Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Chris bedankt om je bezorgdheid
Maar er was reeds een tijdje geleden beslist om deze in de garage te vervangen .
Asbest er word zo overgedaan maar als de vezels vast zitten dan is er geen probleem.
Als je de platen stuk breekt (zoals ik er doorheen vallen)dan beginnen die vezels los te komen en vormen ze inderdaad een gevaar.

Nu een laptop in orde aan het maken om op de club te kunnen gebruiken
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Mij nog is nuttig beziggehouden en op vraag van enkele leden is gaan tekenen. Ze zochten achter wisselmotoren... ik dacht dit ff snel te doen. 3uren verder...

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Vandaag nog heel ff voortgedaan:



De achterkant. Ik heb alleen schrik om het nu te "overdoen".
Het moeilijkste moet nog komen. De aandrijfstangen naar de wissel. Ik denk dat ik die apart ga tekenen en printen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

perk

Sven,

je hebt dat blijkbaar al goed onder de knie.   'k ben benieuwd hoe die geprint eruit gaan zien

svvander

Ik ook... morgen hopelijk is kunnen testen. Maar momenteel gaat het werk in het clublokaal voor.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

De oude verlichting palen eens terug onderhanden genomen en opnieuw getekend
Nu kunnen ze in een keer geprint worden en is er voldoende ruimte in de armen om de draden door te trekken .
Ook is het nu gemakkelijker om in de kop de solderingen te plaatsen waar dat bij de vorige iets moeilijker was.
Na het solderen eerst testen of alles werkt want nadien kan er aan de licht kop niets meer veranderd worden



Na het solderen worden de armen vol gegoten met resin en daarna uitgehard waarna alles op de buis word gemonteerd en alweer dicht gegoten met resin en dan alles in de cure voor een tijdje
Daarna zijn de masten klaar
Maar al doende leert men niet waar ???

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

@Raf , een goede vriend heeft voor mij ooit ook zo'n verlichtingsmasten gemaakt , ondanks er nu sommige lampen niet meer branden , blijft dit toch een prachtig zicht bij nacht.  ;)

Mol-Cargo at night. by Erwin Janssens, on Flickr

raf

Ja Ervin ik was daar toen ook mee bezig maar die werden toen in giethars gegoten .
Ik had dus malletjes in siliconen en het duurde een tijdje voor ik zo een licht kroon klaar had
Dan alles aan elkaar plakken en dat lukte ook niet steeds 100 %
Nu dus alles her tekent en nu in resin 3D geprint.
Voordeel het gaat sneller .
Er is in de mast meer ruimte om de aan sluitingen te maken.
De resin smelt niet tijdens het solderen wat de giet hars wel deed.
En de details zijn mooier

Hoe komt het dat er een paar ledjes niet meer branden ???
Je kunt deze toch vervangen hoop ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

perk

Ik heb verlof van vandaag af, de firma is dicht tot na nieuwjaar.

Dus aan het experimenteren met een 28BYJ-48 motor, ULN2003 driver en Accelstepper library.
Kwestie van eens te kijken of dat idee van zelfbouw draaischijf enige kans heeft.

Tot nu toe lijkt het goed te lukken, maar stappenmotoren zijn nieuw voor mij

Havoc

Citaat van: perk op 23 december 2022, 14:14:10 PM
Ik heb verlof van vandaag af, de firma is dicht tot na nieuwjaar.

Dus aan het experimenteren met een 28BYJ-48 motor, ULN2003 driver en Accelstepper library.
Kwestie van eens te kijken of dat idee van zelfbouw draaischijf enige kans heeft.

Tot nu toe lijkt het goed te lukken, maar stappenmotoren zijn nieuw voor mij

Zwijg mij van zelfbouw draaischijven. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Om die aansluitingen van de rails goed te krijgen heeft me al veel haar gekost. En het is nog niet naar mijn goesting. En nu aan de Arduino voor de bediening bezig. Als dat nog lang duurt dan draai ik dat rotding met de hand rond! Wat een geklooi.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

perk

Wat is het probleem juist met de aansluitingen?   Kwestie dat ik daar ook voor kan uitkijken ?
De hoeken?


Havoc

De aansluitingen van de brug op de sporen aan de vaste kant. En dan vooral in de hoogte. Ik heb op 1 plek een verschil van 0.5mm. Lijkt niet veel tot je er met een smalspoorlocje van 4cm over rijdt. Nu ja, dat is vooral een probleem met het ontwerp. Je moet dat van bij het ontwerp eruit designen. Het idee van dat te shimmen achteraf is geen goed idee. Maar ik ga niet herbeginnen.

En die code valt ook tegen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

#10529
Type 551 eindelijk es verder maken.
Kitje dat ik jaren terug via Peter gekocht heb (gietmodel). 2 modellen gekocht om dan toch een 3e te kopen voor motorisatie.

Goed, motorisatie aangepast, grondplaat gemaakt en nog wa details.

Nog es zoeken waar ik nog een decoder weg kan moffelen daarin  ;D
Greetz

Thommy