Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

#1395
... maar het is moeilijk te zien hoe die M6 als instelpunt bruikbaar is.
Het lijkt me in elk geval mogelijk om dat toestel te gebruiken voor halfhoutsverbindingen. Maar een gewone handzaag ook [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#1396
De MY1142 STRABAG voorzien van LED verlichtingen en de cabines verfraaid, machinist ingezet, deze namiddag beginnen aan de vervuiling en de extra details reeds te schilderen van deze locomotief. Daarna verlichting steken in de SANTA FE uitvoering MY1125 STRABAG.[:)]

conducteur

#1397

Dit moet een en ander duidelijk maken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

#1398
Das waarschijnlijk om te werken? Goed machine dat veel af kan, veel plezier en succes ermee.[:)]

Gerolf

#1399
Bedankt, Rian. Je gaat dus nog wat moeten omrekenen, want je hebt een hefboom tussen scharnierpunt/M6 en scharnierpunt/zaagbladtip.
Met die verhouding moet je de 1mm spoed van je M6 omrekenen.

Op je foto schat ik die verhouding op 1/4, en is dus elke slag van je boutje goed voor 4mm afstandsverschil op de zaagplek.
Dit is maar een schatting, maar meten is weten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#1400
Rian, Gerolf heeft overschot van gelijk hoor... meten is weten.

Zet 4 markeringen per 1/4 op uw moer en nummer ze of geef ze een ander kleur.
Dan een streepje op de zijkant van uw machine en draai per kwartje naar beneden en
kijk hoeveel dieper die is gaan snijden (zagen). Dan kan je al snel bepalen hoe
diep je hem moet instellen.
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

#1401
Waar ben ik nu mee bezig? Vergeefs wachten om een bestelling uit China! [:(!] Mijn geld hebben ze al, maar na 2 maanden onderhandelen blijken ze het pakje niet te kunnen opsporen. Hopeloos. Ik dacht er goedkoop vanaf te komen, maar dat blijkt duurkoop te worden, want ik zal alles wel maar weer bij Conrad.be moeten kopen. Dan kan de bouw van de loods eindelijk terug aangvat worden...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

#1402
@ Michiel,
Dat is minder, ?Niet kunnen opsturen?, heb je dan zoveel besteld [:D]

Ik heb vorige week mijn AM75 gehermotoriseerd met een Modeltorque MLF-20 die ik via een mede forumlid heb kunnen bemachtigen [;)]
en vandaag de volledige elektronica uit de rangeerlok reeks 70 eruit gegooid en er opnieuw ingestoken met nieuwe draden. Alles is ook wat compacter gemaakt want er is echt weinig plaats in [:0]

[:)][;)]

stevend

#1403
Rain, de diepte kan je afstellen door op de kopse kant van je blokje hout de maat af te tekenen.
Doe je zaag naar beneden , schuif je blokje hout tegen je zaagblad.
Zo houden die machiene , terwijl je de diepte met je andere hand vast zet. Zo heb je ongeveer je diepte al.
Dan eens een proefje en zaag eens.Meten en indien nodig wat bijregelen.
Uiteraard mag je niet verlangen dat deze manier uiterst precicie zal zijn zoals een bewerking met een bovenfrees. Maar daarvoor is geen andere oplossing mogelijk ,las ik. Toch zou dit moeten lukken.
Nog even dit , zorg dat je uitgezaagde opening even breedt is als nodig. Breder is gelijk aan speling. Is dit voor de poten dan zullen deze wiebelen. Is het smaller en je moet de hamer hanteren om de verbinding samen te kloppen, dan splijt het zaakje open ( dit als je maar enkele cm van de kant bent).

bollen neus

#1404
Door het mooie weer de beide locomotieven kunnen spuiten vandaag, nu begonnen aan de verlichtingen van de MY1125 STRABAG Santa F? uitvoering. En aangezien deze week een weekje van verlof is kan ik misschien wel wat verder geraken dan geplant en dat mag dan ook al eens.[:)] Ik heb wel al gezien dat de platines van deze laatst uitgebrachte ROCO NOHAB modellen verandert zijn, niet echt beter .[:)]

Havoc

#1405
citaat:
Weer iets groter,
het begin van een Tich 5 duim live steam,dus het chassis.


Die had ik gemist Eddy. Een nieuw draadje in "SCHAAL I, IIm, 1/29 en tuinspoor" of ga je voor "ooit zal het klaar zijn"?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

#1406
De MY1142 wit/rode STRABAG en de MY1125 STRABAG Santa Fe schildering zijn volledig afgewerkt.Ondertussen ook al LED verlichtingen in de V170 1131 NEG blauw/zilvere schildering.Voor het ogenblik zijn er reeds 8 "vreemde" NOHAB modellen verandert en afgewerkt uit het "hoge noorden".Nog een 26 modellen te gaan.[:)]

Kees-Jan

#1407
Lekker een migraine aanval want het wordt weekend.........

Kees-Jan

Effe een snuifie nemen en dan gaat het morgen wel weer.


Chris

#1408
Balen.

Sterkte !

Kautenbach

#1409
hoi Kees Jan,

Ik heb net het terras in de aanleg genomen, snuiven toegestaan!

hoe die tent heet, nog geen idee, auberge de la pont of Les Huit Arces.. de bierviltjes, van een bekend Luxemburgs merk en enige Belgische kabouters wellicht komen vlg week.[:p]

overigens, om jou bijval te geven, helemaal niets mis naar mijn idee met een segementen/modulebaan, t gaat om de lol, en om het thema[;)]

beterschap!