Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

svvander

Citaat van: Havoc op 17 juli 2022, 10:38:20 AM
Herinner me zoiets van de opstart van de modulebaan. Maar waarom het warm water opnieuw uitvinden? Kan je niet beter een bestaand nemen en daar wat aanpassen? Bvb de afmetingen van de module als die anders zijn. Of het te gebruiken stuursysteem.

Dat heb ik gedaan, maar toch zijn er nog een heel pak zaken die moeten aangepast en vooral verduidelijkt worden. Wat hebben we vandaag geleerd: veel mensen, veel (goede) meningen? Mijn taak is dan deels te zoeken naar een oplossing waarin iedereen zich kan vinden. En deze is niet altijd diegene die de anderen al eens gebruikt hebben  ;D Modelspoorders zijn creatievelingen he.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Waar ben ik mee bezig? Peco en tillig wissels leren kennen, voorzien van servo aangestuurd door digikeijs servo decoder dr4024 en puntstukpolarisatie dr4102. Eerste wissels aangesloten maar puntstukpolarisatie werkt niet, prachtige wissels maar aan de onderkant moet je e.a aanpassen en verbindingen weghalen voor de puntstukpolarisatie werkt, heeft even wat tijd gekost maar eindelijk alles gevonden waardoor ik steeds kortsluiting kreeg. Blij dat ik alles zelf heb kunnen oplossen. Nog 17 wissels te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Roco hle20 digitaal gemaakt, en daarna begonnen met vervuilen. Niets aan een propere loc
Greetz

Thommy

RoDY

@Olivier

Ik ben deze net ook aan het printen, gebruik jij ook een roco V60 Chassis?

Robbe

oli 11/01

Inderdaad,in mijn geval ( 3Rails) een Roco 68973 ( met zwarte raden ) die vooraan en achteraan een beetje aangepast moet worden.
Ook de lood moet verfijnd worden ( breedte )

Sinds 2011 ben ik de LS Models aan het wachten. Shapeways is mijn vriend.  ;) ;)

Thommy

Citaat van: oli 11/01 op 01 augustus 2022, 22:01:47 PM
Inderdaad,in mijn geval ( 3Rails) een Roco 68973 ( met zwarte raden ) die vooraan en achteraan een beetje aangepast moet worden.
Ook de lood moet verfijnd worden ( breedte )

Sinds 2011 ben ik de LS Models aan het wachten. Shapeways is mijn vriend.  ;) ;)

Heb ook zo'n kap. Maar die met dubbele koplampen. Maar heeft al wat meegemaakt tijdens bouwen. Moet gewoon es de leds erin zetten en dan benk er zowat, maarja...
Greetz

Thommy

RoDY

Citaat van: oli 11/01 op 01 augustus 2022, 22:01:47 PM
Inderdaad,in mijn geval ( 3Rails) een Roco 68973 ( met zwarte raden ) die vooraan en achteraan een beetje aangepast moet worden.
Ook de lood moet verfijnd worden ( breedte )

Sinds 2011 ben ik de LS Models aan het wachten. Shapeways is mijn vriend.  ;) ;)

Oke super. Ja wij hebben het andersom gedaan. Wij hebben enkele toegevingen gedaan aan de kap. Hierdoor is hij met de orginele schroeven vast vijzen op het originele chassis en kan de decoder in de voorkant bij de motor.De cabine zou ook een volledig interieur hebben. Zodra ik een perfecte print heb zal ik ook eens een foto posten.  leuk dat we binnenkort veel zelfgemaakte 84'ers gaan zien op de modelspoorbanen. Al hoop ik nog op Piko om deze eens uit te brengen.

Thommy

Citaat van: RoDY op 01 augustus 2022, 22:23:55 PM
Citaat van: oli 11/01 op 01 augustus 2022, 22:01:47 PM
Inderdaad,in mijn geval ( 3Rails) een Roco 68973 ( met zwarte raden ) die vooraan en achteraan een beetje aangepast moet worden.
Ook de lood moet verfijnd worden ( breedte )

Sinds 2011 ben ik de LS Models aan het wachten. Shapeways is mijn vriend.  ;) ;)

Oke super. Ja wij hebben het andersom gedaan. Wij hebben enkele toegevingen gedaan aan de kap. Hierdoor is hij met de orginele schroeven vast vijzen op het originele chassis en kan de decoder in de voorkant bij de motor.De cabine zou ook een volledig interieur hebben. Zodra ik een perfecte print heb zal ik ook eens een foto posten.  leuk dat we binnenkort veel zelfgemaakte 84'ers gaan zien op de modelspoorbanen. Al hoop ik nog op Piko om deze eens uit te brengen.

Paar jaar terug gehoord dat rocky rail daar mee bezig was.
Maar Piko zou logisch zijn, ze hebben al een perfecte aandrijving met hun 80 en 82 reeks
Greetz

Thommy

raf

https://wiki.3rail.nl/images/5/55/Ce-800-groen.gif
Ik heb deze lok nog liggen .
Zou deze ook kunnen dienen in plaats van een chassis van een 80
Ik rij niet met boven leiding en van deze lok is er reeds van alles af gesloopt

ik hoor het wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

RoDY

#10406
Citaat van: raf op 02 augustus 2022, 07:33:30 AM
https://wiki.3rail.nl/images/5/55/Ce-800-groen.gif
Ik heb deze lok nog liggen .
Zou deze ook kunnen dienen in plaats van een chassis van een 80
Ik rij niet met boven leiding en van deze lok is er reeds van alles af gesloopt

ik hoor het wel
gr raf

@Raf

De motor zal ten eerste te dik zijn bij jouw model. (denk een marklin?)  Daarnaast komt de overbrenging niet echt overeen, nu das voorkeur.

Wij hebben alle V60 opties bekeken (Marklin,Piko,fleishmann,...) Maar Roco komt er op alle vlakken het beste uit.
Aandrijving met cardan. Goedkoop te vinden in alle kleuren en zowel de nieuwe als de oude modellen kunnen dienst doen.
Plus deze is ook gemakkelijk 2rail of 3rail te maken.

@Olivier
En zoals beloofd enkele foto's.
Tussen de linkse en de rechtse zit ondertussen al 6 maand aanpassingswerk tussen. Zijn ook mijn eerste grote resin print ervaringen. Nog niet perfect maar langzaam komen we er wel.

Printer: Anycubic Mono 4K, 0.05mm laagdikte, 1.8sec belichting + eco resin gray



Thommy

M'n 1e bouwpakket loc, joc 51, digitaal gemaakt. Ondanks dat ik hem ong 20j terug heb gebouwd, nog steeds tevreden van
Enige nadeel... lampjes zijn blijven zitten, heb die toen blijkbaar erin gekleefd.
Greetz

Thommy

henry

Knap gedaan, ben zeer benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
ga dit zeker volgen.

oli 11/01

@ Rody   Proficiat, de kappen zijn mooier en met meer detailleringen dan die ik gekocht heb