er moest isolatie aangebracht worden , er diende een treintafel gebouwd te worden en ook moest er een vloer komen.
onderstaande foto is niet echt fraai , maar zo zag het er toen uit. :-[



Gelukkig komt het dan na lang zwoegen allemaal in orde. Dit zijn allemaal doorgaande sporen , bedoeling is dat er ook nog opstelsporen ( doodlopende) gaan bijkomen.



En zo ziet het er nu uit , eigenlijk is dit een " zichtbaar"schaduwstation , ik moet mij 180° draaien om mijn treinen de bundel te zien inrijden.




vyncky

Prachtig Kees-Jan!
'n leuke subtiele vervuiling!

Nog "vettige" buffers, en die is klaar ;)

@Ervin, da's goed doorgewerkt! Je nieuwe schaduwstation lijkt me een hele verbetering!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kees-Jan

Dank je Yannick.

De buffers zijn idd al gedaan maar waarschijnlijk niet goed op de foto's te zien  ;).

@Ervin: Aardig gek! Is dat spoor 1?

Michael

Erwin dat is flink wat werk geweest, maar met een super resultaat en de korte bochten zijn verdwenen. Ga je dit ooit ook nog voorzien van bovenleiding?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Doornroosje

Was ik eindelijk bijna klaar met het schaduwstation te leggen, klaar om de draden aan te sluiten voor een allereerste testrit, beslist mijn vrouw dat ze een kinderopvang thuis wil beginnen. De laatste 2 weken niets anders gedaan dan poortjes in huis aanbrengen, kinderbedjes in elkaar steken, stopcontacten beveiligen, een verhuis van mijn bureau weg uit de eetkamer en de oude zekeringskast vervangen door een nieuwe omdat deze anders niet door de verplichte keuring ging geraken. Nog een paar dagen doorbijten en dan eindelijk weer knutselen op kleinere schaal.

Kees-Jan

Straks inpakken voor 5 dagen beurs.....

In hal 4 A20 ben ik te vinden met mijn "winkel".

Wellicht tot daar.