Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

... met mijn account proberen te verwijderen.
Blijkbaar kan je dat niet, dus wordt dit dan maar een  "ghost account".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Ik zou alleen voor een recentere, beter afgewerkte uitvoering van de 64 kiezen ... want Markin heeft er vorig jaar of  2 jaar geleden nog eens eentje uitgebracht in een startset die toch al veel meer aan de normen van vandaag voldoet ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: dani op 04 september 2014, 09:25:21 AM
... met mijn account proberen te verwijderen.
Blijkbaar kan je dat niet, dus wordt dit dan maar een  "ghost account".
Waarom? Sorry voor mijn kurieuzeneuze.

eve

@Raf

In 't heel kort :
De P8 (Belgische 64) werd gekoppeld aan een 4-assige "Kastentender". Omdat die combinatie te lang was voor vele draaischijven koppelde men een deel van de loks aan de 3-assige tender. Andere P8 kregen dan weer een "Langstreckentender" van de BR39 : meer kolen en water. En tenslotte koppelde men een kuiptender (Wannentender) van de "Kriegsloks" aan de P8. Deze combinatie kon 85 kmh achterwaarts rijden ipv. de 50 kmh met "Kastentender".

Erik

raf

Hallo olivier

het probleem met die moderne uitvoering is dat deze digitaal is en dan moet ik die zooi er uit slopen om hem analoog te krijgen
en als hij eenmaal aan het rijden is dan zie je haast geen verschil tussen die van 235 euro en die van 79 euro
alleen je voelt dat wel als je daarna je bankrekening bekijkt
als ik nu dit jaar begonnen was dan heb je volkomen gelijk want dan zou ik ook digitaal rijden (misschien)
maar met al het oudere materiaal dat ik nu reeds heb zou dat nieuwer wetse er maar wat stom bij staan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

é erik

dus je kan deze loc eigenlijk wel met 4 verschillende tenders aan het rijden hebben
tja zoals ik nog zei typische belgische toestanden alweer
ik heb een site gevonden met al de verschillende belgische loco's en tenders
http://www.bfoto.be/docu/hlv/hlv.php

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eve

#3786
Neen Raf, dat klopt niet helemaal. Wat ik heb verteld geldt voor Duitsland.
Je moet opzoeken welke combinaties hier aan het werk waren in België. Ik denk dat  dat alleen met de "Kastentender" en de drie-assige tender was...
Zoals elders gezegd : koop of zoek of leen eens ergens een goed boek over de Belgische 64...

Erik

Huugooke

Citaat van: raf op 04 september 2014, 11:26:43 AM

het probleem met die moderne uitvoering is dat deze digitaal is en dan moet ik die zooi er uit slopen om hem analoog te krijgen
en als hij eenmaal aan het rijden is dan zie je haast geen verschil tussen die van 235 euro en die van 79 euro
alleen je voelt dat wel als je daarna je bankrekening bekijkt

Foute redenering Raf. Die "zooi" mag er gerust in blijven, die digitale rijden net zo goed, zelfs beter, analoog!

ACFI

Citaat van: raf op 04 september 2014, 11:29:40 AM
é erik

dus je kan deze loc eigenlijk wel met 4 verschillende tenders aan het rijden hebben
tja zoals ik nog zei typische belgische toestanden alweer
ik heb een site gevonden met al de verschillende belgische loco's en tenders
http://www.bfoto.be/docu/hlv/hlv.php

gr raf

Er zijn wel degelijk 2 type 64 locomotieven uitgerust met een kuiptender (een gerecycleerde van een type 25 of 26).

Meer info op het gekende forum: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,6051.msg81586.html#msg81586.

Ik heb nog een oude marklin P8 staan met kuiptender en ik denk eraan om de 3-assige tender van mijn marklin type 64 te vervangen door de kuiptender.

Foto's van een type 64 met drie-assige tender heb ik wel nooit gezien. Ik heb wel fotos van franse locs gevonden. En ik dacht dat die ook in model ooit beschikbaar waren.

m.v.g.

Steven T.

raf

@ hugo

niet echt mijn ondervinding met de laatste loco (diesel )die ik gekocht heb
die is haast analoog niet vooruit te branden
ik heb de electronische omschakelaars liggen maar ik moet ze nog monteren

maar ik heb me weer laten verleiden en heb weer een mooie aan winst bij gekocht

gaat weer mooi staan met een sliert wagons er achter

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Citaat van: raf op 04 september 2014, 13:38:58 PM
gaat weer mooi staan met een sliert wagons er achter
Zelfs zonder wagons. Imposant beestje.

raf

ja ik denk dat hij de grootste loco op de baan gaat zijn die ik nu heb.
Hopelijk geraakt hij op de draaischijf maar ik denk dat het mikken gaat worden om alle wielen er op te krijgen
ik denk dat het frame wel geleed is om door de bochten te geraken .
zichtbaar heb ik geen kleine bochten maar de volledige baan is maar 120 breed en dus die bocht moet hij wel kunnen maken
ik heb er een filmpje van gevonden
https://www.youtube.com/watch?v=zU5uanZCO5k

machtige machine en zo te zien kan ik er veel verschillende serie's wagons achter hangen
nu zoeken welke personen wagons er achter moeten want goederen heb ik nu wel ongeveer genoeg qua trein samenstellingen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Citaat van: OlivierV op 04 september 2014, 09:26:21 AM
Ik zou alleen voor een recentere, beter afgewerkte uitvoering van de 64 kiezen ... want Markin heeft er vorig jaar of  2 jaar geleden nog eens eentje uitgebracht in een startset die toch al veel meer aan de normen van vandaag voldoet ...

Diene uit die startset is dezelfde als Raf de zijne,enkel met gezwarte wielen, de nieuwere versie(mfx dig sound) kon dan weer geen helling aan ::) omdat ze enkel antislipbandjes hadden op de middelste van de drie gekoppelde assen en deze hadden geen speling in de hoogte, dus een klein knikje en de middelste wielen raakten de rails bijna niet meer met gevolg van et doorslippen, de oplossing werd gegeven door een extra as te monteren met slipbanden ipv één der assen zonder
Ook zijn er drukfouten ,de nr op de tender staat bij eerste reeks (van de nieuwste versie) aan de verkeerde kant ::)

Groet Tom

raf

ik heb een mailtje naar piko gedaan en ze gaan mij de AC wielen op sturen
dan kan ik ook meteen het verschil zien tussen beide sets en ik heb wielen om bij het lok depot te leggen
want in de bijkomende loods worden ook de wielen vervangen dus niet weggegooid geld
kost me een 40 euro aan wielen alleen en ik denk dat de loco niet zoveel gekost heeft LOL
maar het is een oudje en dus wil ik haar wel in ere houden.
bij mij zitten de antislip banden op de achterste as namelijk
de assen kunnen inderdaad niet veren maar dat kunnen der veel niet bij de oudere marklin loco's

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 04 september 2014, 13:38:58 PM
@ hugo

niet echt mijn ondervinding met de laatste loco (diesel )die ik gekocht heb
die is haast analoog niet vooruit te branden
ik heb de electronische omschakelaars liggen maar ik moet ze nog monteren

gr raf
Een bezoek aan je winkelier of een bevriende modelspoorder met een programmeertoestel zou dat moeten oplossen.
Als je echt terug een omschakelaar gaat plaatsen mag je de "zooi" altijd naar mij sturen! :D