Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske


dani

wow, prachtig werkje, Frans !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Fraai werk eigenlijk val ik in herhaling ! :)

Die baan dat wordt een echt kunstwerkjeeuh is al een kunstwerk !

Groeten Peter ;)

bollen neus

Voilà tjé, de beide locomotieven staan volledig gemonteerd. Vervuilen is iets voor in de loop van dit week end.
Den Eric.

ward

Knap werk Frans..!
Echt heel mooi gemaakt
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

bollen neus

Beide locomotieven zijn nu vervuild, staan uit te drogen. Later moet ik enkel de wielflenzen nog reinigen en een laatste keer een test doen voor samen te rijden.
Dan nu wachten op de onderdelen van spoor O voor model TMY M1111 verder te kunnen afwerken.
In Ho kan ik nog steeds verder aan model van de gele banaan van Jernbaner die met de grote sneeuwruimers.
Als de NSB, DSB en de Sj modellen klaar zijn schakelen we over naar de Oostbloklanden namelijk Hongarije en Kosovo. Zodat de verzameling zo compleet mogelijk gaat geraken van de Europese landen waar deze locomotieven hebben en nog rondrijden.
Het zijn zeker geen schijtluizen die locomotieven anders zouden ze geen 60 jaar al meedraaien in het treinlandschap.
Den Eric.

vyncky

... Kasseitjes leggen

Het stationsplein van Roosendaal is (eindelijk)  bijna af.


Nu het plein nog verdelen in platen, en dan naar de freesmachine. :P

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 22 maart 2015, 17:11:31 PM
Het zijn zeker geen schijtluizen die locomotieven anders zouden ze geen 60 jaar al meedraaien in het treinlandschap.
Den Eric.

Doet er mij aan denken om eens de vraag te stellen;
Zijn de Belgische AFB's al verkocht of staan ze nu weg te rotten op Belgisch grondgebied?
Indien verkocht,naar waar(aan wie?)

;)

raf

lampjes in een loc bouwen en dan krijg je dit
https://www.youtube.com/watch?v=EZRisGF8ny4&feature=youtu.be

iemand een idee om dit op te lossen want ik zit nu op het ogenblik effe zonder

gr raf
ps er zitten alleen weerstanden in de loc's geen diode's misschien is dat het probleem
dan graag een schematje als het kan
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan

Ziet er uit als kortsluiting die verlichting.

Omdat een KM1 me net even te duur is maar een Marklin 211 van Rood naar blauw beige omgetoverd. Nog niet geheel klaar maar toch.

Wendezug BR 211 by Rail-Kees, on Flickr

dani

analoog of digitaal ?   2-rail ?

Volgens je filmpje vermoed ik 2rail analoog... maar je sporen liggen nogal slordig "op de tafel gesmeten" hoor.  Slecht contact ,waardoor ze gaan flikkeren en de lok een duwtje nodig heeft.


Wat het tegelijk branden betreft :  als je gloeilampjes gebruikt , zet dan eens een paar dioden in de draad naar de lampjes .    Rood en wit apart, met diodes in tegengestelde zin.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

    X----------------------------------|>|---------wit-----------|--------X
               |                                                                    |
               |                                                                    |
               ---------|<|--------rood  --------------------------|


Hierbij zijn  X  de stroomafnemrs op de wielen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#4872
Citaat van: dani op 23 maart 2015, 11:03:59 AM
...en de lok een duwtje nodig heeft.

Als ik het goed voorheb gaat het hier om een Lima-loc,
en dat  zijn nu niet direkt voorbeeldige stroomafnemers,dat in kombinatie met (al dan niet slecht gelegde (Lima?)sporen brengt die toestanden mee! ;D ;D

Ik heb zopas werk in die aard bijgekregen,
Zaterdagavond de thermostaat op de treinkamer de verkeerde richting uit gedraaid,ipv koud stond ze op max warm,het was gisterenmiddag op de kamer zo heet als in de hel! ::)
Nu alles terug afgekoeld is zijn de sporen terug naar hun oorspronkelijke staat afgekoeld/gekrompen en heb ik hier en daar slecht kontakt tssn de rails(ja,ik heb nog steeds geen ringleiding gelegd,een gepensioneerde heeft weinig tijd! ;D)
Dus dat wordt solderen geblazen vandaag!

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 23 maart 2015, 11:58:37 AM
Citaat van: dani op 23 maart 2015, 11:03:59 AM
...en de lok een duwtje nodig heeft.

Als ik het goed voorheb gaat het hier om een Lima-loc,
en dat  zijn nu niet direkt voorbeeldige stroomafnemers,dat in kombinatie met (al dan niet slecht gelegde (Lima?)sporen brengt die toestanden mee! ;D ;D

Ik heb zopas werk in die aard bijgekregen,
Zaterdagavond de thermostaat op de treinkamer de verkeerde richting uit gedraaid,ipv koud stond ze op max warm,het was gisterenmiddag op de kamer zo heet als in de hel! ::)
Nu alles terug afgekoeld is zijn de sporen terug naar hun oorspronkelijke staat afgekoeld/gekrompen en heb ik hier en daar slecht kontakt tssn de rails(ja,ik heb nogsteeds geen ringleiding gelegd,een gepensioneerde heeft weinig tijd! ;D)
Dus dat wordt solderen geblazen vandaag!

;)

Misschien ineens herbeginnen? :D (mopje flauw mopje)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 22 maart 2015, 20:40:16 PM
Citaat van: bollen neus op 22 maart 2015, 17:11:31 PM
Het zijn zeker geen schijtluizen die locomotieven anders zouden ze geen 60 jaar al meedraaien in het treinlandschap.
Den Eric.

Doet er mij aan denken om eens de vraag te stellen;
Zijn de Belgische AFB's al verkocht of staan ze nu weg te rotten op Belgisch grondgebied?
Indien verkocht,naar waar(aan wie?)

;)

Dat zal de Sicco waarschijnlijk wel weten denk ik.
Den Eric.