Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Stoiycas

#195
Dag Kees,

Ik heb hier op de vorige pagina gezien dat je, je loc's in bouw pakket aankoopt.
Mijn vraag is er een groot verschil in aankoopprijs tegen over je de loc's compleet koopt.
En zijn deze gemakkelijk in elkaar te steken, of moet hier electronica voor hebben gestudeerd?
Kan je gelijk welk model in bouwpakket aankopen?
Ik vind het wel prachtig wat je verwezenlijkt hebt, proficiat.
Hoe ne waar bestel je dan deze bouwpakketten, sorry mms een domme vraag maar ik ben een grote leek in deze materie, een beginnelinkje.
Groetjes
Eddy alias de Stoiycas
 

Kees-Jan

#196
Hallo Eddy,

dank u voor de lovende woorden.

Deze lok's zijn als ongespoten kappen te koop. Je zult dus zelf er een kleur aan moeten geven (met als voorkeur een airbrush). Voorts zul je de opschriften moeten maken (of kopen al weet ik niet waar).

Deze modellen zijn er alleen van Tsjechische modellen van dit merk. De prijs van een komplete kap is rond de 65 euro. Je hebt dan nog wel een (in dit geval Piko) donor lok nodig ? 175 euro..........

Het is dus nietecht goedkoop maar wel exclusief.

Voor Belgische modellen zal er waarschijnlijk ook wel zoiets bestaan.

Kees-Jan

ERVIN

#197
Hey Dirkske , knap gedaan hoor , er zitten enkele hele originele stukken bij, dat met dat kanon is goed gevonden.
Ook de scenery is prachtig , niet teveel en niet teweinig, juist goed.[;)]

okki

#198
hallo allemaal
ik ben de laatste tijd bezig met een hoekje
van mijn baan aan het afwerken

zelf mallen gemaakt en afgietsels gemaakt van de muur




nu bezig met de rotsen boven de muur




gr.  arno

PeterC

#199
Arno,
Goed bezig, maar ??n kleine zaak: er zit een enorm kleurverschil op je tunnelportaal en muur ten opzichte van je rotsen.  Muren en portalen worden gemaakt van plaatselijk materiaal en ik denk dat je een beter resultaat zou hebben, moesten de kleuren op elkaar afgestemd zijn...  en misschien de witte kalksporen op je muur iets temperen met gele oker...
Voor de rest, nice!
Groetjes, Peter


okki

#200
hallo peter

ik heb je tip terharte genomen






bij deze foto`s is de verf nog nat vandaar de glans


gr.  arno

PeterC

#201
Arno,
Het was maar een tip h?!  Plaats nog eens wat foto's wanneer de verf droog is (nu is er nog niet veel van te maken, alleen dat er nu al veel minder kleurverschil op zit) en probeer je armen te steunen en je polsen te blokkeren (tegen elkaar drukken), dan heb je scherpere foto's...
Groetjes, Peter


rixke rail

#202
2 x T9? genaturaliseerd tot Belg !

De 93.070 (Fleischmann Fl924030) :


E?n lamp op de rookkistdeur, Belgische (geperforeerde) buffers.


Ook achteraan ??n lamp, kolenbak ver??nvoudigd, geperforeerde buffers.


En dan gewoon machinist en stoker toegevoegd.
FILMPJE


De 93.068 (Liliput L109107) :




Hier heb ik het kolenreservoir verhoogd en echte kolen toegevoegd.



De rijeigenschappen van deze laatste zijn echter niet denderend ! [V]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

krispy

#203
Ik heb mij vandaag twee beveiligings cameratjes geinstalleerd om mijn twee schaduwstations mee in het oog te houden, vanaf nu kan ik zien wat er aldaar gebeurt ( is wel handig )[;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

belair

#204
@Krispy
Welk programma gebruik je hier voor Krispy? Of gebruik je geen pc hiervoor?

krispy

#205
Ik gebruik hier geen pc voor , dit zijn 2 mini tv camerakes die op een kleine ( 7 " inch ) scherm staan , door daarop het kanaal te switchen heb ik schaduwstation 1 of 2 in beeld , ook kan ik het automatisch laten switchen , dan wisselt het beeld elke 5 sec
( is een soort intercom systeem heb ik kunnen aanschaffen voor geen 100 euro en verbruikt heel weinig )


( Ik dacht ook eerst via PC te gaan door middel van 2 webcams , maar daarvoor weer een PC opstellen , ik wil mijn verbruik een beetje in toom proberen te houiden , vandaar )






citaat:
Geplaatst door belair

@Krispy
Welk programma gebruik je hier voor Krispy? Of gebruik je geen pc hiervoor?

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

belair

#206
Ik heb een pc staan die ik niet gebruik en zou er 2 webcams op aansluiten, zoals jij doet, om het schaduwstation in het oog te houden. Het geeft zo iets speciaals aan uw baan, niet?

krispy

#207
citaat:
Geplaatst door belair

Het geeft zo iets speciaals aan uw baan, niet?



Ik vindt dat ook[:D] , nu kan men op zijn minst ook de loks in het schaduwstation zien[8D] , zo weet( ziet ) men wat er op welk spoor staat.[;)]

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

#208
Een Roco 63960 DSB MY1124 vernummerd naar de MY1107 anno 1997 (deze is in 2000 verschroot), is een rood/zwarte uitvoering, model heeft geschilderde cabines, machinist, en is vervuild, staat nu nog uit te drogen. Is mijn tweede buitenlandse Nohab die ik heb verbouwd of gewijzigd, eerste was de V170 1143 met gele siercijfers MY1143 DSB anno 2008 met kroon.[:)]

rixke rail

#209
Begin gemaakt van ombouw hld 51 (200058) naar ??ntje met rokken (5111). Zie "Ooit zal het klaar zijn".
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN