Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

janjozef

#180
Ik dacht dat die er in tsjechie inlange zo goed niet uitzagen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#181
De armseinen zijn geplaatst, en werken (op een na). Dan zijn de tunnels aan de beurt. Voor een schamele 2? een enorme verzameling aan gipsafdrukken gewonnen: tunnels, muren, steunberen, gewelven... een paar kilo! Dus aan de slag ermee [:D]



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#182
Mooi, Michiel. Wat is de functie van het stukje electronica op de laatste foto?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#183
Dit is digitale (DCC) module dat dient voor het schakelen van magneetartikelen, in dit geval de seinen, maar ik heb er zo een stuk of 10 op mijn baan om ook de wissels te bedienen.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#184
En dan heb ik de plakaatverf van de kinderen in beslag genomen. [:D]  Het is de eerste keer dat ik een verfborstel ter hand neem. Voorheen steeds met technische aspecten van een modelbaan bezig geweest, en nu voor het eerst geconfronteerd met de meer artistieke aspecten ervan. Dus, schiet maar raak met jullie commentaar. (ter informatie, dit is schaal N [;)])




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#185
Zeker niet slecht, Michiel [8D]
De binnenkanten van de tunnels en de gaanderij zou ik nog wat meer zwarten. Vergeet de voegen hierbij niet [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#186
Gerolf, nu je het zegt, je hebt gelijk. Ik ga die binnenkanten wat donkerder maken. Bedankt voor de tip! [:)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

#187
Mja, ik ben sprakeloos. Mooi gedaan. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gizzmo

#188
eimand heeft er duidelijk opgelet tijdens de les "hoe schilder je tunnel portaals" [;)]
Greetz,
David

railman56

#189
ik sluit mij aan bij gerolf zijn opmerking [;)]
dit is goed en wordt nog beter
knap werk
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

#190
Inderdaad prachtig. En het smaakt zeker naar meer. Deze kwaliteit in N, HO-ers eat your hart out, denk ik dan onwillekeurig. Dit kan dus ook in N... hoewel voorlopig niet door den dezen.

Michiel

#191
Merci mannen, voor de positieve commentaar. [8D] Mijn proefstuk is mij ook goed bevallen, en het smaakt inderdaad naar meer, zoals Marc al zei. En, Gerolf, de binnenkanten zijn ondertussen donkerder, en dat is inderdaad beter. [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dirkske

#192
Tijdens de koude winteravonden een stukje voor de achtergrond gemaakt.
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
Dit beeld een restant uit van een fort uit de tweede wereldoorlog.
Een monument uit de slag om de ardennen.
[8D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

swa

#193
Awel Michiel, heb ik hier iets gemist? Ben je dan toch met de afwerking bezig van je baan? Die ging toch van eigenaar veranderen?
En is het project brussel noord 1920 dan voorlopig opgeborgen?
In elk geval, naar wat ik hier zie: goe bezig, man! Doe zo voort, en je zal nog veel plezier beleven aan de "afwerking".
Ik kan het weten, want ik heb de bouw van mijn nieuwe baan ook even stilgelegd om de afwerking van mijn eerste (mini)baantje te voltooien, en ik vind het een ontzettend leuke "job"!.

Michiel

#194
Hallo Swa,

FBN anno 1920 gaat gewoon door, hoor! [;)] De tunnels heb ik geschilderd omdat het erg moeilijk is om dat achteraf nog ter doen, als ze geplaatst zijn. De afwerking van Saraan voor overname is bijna afgerond. Ik ben bezig om alle elektronica te vervangen door S88-compatible modules (een pestwerk). En daarna nog alleen de kale bergen maken (kijk ik al naar uit, wordt een primeur voor mij), en leveren! [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)