Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Heel knappe dwarsliggers. Maar zo recht en gelijk lagen ze zelfs in duitsland niet. Wel nieuwsgierig naar wat soort hout je daarvoor gebruikt hebt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

Hout van de Hornbach.

Latjes van 8,5x15x2700mm a 1,40 euro per lat.


doomslu

Welke boom is dat, Kees-Jan?  ;D

Ik denk zelfs dat ze de 'Hornbach' in België niet kennen. Of toch?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Een slanke den Luc  ;) ;) ;) ;).

Volgens mij heeft iedere bouwmarkt wel een rek met van die kleine latjes waar ze tussen liggen.

Te recht en sterie gemaakt en gebouwdl? Morgen weer op de OK  ;) ;)

PeterC

Nu mee bezig?  Eventjes ontspannen na drie dagen zoonlief geholpen met een 'vakantiewerkje'.

Ontwerp een vakantiehuisje in de Hoge Venen die aan heel wat stedebouwkundige- en ontwerpvoorschriften moet voldoen.  Een hele hoop papierwerk en maak er tevens een schaalmodel van op 1/50°.  Materiaal: een gezaagde plank met de basisafmetingen van het lapje grond en een velletje archtectenkarton om je woning te bouwen.  Geen extra kosten!  Afwerking met basis- en recyclagemateriaal.

Pa!  Help!



Archtectenkarton bekleefd met een afdruk van Paperbrick - terras en pad rondom de woning idem.  Grondplan gemaakt met Roomle.  Gras was een puzzel van stukjes groen A4 papier.  De naden overkleefd met licht groen papier (geeft wat virtueel reliëf in het gras in het niet vlakke landschap van de Hoge Venen).  Boompjes recyclage van wat niet door de HO 'baan-maatstaf' kon.




Meubeltjes zijn een afdruk vanuit Roomle op een klein stukje architectenkarton.  Zonnepaneeltjes volgens het grondplan naar het zuiden gericht (energiezuinig levert ook punten op).

Ik hoop dat het niet teveel opvalt dat zoonlief wat hulp heeft gehad...



Groetjes, Peter


marc goovaerts

Hopelijk zit de leraar hier niet mee te kijken op het forum  ;D

PeterC

Citaat van: marc goovaerts op 02 november 2014, 22:50:16 PM
Hopelijk zit de leraar hier niet mee te kijken op het forum  ;D

Dat mag hé; met raad en daad bijstaan is ook opvoeden/kennis bijbrengen  ;)
Groetjes, Peter


conducteur

Amai. Dat heb ik nooit moeten doen ze in IW...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

raf

ik zie reeds een probleem
hoe gaan ze de woning verwarmen ...
electrische vloer verwarming zou kunnen of de enige mogelijkheid zijn want ik zie geen radiatoren of een pellet kachel staan
pelet kachel heeft voor mij de voorkeur omdat pellets normaal van afval gemaakt worden
en met de energie schaarste die we gaan hebben is dus electrische vloerverwarming ????

maar blijft toch mooi zulke zaken uit denken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dreha

Het is misschien een passieve woning.
Maar voor een vakantiewoning lijkt me dat niet zo handig, als je 2 dagen op voorhand moet komen om de woning op te warmen  ;D.

PeterC

Citaat van: Dreha op 03 november 2014, 08:56:01 AM
...als je 2 dagen op voorhand moet komen om de woning op te warmen  ;D.

IoT  ::) ::) ::)
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 02 november 2014, 22:23:00 PMIk hoop dat het niet teveel opvalt dat zoonlief wat hulp heeft gehad...

Dat hangt er maar vanaf hoe oud hij is, en wat de kwaliteit van zijn andere werkjes is  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: raf op 03 november 2014, 08:23:05 AM
pelet kachel heeft voor mij de voorkeur omdat pellets normaal van afval gemaakt worden
gr raf
Pellets worden even goed van 'nieuwe' bomen gemaakt.
Je wil niet weten van waar ze ze invoeren.  :o :o :o
Is weinig milieuvriendelijk!  :-[
Vele groeten,
Ronald

dani

Een mooi en geslaagd project !!!   Prima werk



hihi, zo'n 2 jaar geleden maakte ik samen met mijn dochter Sarah ook zo een "huisje".
Het ging op dat moment als hoofddoel over het leren "op schaal werken".    We hebben er ook zo een projectje van gemaakt, en zelfs met LED verlichting er in en een autootje er bij .     Zulke vader-zoon of vader-dochter momenten zijn schaars , geniet er van !

Het is trouwens op dat moment dat Sarah de smaak voor scenery op de treinbaan te pakken heeft gekregen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Omdat de camera uit de handen is geglipt de stukken lens en dergelijk hier nog aan het opkuisen, is verleden week gevallen en nu nog steeds wat "onderdeeltjes" te vinden her en der.
Den Eric.