Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

De MY1149 is volledig klaar op de vervuiling na. Aan de MY1151 is het dak klaar, met messing lange uitlaat, reeds gespoten in zwart en een vernis laag opgezet. Chassis hiervoor is ook klaar, SMD/LED ingemaakt en alles verbonden naar stroom doorlatende koppeling. Morgen waarschijnlijk eerst vernis lak opzetten en daarna decals voorzien. Wel personeel voorzien in de voorste cabine in de MY1151.
Nogal een geluk dat ik veel onderdelen in stock liggen heb, donor model had enkele fouten zoals geen juiste stroomafnemers en de houders hiervan, de ruiten ga ik ook vervangen zijn te hard vervuild, buffers was ook geen probleem.
Nu nog aparte kleine sneeuwruimers maken en spuiten in zwart en bevestigen aan achterzijde gaten van de buffers. Zijn geen originele van ROCO maar van NMJ. (dus dure)
Den Eric.

gardevil

Geveltjes aan het gieten in gips om straks verder te kunnen bouwen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

chef garde

Citaat van: Dirky op 04 maart 2015, 23:13:52 PM
Voor een klein project heb ik fabriekshuisjes nodig. Als voorbeeld gebruik ik huizen die nu nog in Oudenaarde te zien zijn. 'k Maak ze wel in de uitvoering "begin 20ste eeuw". Meteen ook een nieuwe dyniBasher => groep van 10 huisjes (gevel lengte ca. 480mm)



Best jammer eigenlijk dat die oude originele deur- en raamopeningen verkleind werden.  Ga je die verminking ook imiteren???

bollen neus

Alle decals kunnen zetten op MY1151 EICHHOLZ, staat uit te drogen, deze avond nog mooi even droog wrijven (indien dit echt nog nodig is) Morgen kunnen we dus beginnen met terug de onderdelen te monteren.
Den Eric.

OlivierV

Een Roco 260.016 aan het oplappen :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#4820
bezig aan de laatste loodjes voor ons weatheren ! ;D
Groeten Peter ;)

Dirky

Citaat van: chef garde op 12 maart 2015, 17:58:42 PM
Best jammer eigenlijk dat die oude originele deur- en raamopeningen verkleind werden.  Ga je die verminking ook imiteren???

Neen Wouter, ze worden zoals op de kleine postkaartfoto! Wie ze verminkt wenst, zal ze zelf moeten bijwerken...

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2015, 22:18:53 PM
bezig aan de laatste lootjes voor ons weatheren !
Groeten Peter ;)
Loodjes ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2015, 22:18:53 PM
bezig aan de laatste loodjes voor ons weatheren ! ;D
Groeten Peter ;)
Citaat van: OlivierV op 12 maart 2015, 23:18:50 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2015, 22:18:53 PM
bezig aan de laatste lootjes voor ons weatheren !
Groeten Peter ;)
Loodjes ;)

Weeral!!! :D :D :D

OlivierV

Veel goesting om een bepaalde loc tegen de grond te smijten, op te rapen en nog eens tegen de grond te smijten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Een onbedwingbare nood aan puzzelstukjes Olivier ;)


JigSaw's zijn goedkoper dan loc's, 't is maar dat je het weet  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 13 maart 2015, 12:36:47 PM
Een onbedwingbare nood aan puzzelstukjes Olivier ;)


JigSaw's zijn goedkoper dan loc's, 't is maar dat je het weet  8)
't Is eentje uit de vloot van Rudy die nu deel uit maakt van mijn vloot, de decoder kreeg Rudy terug daar ik enkel met Esu's werk, maar dat spel is voor geen meter dicht te krijgen. Misschien ne keer uitkijken naar een N-decodertje of zo'n lokpilot micro.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

En zeggen dat ik gisteren een N-decodertje (EX FLE ANNA vr José) in mijn ABR gestoken heb,en daar is nu plaats te over!
De Lenz die uit de ABR komt heb ik nog liggen,maar die is wel even groot als een ESU.
Komt ervan als je te veeleisend bent ;D,er zat een decoder in de 260.016,weliswaar een Uhlenbrock,maar dat was niet wel genoeg hé,
EIGEN SCHULD,DIKKE BULT!!! ;D ;D ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 13 maart 2015, 12:54:59 PM
En zeggen dat ik gisteren een N-decodertje (EX FLE ANNA vr José) in mijn ABR gestoken heb,en daar is nu plaats te over!
De Lenz die uit de ABR komt heb ik nog liggen,maar die is wel even groot als een ESU.
Komt ervan als je te veeleisend bent ;D,er zat een decoder in de 260.016,weliswaar een Uhlenbrock,maar dat was niet wel genoeg hé,
EIGEN SCHULD,DIKKE BULT!!! ;D ;D ;D

;)
Achja, ik hoop dat ik de lichtjes op die decoder terug in gang krijg, ne keer nieuwe draadjes aan zetten want 'k heb er wat mee voorgehad. Heb je trouwens mijn mail gehad ivm die HGK sinterklaas loc?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 13 maart 2015, 12:58:11 PM
Heb je trouwens mijn mail gehad ivm die HGK sinterklaas loc?

Jaja,hij ligt klaar voor maandag,samen met de Anna(FLE4000) en 4 Roco asjes vr Marc.