Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

#15
Ik ben nog steeds bezig met die stomme stickers. Ik heb nu geprobeerd die andere versie na te maken. (van b-security) Die is beter geslaagd, vind ik. [8)] Wat vinden jullie ?


Edit : Ziehier hoe ie er uitziet, vermits ik er niet in slaag een echt scherpe detailfoto te maken [:o)]:




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

#16
Jaren geleden kocht de directie van de mini-NMBS die in mijn kelder is gehuisvest op een beurs enkele afgedankte rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen, voor de spreekwoordelijke appel en een ei.


Nu, jaren later is ??n van deze rijtuigen compleet gereviseerd uit de ateliers gekomen. Zie hier het resultaat :



Het blijven natuurlijk rijtuigen van Italiaanse makelij uit de vorige eeuw, in niets te vergelijken met de Oostenrijkse of Duitse producties, maar aangezien modelbouw in mijn hoofd zit zullen ze toch ingezet worden op de baan ! [;)]


Voor de ontbrekende beschrifting ben ik op zoek naar duidelijke foto's. Iemand een idee ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krispy

#17
Hoi allen ,

Hier ben ik momenteel mee bezig, ik heb mijn hoofdperrons in plaaster gegoten en voorzien van trappen ( een aan elk uiteinde van het perron , zodat men van spoor 1 naar 5 kan )rond het trapgat moet ik nu iets voorzien ( muurtje of een trappenhuis )
bij deze stel ik nu de vraag wat vinden julie het beste
Ik heb hier een paar foto's van wat ik bedoel

Alles is in plaaster gemaakt ( trappenmuurtje alsook het trappenhuisje)
Wat vinden julie het best passen ( over de perrons komt geen overkoepeling en het mannetje staat erbij om de verhoudingen te zien )









Laat de opmerkingen maar komen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Kedeng Kedeng

#18
Ik heb mij laatste een ongeschilderde doos met Preiser mannetjes gekocht & enkelen hebben een plaats gevonden in locs & rijtuigen.











Wat een gedoe om in die cabines van de Mehano locs te komen [xx(].

rixke rail

#19
Dit weekend heb ik mij wegens het niet zo denderende weer een beetje met wat details bezig gehouden. Ziehier het verslag van mijn aktiviteiten :

Plaatsen van vlaggenmasten en maken van vlaggen.
Nieuwe foto te plaatsen !

Maken van plaat met openingsuren en toeslagtarief.

Plaatje "Perron naar Zuidvoorde"

Plaatje "Perron naar Vlierzen"

idem

Een retro-scene : in 1972 kreeg station Zevenem-Wacht de Groene Vlag van de veiligheid, wegens een lange periode zonder arbeidsongevallen. De stationschef en de loketbeambte poseren fier voor de camera !

Aan de gevel van dit huis nog een affiche gehangen : "U zit altijd alleen in de auto want U zingt vals ?"


Mag ik jullie weer om jullie mening vragen a.u.b. ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jan77

#20
Ik heb hier al zeer mooie dingen gezien.
Ikzelf ben bezig om mijn C-rails te verouderen.
Groeten Jan




ruben13

#21
ben odertussen bezig geweest aan de loods van asse.



rixke rail

#22
Nu hangt de Leeuw wel goed; naar binnen klauwend !


Ook nog wat bloempotten op de perrons gezet. (Donderdag van Jocadis meegebracht !)



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

knibbelknabbel

#23
Ik ben dit weekend bezig geweest aan de verfraaiing van de sporen. Nu de nieuwe seintjes van Staf er staan en ze werken, kan alles wat meer aangekleed worden...

Er werd ook een idee uitgewerkt om een opgebroken spoor te maken, daar waar er vroeger een secundaire lijn het station binnenliep. Nu is de aansluiting opgebroken, en nog enkele rails zijn nog intakt om een wagonnetje op te zetten, dat dienst doet als opslagplaats voor de spoormannen. Ik moet enkel alles nog verweren. Tevens werden er kabelgoten geplaatst en zijpaden langs het spoor. De seinen kregen ook hun bijhorende relaiskast...










Michiel

#24
Ik ben bezig met het leggen van de sporen in het schaduwstation. Alle isolatie- en voedingspunten zijn aangeduid met kleine klevertjes. Wissels en bochten worden met standaard Fleischmann materiaal gelegd, de lange rechte stukken met goedkope GT-Flex rails...


Indien er een paar wielen naast het spoor lopen, worden ze bij het binnenrijden van het schaduwstation nog even door een herspoorrail terug   tot de orde geroepen...


edit: url van beelden gecorrigeerd
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kedeng Kedeng

#25
De 4007 is voorzien van een bestuurder & zonneschermen.





& het dtation verweerd.




Kedeng Kedeng

#26
Ik heb mijn station voorzien van binnen inrichting,








& de buitenkant van stationborden (met dank aan 13erke zijn site)


rixke rail

#27
@ Roy Kedeng : inderdaad heel mooi gedaan. Maar waarom heb je maar half het station gevuld met wachtzaal en bureel ?

Ik heb gisteren nog wat mooi meegebracht van Genk en direct bij thuis komst ge-installeerd :

Een koppel ooievaars op het dak van een gebouw van de brouwerij. Ik heb dan meteen ook een tweede, nog onbewoond nest gemaakt op de andere hoek met een afgedankt karrewiel.

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#28
Pff waarom heb ik niet een station gemaakt met ??n perron dat maar een metertje lang is, nee mijnheer wilde pers? 6 perrons die elk 2.50 meter lang zijn, en daar heb je natuurlijk heel wat kleine mensjes voor nodig h?, ja ja ik heb ze allemaal zelf geschildert, nog ongeveer 400 te gaan!!![xx(]




rixke rail

#29
De nieuwe campagne van Infrabel en BIVV



modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN