Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

#1350
Dank u voor de complimenten en Wim jij ook natuurlijk een groot compliment met de baan in opbouw!

Kees-jan

Kees-Jan

#1351
Dit had ik nog nooit gedaan:

Bomen maken.

Met ijzerdraad, verf, lijm, vijverfilter en polak blaadjes aan de gang gegaan.

Een boompje:



Een grotere boom:



En naast een boom van Jos (de linker) mijn eerste bouwsel:



Kees-Jan

Nu ga ik slapen want morgen gaat de wekker vroeg om de GTA uit te laten [:D]


Dirky

#1352
Het eerste heeft wat teveel filtervezels... De andere mogen best gezien worden en zouden zeker op mijn baan ook mogen staan!

Geert

#1353
Kom eens terug uit je bed, wat is een GTA?

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Kees-Jan

#1354
citaat:
Geplaatst door Geert

Kom eens terug uit je bed, wat is een GTA?

Geert



huh? ow dit is mijn GTA:



en Dirky: alle begin is moeilijk maar ik ga er aan werken.

Kees-Jan

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kees-Jan

#1355
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
Dirky: alle begin is moeilijk maar ik ga er aan werken.


Nog ??ntje dan met minder filtermateriaal:



Tot straks!

Kees-Jan

martintje

#1356
Jooo Jan rees reel kees, tenzij het altijd windstil is daar bij jullie, zou ik toch de stammetjes wat dikker maken [:)]
En ik denk dat je ook iets minder kwistig met het filter materiaal kan sprankelen, en ze wat kleiner houden
De blaadjes wat kleiner en het vezel bruiner...

hmmm fff kijken wat ik nog meer aan kritiek kant verzinnen [}:)][:D]
Mvg Marty

Kautenbach

#1357
hoi Kees Jan,

Mooie bomen! hoe maak je de stammen qua afwerking? ik zou idd zoals Marty zegt wel proberen de kruin iets minder massief tge maken, ik vindt je loof erg mooi overigens,

enuuh, veel plezier in Genk

Kautenbach

#1358
ben nu bezig om de overweg, ergens in het noorden van luxemburg, af te maken, t'schiet al aardig op..




Gerolf

#1359
Dat ziet er erg mooi uit, Wim [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#1360
'k zal volgend weekend mijn wandelschoenen eens aantrekken [:D][:D]
geslaagd project met mooie overgang naar achtergrond
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dirkkerckhofs

#1361
Een tijdje geleden kocht ik een type 12 met een stam M1 rijtuigen voor op mijn later te bouwen modulebaan. Maar opdat die mooie dingen geen stof zouden staan vergaren, heb ik er een kleine vitrine voor gemaakt.



Het was tegelijkertijd een goeie oefening om 2-rail realistisch te ballasteren en te verouderen.





Voor het ballasteren had ik de rails en railschoenen in roestkleur gezet en de dwarsliggers gedrybrushed. Na het balasteren ben ik over de railbedding gegaan met de airbrush opnieuw met roestkleur. In het "Grote Modelspoor Handboek" had ik gelezen dat sporen in het stoomtijdperk langs beide kanten van de railstaven zwart zagen van de olie die van de drijfstellen viel. Dat heb ik gedaan met verdunde "oil&grease" van Traincolor (Vallejo), maar ik had het precies wat meer mogen doen als ik nu de foto's bekijk. En dan werd er in het handboek ook van kalksoda gesproken: witte sporen van kalk van de stoom die uit de cylinders spuit. En hier wist ik niet goed hoe ik het moest doen. Ik veronderstel dat het in realiteit enkel dan op de buitenkant van de railbedding voorkomt? En hoe ziet dat er dan uit? Ik heb nu sporadisch met een halfdroog penseel met "chalk white" van Traincolor op de buitenkanten van de dwarsliggers gedept. Maar heeft er soms iemand een tip of een foto van de realiteit?

Gerolf

#1362
Mooi gedaan, Dirk [8D]
Die kalkresten zou ik ook aan de binnenzijde van het spoor verwachten - nogal wat machines hadden immers ook binnenliggende cilinders [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#1363
citaat:
nogal wat machines hadden immers ook binnenliggende cilinders


Vooral de type 12...

Dat van die kalksoda volg ik niet goed. Eenmaal water stoom geworden is heb je normaal geen kalk meer. Die blijft in de ketel. Wat wel kan is van het spuien van de ketel maar of dat onderweg gedaan werd weet ik niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ToThePoint

#1364
citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
nogal wat machines hadden immers ook binnenliggende cilinders


Vooral de type 12...

Dat van die kalksoda volg ik niet goed. Eenmaal water stoom geworden is heb je normaal geen kalk meer. Die blijft in de ketel. Wat wel kan is van het spuien van de ketel maar of dat onderweg gedaan werd weet ik niet.



Purgeren vermoed ik dat dat genoemt word en dat deed men boven purgeerroosters als die er al waren.
Ik heb ook ooit eens een foto gezien van een stoomloc die dat onderweg deed terwijl ie stilstond.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI