Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Chrisrail

#3990
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 11 oktober 2014, 17:25:18 PM
Citaat van: loebaske op 11 oktober 2014, 13:38:45 PM
Dacht dat het die (schone) dames waren??
Ja, maar ze word wel bij hem thuis klaar gemaakt.

Wie,wat, die schone dame?  ;D

;)

Chrisrail

#3992
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kees-Jan

Juist terug van een dag Eisenbahn & Hafen in Duitsland alwaar ik het BW heb bezocht.

Daarna nog met de hele club naar hun spoor 1 baan geweest en wat plaatjes geschoten bij Frank op zijn Diorama:

MaK by Rail-Kees, on Flickr

MaK by Rail-Kees, on Flickr

MaK by Rail-Kees, on Flickr

philippe_007

De laaste puntjes op de i aan het zetten voor de minibaantjeswedstrijd....

mnieuwlaet

Momenteel aan het werken maar gisteravond een stootblok gebouwd beschreven in msm NR? Met architectenkarton, H-profiel houten stokje van dokter ( zo ene van zeg es aaa)

bollen neus

Kees -Jan wist niet dat je "plaatjes" kon "schieten" ? Mooi resultaat.

Den Eric.

Snobby Crash

Bij Infrabel hebben ze overuren gemaakt vandaag, een drietal meter spoor gelegd te Elverbeke !
x87 kom je toch al snel op een 260 meter !

Geert

oebr

#3998
Aan het knoeien met Magnorail. Heel mooi uitgewerkt systeem, maar er zit een denkfout in de aandrijving.
Motortje is al zwak (ga ik proberen oplossen met een pulssturing, ev. een dcc-decodertje) en moet via rubberen bandjes die kracht overbrengen. Had toch liever een soort tandwielen gezien. Bovendien trekken de magneetjes in de 'ketting' uiteraard de ketting wat omhoog zodat de grip op de ketting nog meer afneemt. Oplossing: ter hoogte van de aandrijving de ketting wat naar beneden duwen maar die geleiding mag dan weer niet teveel wrijving geven...
Allez, veel gedoe om wat preisertjes te laten wandelen.
Was een bijprojectje om wat beweging in de Aldi te brengen, maar die beweging situeert zich nu vooral in m'n hoofd, ai ai  :-X

Wat de Aldi zelf betreft had ik alleen een Google Maps foto van het meer Belgische uitzicht van het Duitse basisconcept.
Tot m'n verbazing echter in Altenbeken (midden Duitsland) eentje gevonden dat sterk op z'n Belgische en Franse broertjes lijkt...



inclusief mooi verweerde bruine beplating, dat wordt heerlijk airbrushen...



ps Altenbeken was vroeger een beroemd station, vooral bekend van de REPA-bahn, een in de jaren '60 al zeer mooi en realistisch uitgevoerde modelbaan (de meeste moba's waren toen veredelde speelgoedbaantjes) van de hand van Rolf Ertmer zaliger. In het dorpje prijkt ook een mooie herinnering aan het roemrijke verleden:


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ERVIN

De Reeks 5529 aan het laten inrijden + lijnstudie van de treinbestuurder die deze zware loc gaat bedienen. ;)

mark7758

Moeten we dat niet allemaal eens doen bij je Erwin?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN


oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mark7758

Zodra ik tijd ga eens een afspraak maken. Maar heb nog wat meer wensen op mijn lijstje staan. :)
Foto's tijdens het wegleren zijn altijd welkom.

Dit was het wegleren in de oude tijd. (NS kwam nog met materieel naar Luxemburg  8) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

en waarom kan hier alleen groen oranje getoond worden ?????
ja ik heb iets met signalen de laatste tijd
die ene rechts begrijp ik omdat die over een wissel heen moet maar die linkse ???
de pijl begrijp ik dus ook want normaal zou het sein links hebben moeten staan
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.