Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 februari 2015, 12:07:04 PM
de tekst(HOME) is eigenlijk heel moeilijk te lezen, misschien zwarte achtergrond met witte letters, zou zelfs moderner lijken !
Aan het menu is zeker nog werk (vlak van ontwerp en kleuren), en dan ook aan de footer, zodat die een beetje een insluitend geheel vormen, qua achtergrond moet ik ook nog iets goed vinden of een goede kleur. Maar de items in het menu moeten zeker goed leesbaar zijn op dit moment.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

De header is te doen, enkel misschien zorgen dat "beheerder" ook volledig in de groene achtergrond komt en dan de foto wat breder maken want die is nu al smaller dan de menu.

En niet teveel balken boven en onder aub. Met die 16:9 schermen en al de menu en toolbars heb je al amper ruimte in de hoogte. Dit terwijl er opzij een zee van plaats is. Als ik de website full-screen zet heb ik meer leeg opzij dan informatie op mijn scherm. en dat is dan nog een 16:10 scherm.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 22 februari 2015, 12:29:42 PM
De header is te doen, enkel misschien zorgen dat "beheerder" ook volledig in de groene achtergrond komt en dan de foto wat breder maken want die is nu al smaller dan de menu.

En niet teveel balken boven en onder aub. Met die 16:9 schermen en al de menu en toolbars heb je al amper ruimte in de hoogte. Dit terwijl er opzij een zee van plaats is. Als ik de website full-screen zet heb ik meer leeg opzij dan informatie op mijn scherm. en dat is dan nog een 16:10 scherm.
Dat van beheerder was ik al van plan, want niemand heeft daar affaires mee. De header foto is normaal 960*200px en het menu komt daar bij mij alvast niet voorbij in chrome en firefox.

Links op een 22" in Chrome met 16:10 verhouding en rechts in firefox op een 19" met 4:3 verhouding en op mijn MB Pro met 13" en 16:10 verhouding ziet het er bij mij toch goed uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Citaat van: Dirkh op 21 februari 2015, 17:17:25 PM
Citaat van: loebaske op 21 februari 2015, 16:19:11 PM
ben bezig met brood te maken en voor deze avond rundstong in madeira ....is eens wat anders dan modelbouw  :D :D :D

weeral ene die naar jeroen meurs heeft gekeken. Morgen dus stoofvlees ??

Dirk, daar kan Jeroen niet aan tippen, dat is op zijn Gents gemaakt, daar weten ze ook van wanten in de AMSAC hoe het moet

bollen neus

Deze namiddag de koppelingen aan de slangen schilderen alsook de cabines spuiten, één zetel verwijderen om extra personeel in cabine te krijgen. Meeste onderdelen staan nu reeds op model gemonteerd. Nog een namiddagske werken aan de LED verlichtingen inzetten en dan is dit model normaal eind deze week klaar. Ook de spiegels langs binnenkant afplakken met zilver papier.
Enigste waar ik nog niet uit ben is vervuiling of niet.
En ook nog ronde buffers of de rechthoekige (heb stock genoeg liggen kan eigenlijk alle richtingen uit op dat gebied) das ook nog een dilemma.
Den Eric.

bollen neus

Zo de beide cabines zijn klaar, geschilderd, gemonteerd en voorste voorzien van personeel als het ware.Ruitenwissers ook gemonteerd, slangen komen er morgen op te staan, treden (donkere gele van de MAV) op gezet zodat deze loc meer internationale trekken heeft, ook rechthoekige (AFB) buffers gemonteerd.
Achterkant is volledig al afgewerkt. Enkel nog de spiegels en kleine grepen opzetten en deze locomotief is zo goed als klaar.
Morgen  LED verlichting inzetten.
Den Eric.

Huugooke

De VT10.5 aan het digitaliseren. De koplampen vervangen door Led's was al niet simpel (later meer), maar die buislampjes voor het interieur, wat doe je daar mee.
Zelf knutselen natuurlijk! De benodigdheden:
Led's, SMD weerstand, koperprofiel, plastic, koperband en veel geduld



resultaat




En licht dat dat geeft! (het dak ligt nog los)


bollen neus

Das meer dan licht genoeg.Hugo, ge kunt uwe gazet gemakkelijk lezen in den donkeren.

alle onderdelen zijn gemonteerd op de locomotief, morgen dus LED maken en dan een lichte vervuiling als het ware reeds desondanks tis te zeggen met andere woorden de MY1160 is nog niet volledig afgewerkt reeds.
Den Eric.

OlivierV

Onze Rudy zijn 16 helemaal uit mekaar gegooid, gereinigd en straks smeren met een potteke prima vet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#4779
Citaat van: OlivierV op 26 februari 2015, 11:44:01 AM
Onze Rudy zijn 16 helemaal uit mekaa'en !r gegooid, gereinigd en straks smeren met een potteke prima vet.
en hopelijk in één geheel teruggeven i.p.v 2 8'en !  ;D

SuSke

Schoon in een dooske "schudden voor gebruik" (en dan hopen dat de stukskes op hun plek vallen)  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 februari 2015, 15:59:59 PM
Citaat van: OlivierV op 26 februari 2015, 11:44:01 AM
Onze Rudy zijn 16 helemaal uit mekaa'en !r gegooid, gereinigd en straks smeren met een potteke prima vet.
en hopelijk in één geheel teruggeven i.p.v 2 8'en !  ;D
Komt goed, zijn 5515 ook nog meegenomen want die doet toch ook maar raar. Hopelijk kan ik het verhelpen met al de tips die hier op het forum staan omtrent de stroomafname.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

En het rare is dat hij,toen hij nieuw was,reed als de beste,
waar het nu met schokken en sprongen is.
Mogelijk zal een goede reiniging en onderhoudsbeurt hem goed doen...

;)

bollen neus

Begonnen aan volgende verbouwing eentje van NEG naar de EICHHOLZ privé firma ombouwen, komen er 2 achter elkaar te staan namelijk de MY1149 en de MT1151.
Ondertussen soms wat verder doen aan O model STT TMY M1111 alsook aan de Di3.628 Jernbanen.
Tis maar tegen de verveling hé.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 26 februari 2015, 18:38:16 PM
En het rare is dat hij,toen hij nieuw was,reed als de beste,
waar het nu met schokken en sprongen is.
Mogelijk zal een goede reiniging en onderhoudsbeurt hem goed doen...

;)
16 gedaan, nu ne 55 op mijn bord, ook hier op mijn modules waar overal goede stroomvoorziening is schokte hij zoals bij jou.
'k Vraag mij af wanneer ik nog slaap. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan