Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Laatste hand aan het leggen aan MY1158 en begonnen aan solderen van dubbel tractie SMD LED en dergelijke stuff voor MY1154/1156. En nu eens zonder gevloek en vallen met de vélo. ;D

Eric. :)

swarol

Knap, mooi project Peter ben benieuwd naar eind resultaat
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Experimenteren met grasmatjes, eerst de kunst afgekeken bij Martin. Hopelijk morgen foto's. Moet zo weg en de matjes moeten toch even goed drogen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Bedankt voor de reacties!

Gisteren een werkwagon in Maldegem eens bekeken en ik ga nog een heleboel klein materiaal moeten verzinnen om er een overtuigende werktrein van te maken.  Maar met de juiste lok ervoor komt dat al deels in orde.  Met de kraan heb wat gegokt of dit wel kon, maar met de arm zo plat mogelijk, past de wagon in het vrije ruimte profiel.

De trein gaat nog heel veel werk hebben op mijn baantje...



Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

in het verleden stuurde ik eens een link naar Ervin(misschien dat hij die hier nog eens plaatst/helaas ging die link hier verloren) met allerhande gele en werkwagons DB

Groeten Peter ;

PS trouwens al een tijdje geleden dat we elkaar tegenkwamen !

PeterC

Ik heb Erwin een berichtje gestuurd.  Dergelijke link gaat wel interessant zijn!

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 mei 2014, 15:17:43 PM
...PS trouwens al een tijdje geleden dat we elkaar tegenkwamen !

Je moet eens wat meer buiten komen hé  ::)

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter


bollen neus

MY 1154 afgewerkt (de MY 1156 moet even wachten) nu begonnen voorbereiding op de STRABAG MY 1147................... ;)

Eric. :)

oebr

Citaat van: Michael op 04 mei 2014, 14:43:08 PM
Experimenteren met grasmatjes, eerst de kunst afgekeken bij Martin. Hopelijk morgen foto's.

graag, klinkt interessant Michael !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Red, helaas nog een dagje geduld, met een beetje geluk kan ik vanavond de laatste vezels strooien, nacht laten drogen en morgen middag meteen na werk foto's maken en hier even tonen. Morgenavond modelspoor vrienden Dronten (MSVD)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mvdr1

Hallo


Een vraagje van een heel ander orde:

Binnenkort plan ik de bouw van enkele nieuwe modules in HO.

De houtplaten die je gebruikt, waarschijnlijk een soort multiplex maar met zo'n mooie effen buitenkanten, welk type is dit exact ? En waar koop je het ? Van 1 of andere gekende DHZ zaak (Brico, Hubo, etc) of speciaal besteld via een houthandelaar ?

Mvg

Marc








Citaat van: PeterC op 04 mei 2014, 15:01:33 PM
Bedankt voor de reacties!

Gisteren een werkwagon in Maldegem eens bekeken en ik ga nog een heleboel klein materiaal moeten verzinnen om er een overtuigende werktrein van te maken.  Maar met de juiste lok ervoor komt dat al deels in orde.  Met de kraan heb wat gegokt of dit wel kon, maar met de arm zo plat mogelijk, past de wagon in het vrije ruimte profiel.

De trein gaat nog heel veel werk hebben op mijn baantje...


SNCB-SBB fan

Frank_N

Wat je op die foto's ziet is zeer waarschijnlijk WBP mutiplex, Marc.
Goedkoper en makkelijker te bewerken is meranti multiplex, bovendien is dat materiaal ook nog gunstiger in gewicht ;)
Groet van Frank

SuSke

mooie zaagkantjes in hout krijg je alleen door deze glad te schuren :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Ziet er uit als populier, das echt niet WBP, wat een aanduiding is voor elk multiplex voor buitengebruik..

Paulogic

Het hout dat PeterC gebruikt is inderdaad vermoedelijk waaiboom (populier).
Ik gebruik(te) dit ook voor mijn bestelwagen in te richten. Het werkt makkelijk, is redelijk licht
maar vrij kwetsbaar. Er komt al snel een deuk in. Schuren is een heel goed idee en bij
schilderen is een laagje extra nodig. Het zuigt nogal flink.

mvg,
Paul(ogic)