Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Die Tenshodo's kosten aardig wat geld! Op een Britse website staan een paar alternatieven (die volgens hen beter zijn) en die kosten nog veel meer!
Weet je eigenlijk of dat ding veel gereden heeft?
(was van een oud madammeke die er alleen 's zondags mee reed  ;D ) ?

Rangeerduivel

Ik heb dit stelletje gekocht van Paul Bellon,
En volgens Paul had het nooit gereden,en dat klopt want er waren geen rijsporen(aan de wielen) te zien.

En ik zou Paul nu ook weer geen oud madammeke durven noemen! :D :D

Nee,de oorzaak van de problemen ligt bij de constukteur,die toen ,denk ik,nog niet zoveel ervaring/mogelijkheden had om een dergelijk stelletje degelijk te motoriseren.
De nieuwe generatie rijdt blijkbaar veel beter.

;)

dani

op basis van een Arduino en een simpele LMD18200 motor driver een mini tester maken voor  DCC locomotieven.

Het programma is zo te zien OK en doet wat het moet.  Nu nog een voeding er aan en testen.....  maar dat zal voor later zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

en daarom moeten er nieuwe ramen in:


ERVIN

Amaai Hugo , hoe heb je dat gedaan man!!! Dat is nog eens origineel , nog nooit gezien , en idd , daar moeten glasheldere ramen in komen , zodat je dat effect goed kan zien. ;)

Huugooke

Temeer omdat de bestuurder drager is van mijn aanminnig gelaat ;D

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

intussen is het DCC mini centrale concept een feit :-)

https://www.youtube.com/watch?v=2F7taI6VYDU

Dit is nog een prototype.  De uiteindelijke versie zal kunnen worden bediend met een IR afstandsbediening en zal ook een LCD display hebben om informatie te tonen.

Waarom maakt ne mens zo iets met een Arduino ?  Gewoon   "omdat het kan", en om iets te hebben waarmee ik lokjes kan testen.

Op termijn is het de bedoeling om ook het Märklin protocol er bij te pompen, en zo "multiprotocol"' te gaan .

Laatste stap is dan een "automatisch inrij-programma" om bvb een nieuwe lok te laten "roderen" aan verschillende snelheden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#3878

raf

dani waarom moet je dat draadje ontkoppelen om de andere richting uit te rijden ????
je kan toch met de potmeter beide richtingen sturen in je programma
of heb je dit er nog niet in verwerkt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Huugooke op 18 september 2014, 17:43:07 PM
Temeer omdat de bestuurder drager is van mijn aanminnig gelaat ;D
erg voor die bestuurder, je moet het maar tegenkomen!  ;D
Groeten Peter ;)

dani

Citaat van: raf op 18 september 2014, 20:36:10 PM
dani waarom moet je dat draadje ontkoppelen om de andere richting uit te rijden ????
je kan toch met de potmeter beide richtingen sturen in je programma
of heb je dit er nog niet in verwerkt

gr raf

Dat kan inderdaad, maar dat draadje is eigenlijk een  "schakelaar" op mijn protoboard.
Als je vooruit en achteruit met één en dezelfde potmeter wil doen, dan moet je al bijna een potmeter hebben met een  "klik" in de middenstand zodat je makkelijk de snelheid weer op nul kan zetten "op het  gevoel".  Vandaar dat ik gekozen heb voor een schakelaar  Vooruit/Achteruit  en een gewone simpele "China" potmeter van 50 cent.   Maar je hebt geliujk, het kan perfect.

Ik ben zelfs bezig met het gebruiken van een IR sturing (een oude  Telenet  Ifrarood afstandsbediening) zodat  ik alles van op afstand kan sturen.



Citaat van: Rangeerduivel op 18 september 2014, 18:49:50 PM
Zo'n loc schreeuwt om sound 54438 van ESU!!!  :D

Normaal zou ik daar mee akkoord gaan, maar......  het is maar een goedkope Roco vanuit zo een pakket met loc en 4  zelflossers.  Daar steek ik geen sound decoder van 100 pleuroos in :(   Laat die maar in stilte zijn werk doen voorlopig.  Misschien , ooit ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 18 september 2014, 11:58:28 AM
Het zijn inderdaad Tenshodo's.
Maar uit de rijtest hier bij mij bleek dat alles nu wel meevalt.
Ik ga hem voorlopig laten zoals hij is,en moesten er later nog problemen rijzen,komt hij als dummy achter een (nieuw) stelletje,die zijn blijkbaar beter motorisch uitgerust.
Goed werk geleverd Olivier!  :-* ;D

;)
Blij te mogen lezen dat ge blij zijt met mij gepruts.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 19 september 2014, 14:25:04 PM
Blij te mogen lezen dat ge blij zijt met mij gepruts.

Ik ben vlug blij,
een kinderhand is gauw gevuld zegt men hé!  :D

;)