Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Citaat van: raf op 14 maart 2015, 14:18:58 PM
kan een machinist vanuit de loco zelf wissels omzetten op een rangeer terrein

bij een tram kan zulks wel door contact strippen op de bovenleiding (dan vonkt dat soms als ze om zetten)

gr raf

Dat is nieuw Raf.  Waar heb je dat gezien?

Misschien dat dit veel vroeger zo werkte, maar nu alleszins niet.

In Brussel bijvoorbeeld zitten tussen de rails antennes die een signaal ontvangen uit de tram die er over rijdt.   Ik geloof dat dit in Antwerpen ook zo werkt.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: raf op 15 maart 2015, 10:07:17 AM
hoi luc
maar als je dan de korte toch op het rangeer station gebruikt en de slanke voor de hoofd sporen dan ga je wel degelijk een verschil zien.
ja ik heb een boel van die niet slanke LOL toen de K uitkwam waren ze der gewoonweg niet
en echt op schaal ?????? daar heb ik eigenlijk nog nooit enige baan van gezien want zelfs het station van as krijg je nergens opgebouwd
als je al met een HO schaal wagon of 6 achter een loco kunt rijden thuis op je baan dan heb je reeds een redelijk groot station wat dan op schaal 1/1 nooit zou worden gebouwd omdat het in het niet zou vallen met de internationale treinen

gr raf
Ik geef je volledig gelijk hoor, Raf.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

hoi even
in antwerpen op het kiel werkte dat zo
aan de boven leiding hing een contrapie laat maar zeggen en daar stopte de tram dan op en dan knetter en dan ging de wissel om zodat de bestuurders de keuze hadden of naar hoboken centrum of naar het schoonselhof door te rijden
maar das reeds een 36 jaar geleden dus ondertussen zal dit reeds veranderd zijn geworden inderdaad.
toen was het dien tijd dat ze muziek begonnen te spelen en reclame in de trams
het waren dan al wel die met twee boeggies maar ze reden nog niet in combinatie dat was veel later
welk type ???? geen idee maar het was lijn 24 die naar het schoonselhof ging en den 2 , 12 en de 14 dacht ik gingen naar hoboken centrum
er mag ook nog een mogelijkheid om iets verder naar den depot te rijden dacht ik

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

onze regering weer een idee



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

koppelingen aan de slangen aan het schilderen, ook de cabines en deze voorzien van personeel. Dan rest van glazen en ruitjes monteren dan is de MY1151 EICHHOLZ ook bijna volledig afgewerkt.
Den Eric.

loebaske

En dan mag je eens foto's plaatsen, je maakt ons zo ge..l en zien niets!!!

Huugooke

Die tramwissel ging zo: De trolley maakte een verbinding tijdens het passeren van die "contrapsie" tussen deze en de bovenleiding.
Reed de tram erdoor met de controller op nul (dus eigenlijk even doorgaan op eigen inertie) dan ging alle "stroom" naar de wissel en sloeg die om. Gaf hij daarentegen "gas" dan ging al de "stroom" naar de tram en kreeg de wissel te weinig om om te slaan, en bleef dus staan zoals ze stond.
Trouwens een Antwerpse uitvinding.
Arrè, nawettet!
PS: toch wel ook dikwijls de wattman zien uitstappen met zijn "manivelle"

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 16 maart 2015, 13:17:16 PM
En dan mag je eens foto's plaatsen, je maakt ons zo ge..l en zien niets!!!

Eric,
je weet het blijkbaar nog niet,
Jouw naamgenoot heeft zich voorgenomen geen foto's op dit forum te posten...dus verloren erom gevraagd/gezaagd! ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 16 maart 2015, 13:53:43 PM
Citaat van: loebaske op 16 maart 2015, 13:17:16 PM
En dan mag je eens foto's plaatsen, je maakt ons zo ge..l en zien niets!!!

Eric,
je weet het blijkbaar nog niet,
Jouw naamgenoot heeft zich voorgenomen geen foto's op dit forum te posten...dus verloren erom gevraagd/gezaagd! ;D

;)
We moeten het dus doen met beschrijvingen, dan is alles zo mooi als onze fantasie het maar kan bedenken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 16 maart 2015, 14:25:15 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 16 maart 2015, 13:53:43 PM
Citaat van: loebaske op 16 maart 2015, 13:17:16 PM
En dan mag je eens foto's plaatsen, je maakt ons zo ge..l en zien niets!!!

Eric,
je weet het blijkbaar nog niet,
Jouw naamgenoot heeft zich voorgenomen geen foto's op dit forum te posten...dus verloren erom gevraagd/gezaagd! ;D

;)
We moeten het dus doen met beschrijvingen, dan is alles zo mooi als onze fantasie het maar kan bedenken.

De perfecte omschrijving hoe ik het zie.
Den Eric.

dani

spijtig, maar so be it .....
dat is een eigen keuze en moet gerespecteerd worden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Citaat van: dani op 16 maart 2015, 14:41:29 PM
spijtig, maar so be it .....
dat is een eigen keuze en moet gerespecteerd worden.

Dat is een feit Dani, 't is alleen zo jammer dat MY1151 EICHHOLZ  mij totaal niets zegt, en ik geen zin heb om het op te zoeken op het andere forum. Misschien wil Eric wel een volgende keer een link naar zijn draadje opnemen waar we de foto's dan wel kunnen bekijken, of is dat ook teveel moeite?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Misschien heeft den Eric geen camera?

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Een avondje wat weg geprutst aan een toegangsheling voor minder mobiele preisertjes









Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.