Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Allez, hij rijdt terug en hij is ongeveer dicht geraakt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 13 maart 2015, 13:52:23 PM
Allez, hij rijdt terug en hij is ongeveer dicht geraakt. :)

Normaal is het mogelijk om bij de meeste 80ers een deel van het ballastgewicht (onder de korte huif)weg te halen,het ligt los bovenop de andere,bij mijn ABR is dat verwijderd.
Is dat bij die van u niet het geval?
In uiterste nood een (zo klein mogelijk)deel wegzagen...het heeft weinig invloed op het rijgedrag

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 13 maart 2015, 13:57:22 PM
Citaat van: OlivierV op 13 maart 2015, 13:52:23 PM
Allez, hij rijdt terug en hij is ongeveer dicht geraakt. :)

Normaal is het mogelijk om bij de meeste 80ers een deel van het ballastgewicht (onder de korte huif)weg te halen,het ligt los bovenop de andere,bij mijn ABR is dat verwijderd.
Is dat bij die van u niet het geval?
In uiterste nood een (zo klein mogelijk)deel wegzagen...het heeft weinig invloed op het rijgedrag

;)

Daar was dat nog niet het geval, moet je eens raden wat ik deze ochtend gedaan heb. :D
Vlak van verlichting zitten er leds in maar ze doen niet veel omdat mijn decoder een beetje onnozel doet, misschien eens nieuwe draadjes aan solderen.
Het heeft alleszins gewerkt maar je zag er niet echt veel van...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

AFB

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met dit SNCF seinhuis van PN Sud Modelisme. Voor mij een beetje modelbouw 2.0 omdat ik eigenlijk tot zo ver enkel standaard plastic modellen van de gekende merken heb gebouwd.



Het model krijgt een interieur waarbij het tableau ook verlicht zal zijn.



Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

vyncky

Ziet er netjes uit Arno!

Zorg ervoor dat je de kieren van je binnenmuren wegwerkt. Als je met verlichting werkt, ga je ze zien.
Waarschijnlijk had je dat ook wel gezien  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

bollen neus

De kleine halve sneeuwruimers klaargemaakt, enkel nog andere bevestigingen aanlijmen.
Zal niet voor dit week end zijn dat ze klaar is (de MY1151 met "bahnbau" op) , deze namiddag wat kleine jobkes gaan doen in appartement oudste.
Den Eric.

raf

#4837
kan een machinist vanuit de loco zelf wissels omzetten op een rangeer terrein

bij een tram kan zulks wel door contact strippen op de bovenleiding (dan vonkt dat soms als ze om zetten)
of bepaalt een rangeerder vanuit een seinpost hoe en wanneer de wissels worden omgelegd
we zitten dan altijd te zoeken naar een slanke wissel maar ???? deze zijn nu niet echt slank te noemen


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

bij mijn weten kan de treinbestuurder geen wissels omleggen, het gebeurt vanuit het seinpost, een rangeerder kan enkel manuele wissels omleggen....

mark7758

De machinist kan soms zelf de wissels omleggen met een soort drukknop. Deze is dan voor het wissel op een paal gemonteerd. Voorbeeld kan je vinden in esch sur alzette.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Raf, ik denk dat die wissels slanker zijn dan je denkt. Dat komt door de vertekening (perspectief) van de foto.
Probeer eens een foto vanuit een andere hoek...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

dit was geen foto maar een video opname dus je kunt lang genoeg de wissels uit verschillende hoeken bekijken
hoe je het ook bekijkt ze zijn gewoon kort
effe het filmpje terug opzoeken

https://www.youtube.com/watch?v=UGSAGB-BcM0

op 0:50 zie je ze liggen het is /was in winterslag op het rangeer terrein
ik denk dat daar kortere wissels gebruikt worden want de snelheid is daar eigenlijk ook niet zo hoog
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Het klopt dat op rangeerterreinen kortere wissels gebruikt worden, maar op onze modelbanen zouden dergelijke wissels als 'slank' beschouwd worden.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Wissels hebben een hoekverhouding:
1:7/8/9 snelheid 40km/h
1:12 snelheid 60km/h
1:15 snelheid 80 km/h
1:34 snelheid 130 km/h
1:39 snelheid 160 km/h
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

hoi luc
maar als je dan de korte toch op het rangeer station gebruikt en de slanke voor de hoofd sporen dan ga je wel degelijk een verschil zien.
ja ik heb een boel van die niet slanke LOL toen de K uitkwam waren ze der gewoonweg niet
en echt op schaal ?????? daar heb ik eigenlijk nog nooit enige baan van gezien want zelfs het station van as krijg je nergens opgebouwd
als je al met een HO schaal wagon of 6 achter een loco kunt rijden thuis op je baan dan heb je reeds een redelijk groot station wat dan op schaal 1/1 nooit zou worden gebouwd omdat het in het niet zou vallen met de internationale treinen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.