Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

#30
De afgelopen dagen wat met plakkaatverf zitten kliederen[:I], in een poging tot verweren.[:o)]
Ziehier twee van de "slachtoffers".[:0]





Wat vinden jullie ervan ?[?]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

hobbyist

#31
Dit is wat mij de laatste maanden heeft bezig gehouden. Het volgend project is het forumbaantje.



belair

#32
Een kleine poging in het maken van een stukje weiland.



Alles wat je ziet is eigen maak, niks gekocht.

mvg
Luc

Fretbol

#33
Zoals reeds in andere draadjes vermeld ben ik begonnen aan de bouw van een moderene garage.

Omdat het mijn eerste zelfbouw constructie is maak ik het gebouw eerst in karton zodat ik een beter idee krijg hoe het uiteindelijke gebouw er moet gaan uitzien.
Momenteel is de ruwbouw van het garage-gedeelte zo goed als klaar. De toonzaal en burelen volgen dan later.

Hier zijn alvast enkele foto's van mijn eerste poging:



Op deze foto is goed te zien hoe groot de garage uiteindelijk moet worden. Achteraan is het garage-gedeelte te zien waar de wagens hun onderhoud krijgen. Het gebogen stuk vooraan moet de toonzaal worden.



Een bovenaanzicht van de garage.



Een kijkje door ??n van de toegangspoorten. Achteraan zijn de spuitcabine en de lift te zien.



Een kijkje door de ramen aan de zijkant van het garage-gedeelte.

Zoals te zien is op deze foto's zal er nog heel wat werk gedaan moeten worden, maar het begin is er in elk geval [;)]

Anthony

Fretbol

#34
citaat:
Geplaatst door doomslu

Toch mogen we blij zijn dat de modellen van auto's en treinen een pak minder kosten dan 1/87e van de echte prijs ! [;)]

Fretbol, kan je eens een close-up foto maken van die Redline modellen? Ik wil den Erwin zien watertanden... [:D]



Dit is ??n van de Redline modellen: de Ferrari F430 op schaal 1/87:



Ondertussen heb ik nog wat verder kunnen werken aan de karton garage. Dit is een test met tussen-verdiepingen. Op die manier kunnen er meer wagentjes in de toonzaal geplaatst worden:



Anthony [;)]


rixke rail

#35
Met al dat rode hengst-geweld zouden we haast nog de zwakke weggebruiker vergeten ![:0]
Preiser heeft ook aan hen gedacht met het setje 17163 - 4x gebruikt ! -(fietsenstallingen, e.d.), en omdat ook de harley-trapsons wel droog willen staan, heb ik mijn tot nu toe ongebruikte Auhagen-setje 11 366 (Biergarten [:D]) gebruikt, zodat de Zevenemse Preiserianen vanaf 2008 hunne velo droog kunnen stallen aan het station !



Wat vinden jullie ervan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Fretbol

#36
citaat:
Geplaatst door Dreha

@Fretbol:

[:0]Ben je zeker dat het een foto van een schaalmodel is.
Die zijn inderdaad zeer gedetailleerd.

Harald



Het zijn hier wel degelijk schaalmodellen op schaal 1:87.

Ik heb even een paar vergelijkende foto's gemaakt met een gewoon Herpa modelletje:


ysbeer

#37
Vandaag heb ik mijn kolenkraan van verlichting voorzien,maar op de foto is daarvab helaas niets te zien,dus jullie zullen het moet geloven.
Ook nog 4 huifwagens van onderdelen voorzien(die op de foto nog niet)
Zo kom je de dag wel door.

[/img]

[/img]

En de eerste forum rel voor 2008 is er nu al.[:(!][:(!]
Kleintje gelukkig[:0]

wim ysbeer

dingske

#38
Ik heb tijdens deze vakantie tussen het feesten en blokken door eindelijk eens de tijd gevonden om zelf twee bomen te maken. Ik deed dit volgens de methode die beschreven staat in MSM nr 62.
Hier is het resultaat.

   

Geef jullie aan- en opmerkingen maar[;)]

Ik wil groot zijn in iets kleins.

ERVIN

#39
Ik zal eens iets laten zien, je ziet er toch nog niet zo veel van, ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen, dat Pabe het grootste deel van mijn lampjes heeft gesoldeerd, waarvoor dank H? Pabe.

Je ziet ook nog een heleboel plankjes liggen, die zijn gesneuveld toen ik ijverig aan het solderen was, maar die komen terug op hun plaats te liggen hoor, geen nood.

All??, er hangen nu dus 48 led-lampjes in de koepel, en dit is voorlopig wel de laatste foto h? mannen, nu moeten jullie wachten tot hij helemaal klaar is hoor.

Voila,




Opmerkingen en suggesties altijd welkom h?.[;)]

Fretbol

#40
Work in progress [:D]



Anthony [;)]

Roderik

#41
Wagons bouwen!

Voor mijn minibaantje heb ik nu 3 wagons klaar en mijn 2e tram, een type S met de houten carrosserie. Aan die laatste moet nog heel wat detailwerk gebeuren zoals richtingaanwijzers, logo's en een raclameband.



Always be modelling!

dgrr57

#42
Gebouwen voor mijn module :



Eerste keer ik met (soort) plaster werk. Zal niet de laatste zijn [:)]

13erke

#43
Waar zijn we mee bezig?
Hiermee:

een schuilhokje exact op 1/87,
indien interesse, ik heb van de bouw foto's (een artikeltje in msm? Gerolf?)

knibbelknabbel

#44
Ik ben vandaag begonnen aan mijn bovenleidingsmasten. Eerst komen die van het station aan de beurt. Het betreft een overspanning van 5 sporen, waarbij er 2 masten staan. Deze komen op het perron... Het zesde spoor in het bundetje is een dieselspoor. Kijk maar even naar de foto's... Wat vinden jullie er van, ben ik goed bezig[?]