Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

https://youtu.be/SFpJ_OKwlAI
al een tijdje aan bezig maar vandaag is de vracht wagen zover klaar dat de processor in demo modus kan draaien
de print geraakt niet in de vracht wagen zelf daar er twee optocouplers nodig zijn om de grootlichten en de stoplichten te laten oplichten
en die optocouplers zijn zelfs in smd formaat nog te groot
dus de print komt onder de baan gemonteerd
nu het programma wat er in moet aan passen want de pinkers en zo die gaan nog te snel denk ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Vorig weekend treinbaan van m'n nonkels in stukken gezaagd. De ovaal vond geen thuis, was ook werk aan dusja.
Dan maar stukje eruit gezaagd om in de kast te zetten. Dus opkuisen, deel dingen vernieuwen, nieuw gras,...
Greetz

Thommy

raf

https://youtu.be/MSHzs6CRlqI

Drie generaties TEE naast elkaar.
Allemaal met licht en sound
De ram stellen moeten nog een interieur krijgen maar daar word aan gewerkt (tekenen)
Die zilvere hebben geen sound want er staat ook geen lok voor LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

trainspottingjr

Mooi om te zien die verschillende generaties, even een korte vraag op modelspoorgebied.

De zesdelige Rae is deze toevallig van LS Models en word hiermee digitaal alle functies aangestuurd en of enkel digitaal gereden.

Ben namelijk zelf in het bezit van zo een exemplaar, alleen is deze van origine niet voorzien van een decoder. Dus even de lokale treinenboer bezocht en decoder aangeschaft maar dit geeft geen resultaat voor de functie's zoals binnenverlichting en koersborden.

Stel binnengeleverd in een winkel om decoder te programmeren maar bij LS Models ving de winkelier bot, momenteel is deze in conclaaf met ESU maar ook hier gaat de communicatie behoorlijk traag.

Is het eventueel mogelijk om dit eens even na te checken?

Alvast bedankt
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

raf

Ik hab geen LS stellen maar de tee ram stellen hebben wel verlichting en deze kan geschakeld worden via de decoder .
De stekkers naar de wagons zijn 4 polig omdat er anders onder elke wagon een sleper zou moeten komen en deze stellen zo wie zo fabriek af met of een 2 of een 3 polige stekker waren uitgerust .
De led strips zijn van kerst verlichting 12 volt met een extra weerstand .
Ik ben nu aan het tekenen voor de binnen inrichting te kunnen printen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Citaat van: raf op 13 februari 2023, 05:44:57 AM
Ik hab geen LS stellen maar de tee ram stellen hebben wel verlichting en deze kan geschakeld worden via de decoder .
De stekkers naar de wagons zijn 4 polig omdat er anders onder elke wagon een sleper zou moeten komen en deze stellen zo wie zo fabriek af met of een 2 of een 3 polige stekker waren uitgerust .
De led strips zijn van kerst verlichting 12 volt met een extra weerstand .
Ik ben nu aan het tekenen voor de binnen inrichting te kunnen printen

gr raf

Raf ik zou je mij even kunnen uitleggen hoe je die 4 polige stekkers aansluit. Ik heb 4 polige stroomvoerende koppelingen maar weet niet hoe die te gebruiken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

hallo Michael

Blauw is de positief die naar al je ledjes gaat
Dan heb je wit en geel deze gaan naar de witte en de rode lampen in het laatste stel
Dan heb je nog een draad over en deze gaat naar de led strippen in de wagons alsook de blauwe
Maar je kunt er geen 100 ledjes mee sturen
Ik gebruik plak ledstrippen van de action maar zet nog een condensator en een weerstand extra anders branden de led's te fel


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Een leuk initiatief vanuit onze club aan het voorbereiden :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

RoDY

@Sven. Dat initiatief is alvast eentje dat in de agenda komt.  ;)

Om mee een beetje geheimzinnig te doen.
Ik ben enkele kappen van Mehano aan het omspuiten.
Wie ,wat, waar, waarom ... dat volgt later als ze af zijn.   :P

gardevil

Poging om een Ferivan bus om te bouwen voor car system. Een beetje met vallen en opstaan, maar de eerste bus rijdt !!

Nu nog:

- Zorgen voor verlichting
- reedcontact inbouwen- Snelheidsregelaar inbouwen
- en tenslotte proberen stoplichten in te bouwen.
Dan nog wat cosmetische ingrepen.

Daarna uitgebreid testen en dan naar de spuiterij ;)

P2160016 by Gardevil _, on Flickr
P2160024 by Gardevil _, on Flickr
P2160026 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Iemand een idee welke lichten de remlichten zijn de binnenste of de buitenste?

P2160023 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

ACFI



Ik zou de knipperlichten verwachten op de buitenzijde. Maar in deze foto lijkt het bijna het omgekeerde.

Heel weinig foto's te vinden van de achterkant, niet sexy genoeg waarschijnlijk.

ACFI

Jurgen

Citaat van: gardevil op 16 februari 2023, 21:21:21 PM
Iemand een idee welke lichten de remlichten zijn de binnenste of de buitenste?

Als je het type van het voertuig kent, dan kan je toch een foto zoeken op internet?
En nee, ik ken het type niet, anders had ik gezocht.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


daylight

Da's een Van Hool 420 uit het midden van de jaren '60 (Nostalbus heeft er een van 1964).

De richtingaanwijzers staan wel degelijk aan de buitenkant.