Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

adrievans

Citaat van: Michael op 03 september 2023, 10:22:32 AMLekker bezig Henry, vrees dat je baksteen kleur toch te veel is verdwenen achter het voegsel, eerst je bakstenen kleuren goed laten drogen en dan met een enamel verf die heel sterk verdunt is met een lang fijn penseel een drupje laten vallen op de baksteen, je zal dan zien dat dat mooi in de voegen kruipt, enkel malen herhalen en mocht de zweem op je bakstenen te erg worden kan je altijd voorzichtig met een wat breder penseel met wat geurloze thinner de overtollige zwem verwijderen.

Succes



Of met baksteenkleur terug drybrushen
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Thommy

2e roco V60 toegekomen. Dus we gaan terug verder doen aan de HLR84's
Na de 1e die ik gemaakt heb wel aardig wat geleerd wat ik kan verbeteren en moet anders aanpakken deze keer.
Greetz

Thommy

Red Falcon

Als je 100% zeker wilt zijn van het wagen type dan kunt ge er onmogelijk naast kijken.
De boeken van Stefan Carstens onthullen alles wat je wilt weten, het is zijn levenswerk geweest.
Geen idee of die nog te krijgen zijn.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=RkMCqo_g5sk&ab_channel=chikes4862
Mijn 72 rijd en is voorzien van alle toeters en bellen
Nu komt er een V5 micro in zodat ik de cabine mooi open kan houden
De Reiling is klaar de buffers ook maar deze staan er nog niet op
De loc rijd heel strak en desondanks zijn 4 assen gaat hij mooi door de korte bochten
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de twee middelste wielen op de assen een beetje samen gedrukt heb

De 84 is ook een mooie lok om na te bouwen zo te zien want er komt veel van de 72 reeks in terug
gr raf
Ps de kleur is de grond kleur die ik eerst gezet had 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

henry

Na een aantal tips op nieuw begonnen met bouwen.
Ziet er volgens mij ook wel wat beter uit.


Thommy

Greetz

Thommy

henry

Probeer zelf achtergrond te maken met sketsers en 3Dpaint.
Uitprinten in word en publisher na bijsnijden.








svvander

Perron-boordstenen aan het maken voor onze baan... in pluimkarton (architectenkarton)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Met polyester bezig duikboten te maken
Ik moet van het mooie weer profiteren want onder de 18° geeft het problemen

Nog 2 te gaan .Vandaag komt er nog eentje uit de mallen en dan morgen voorlopig de laatste
 Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marctje

Citaat van: raf op 10 oktober 2023, 04:38:50 AMMet polyester bezig duikboten te maken
Ik moet van het mooie weer profiteren want onder de 18° geeft het problemen

Nog 2 te gaan .Vandaag komt er nog eentje uit de mallen en dan morgen voorlopig de laatste

En weer begonnen aan een nieuwe film?
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

dani

Een beetje verder experimenteren met DMX  via Arduino voor de verlichting van de discobar.En tegelijk ook opnderzoeken wat de mogelijkheden zijn op en rond de treinbaan met zo een DMX bus systeem. 
Voor weinig geld een leuk systeempje opbouwen en uiteraard "zelfbouw".

1 arduino (met een TTL naar RS 485 convertertje) als centrale stuurapparaat
x arduino's (met een TTL naar RS 485 convertertje)  die elk een aantal kanalen kunnen sturen op de I/O pins. 
(digitale uitgangen of PWM signalen of zelfs servo's)
... en wat bus kabels.

ALs  TTL/RS485 kan je zowel voor de MAX485 chip als voor de SN75716 gaan.  Allebei relatief low cost.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

https://youtu.be/uM3dReT9i1s

Een eerste ritje op de module baan met de vracht wagen
Er moeten nog aanpassingen gedaan worden zoals bv de bediening van de slag boom
En de afdaken van de loodsen moeten ook worden ingekort want hier is het echt heel smal
Maar het is wel plezant en er moet nog veel geoefend worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Dat is een RC vrachtwagen blijkbaar ?
Very Nice. Ik wou dat ik zo eentje in schaal 1/43 (of zo) kon krijgen maar zoiets
vind ik nergens. Zal dus zelfbouw worden... ooit.
mvg,
Paul(ogic)

raf

De DHL is een wiking model maar ik ben zelf aan een mercedes vrachtwagen bezig
Juist alle pinker ledjes opgeblazen
Dus alles opnieuw maken
De verlichting welke van de ontvanger komt branden juist maar die ontvanger heeft geen pinker uitgangen
Dus ik heb parallel aan de stuur servo zelf een printje ontworpen
Maar ja de weerstanden vergeten te zetten
Maar je kunt beter zo een wiking model kopen voor 90 euro en dan alles in een ander chassis bouwen
dan ben je goed koper uit

GR RAF 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Ah verkoopt Wiking ook al RC autootjes in 1/87?
Ik heb nog een VW Busje (1/87) hier, RC proportioneel, oplaadbaar aan het zendertje maar te klein
om om te bouwen naar iets groter. Ik zou het al evengoed beter verkopen aan een gegadigde en zoeken
naar een andere oplossing. Ik heb al een Mini-Z van Kyosho even mogen bekijken bij een neef van mijn
vrouw maar dat zijn radertjes en dus veel te snel om iets bruikbaars van te maken.
mvg,
Paul(ogic)