Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Thommy

me verder aan het verdiepen in decoders en functie-uitgangen.
Olaerts HLE15, wat een kutmachine voor terug dicht te doen, wit en rood apart schakelbaar. En dan ook maar 3e licht ook erin gezet en schakelbaar.
2e en laatste KMB60 afgewerkt. modulsign chassis, Eve-draaistellen, decoder erin.
Greetz

Thommy

Peter

Dan heb je waarschijnlijk een maandag model getroffen, want mijn Olaerts 15 was een heel vlot model waar ik nooit problemen mee heb gehad, ondanks het feit dat ik het toen zeer goedkoop op een beurs gekocht had.
Nog altijd spijt dat ik het toen verkocht heb

P5160024 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Peter op 16 juni 2022, 13:48:30 PM
Dan heb je waarschijnlijk een maandag model getroffen, want mijn Olaerts 15 was een heel vlot model waar ik nooit problemen mee heb gehad, ondanks het feit dat ik het toen zeer goedkoop op een beurs gekocht had.
Nog altijd spijt dat ik het toen verkocht heb

P5160024 by Peter Verlooy, auf Flickr

nee, is een mooi model. Daar niets op tegen.
Maar bij open en dicht doen vallen die trapjes eraf, vallen de zijkanten voor de kooi voor speakertje eraf... Die dingen zitten allemaal er gewoon in.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 16 juni 2022, 14:28:52 PM
nee, is een mooi model. Daar niets op tegen.
Maar bij open en dicht doen vallen die trapjes eraf, vallen de zijkanten voor de kooi voor speakertje eraf... Die dingen zitten allemaal er gewoon in.

Het is inderdaad geen handige model om open en dicht te doen Tommy,, ik zei dicht doen, als je 'm al open krijgt!
Met een beetje geluk vliegen de stukken meters in het rond, want de kast kan zodanig op het chassis spannen dat je echt breekwerk moet uitvoeren om hem open te krijgen.
Dicht doen is al evenzeer een foltering, al kan een klein zuinig toefje secondelijm langs de onzichtbare binnenkant je misschien wel helpen.
Ik heb begin februari samen met mijn 29013 zo een 15 bij Olaerts aangekocht, digitaal voorbereid, de digitale waren niet (meer) voorradig.
dwz, steek er maar zelf een decoder in, wij zijn bang om de loc open te doen! ;D ;D

;)

Thommy

welja, open ging nog vlot met 4 cocktailprikkers. Maarja, dan zijn die stukjes er direct uit. Was digitaal, op MSM expo jaren terug direct laten in steken. Maarja, dan is het wit/Rood ineens dat brand. En met wat te zitten testen op een HLE27 van Lima met een ESU 5 :D moest dat in die duurdere ook lukken. Dus ESU 4 eruit, 5 erin en extra uitgangen ook benutten.
Greetz

Thommy

raf

En die 4 dakjes van de loodsen die ik verloren gelegd had wel die zijn vandaag boven water gekomen .
De zelf gemaakte kunnen dus terug door de originele vervangen worden
Voor de rest 3 ton pellets binnen gedragen met een vriend .
De voorraad voor de komende winter is dus reeds binnen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Trix hld205 ook maar digitaal gemaakt. Wel paar ledjes opgeblazen, vergeten de weerstanden er tussen te steken  ::) en ze lagen klaar. (Kzallet op de warmte steken)
Greetz

Thommy

raf

hahahaha Tommy ken ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 17 juni 2022, 14:31:41 PM
hahahaha Tommy ken ik
gr raf

Tis echt erg... alles 1st klaar leggen. Kabels op lengte gemaakt en dan vergeet ik die...
Greetz

Thommy

raf

Hier nog straffer .
Een pic aan het programmeren en er was een draadje los gekomen .
Soldeerbout was aan en dus effe snel solderen .
Vlam alle stroom uit en de pickt 3 naar de kl**en.
Ik had een reserve dus geen probleem maar 10 minuten later opnieuw van het zelfde laken een pak .
Dan ben ik voor die dag maar gestopt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Type 96 van Roco gedigitaliseerd, rotklus. En ondanks de vele wielen slechte rijeigenschappen, schijnt wel meer voor te komen bij mijn Roco's.
Enfin, als hij rijdt is het een lust voor het oog!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Thommy

Citaat van: raf op 17 juni 2022, 15:28:40 PM
Hier nog straffer .
Een pic aan het programmeren en er was een draadje los gekomen .
Soldeerbout was aan en dus effe snel solderen .
Vlam alle stroom uit en de pickt 3 naar de kl**en.
Ik had een reserve dus geen probleem maar 10 minuten later opnieuw van het zelfde laken een pak .
Dan ben ik voor die dag maar gestopt

gr raf

Ja met zo'n tegenslagen heb je het gehad.
Greetz

Thommy

svvander

Te warm om veel te doen, dus maar aan de poten van de modulebak gewerkt. (Met dank aan de leden van de club).



Let niet op de rommel, dit is onze "bureau-annex-rommel-kamer" (in de vakantie wordt deze terug uitgemest  ::)

Dit is dus een een deeltje van het Project L165. We hebben zo 4 bakken van 120cm en 4 van 90cm met verschillende koppen (die wel hetzelfde zijn als de aansluitende bak, uiteraard).
Het hele verhaal rond de bouw etc. zal te volgen zijn op onze website (er staat al een stukje op, maar we plannen in de maand juli nog grote stappen te zetten).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Ik vind het gewoon te warm om ook maar iets te doen. Heb wat materiaal besteld, dat was al lastig genoeg.

Een afgebroken bout in een fiets uitgeboord maar ze vertikt het van te bewegen. Moest het mijn fiets zijn ik zou ze helemaal wegboren en dan een draadeind in zetten met Loctite. Plaats genoeg voor een moer aan de andere kant.

Citaat van: svvander op 18 juni 2022, 15:10:11 PMLet niet op de rommel, dit is onze "bureau-annex-rommel-kamer" (in de vakantie wordt deze terug uitgemest  ::)
Netjes. Je bureau ook trouwens, vergeleken met mijn bureau...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Stomme rolmeter aan het zoeken. Er zijn er zeker 5 in huis. MAAR WAAR? Dan kan ik verder met plannen maken voor een baan langs de muur in het bureau.
Met vakantie voor onbepaalde duur.