Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf



Ok van een oude 3D printer had ik een smd reflow station gemaakt maar steeds met die 3d printer slepen was niet te doen.
Dus daar ik aan het oprommelen ben kwam ik van alles tegen en ik had nog een 12 volt 8 amp voeding dus die kwam zeker in aanmerking.
Dan een reserve moederbordje had ik ook liggen .
Als ook nog een verwarmings element
Alleen het display met knoppen ontbrak maar ik kon nog een nieuw bestelen dus dat heb ik dan ook maar gedaan .
Morgen alles verder in elkaar schroeven want het moet hier en daar wat uitharden .
En dan heb ik een mooi tooltje om smd printjes te maken .

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

uitzoeken welke nummers/opschriften moeten op de oranje/grijze M2 die ik gespoten heb.
foto's van het KAM model zijn helaas (op nummer na) onduidelijk qua geschriften.

En dan wordt het ook nog es zoeken waar ik die kan laten afdrukken in wit
Greetz

Thommy

SuSke

decals drukken in wit kan je misschien vragen bij Paul Bellon.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Metpetergaathetbeter

#10324
https://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=HKV#M2%20AB en als je deze bijbel eens zou inkijken misschien ben je dan wel geholpen  ;D
Degene die dan nog niet zichbaar zijn kun je misschien achterhalen met op groene M2 van hetzelfde tijdperk te kijken

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 mei 2022, 17:16:26 PM
https://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=HKV#M2%20AB en als je deze bijbel eens zou inkijken misschien ben je dan wel geholpen  ;D
Degene die dan nog niet zichbaar zijn kun je misschien achterhalen met op groene M2 van hetzelfde tijdperk te kijken

Die heb ik. Maar het gaat idd over deze die niet duidelijk zijn vanop die foto's
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

vergelijken met andere M2(groen) die ene zal toch geen bijzondere afwijkingen vertonen in de opschriften daar het gewoon over een herschilderde wagon ging om die kleurstelling eens visueel te kunnen bekijken voor men een fiat gaf die te gebruiken

raf

Een Fleishmann VT 95 waarvan ik de bijwagen als donor chassis gebruikt had voor de brossel lag er zo zielig bij te liggen .
Ik was gaan kijken voor hem om te bouwen maar dan moest ik een nieuwe afdekking bestellen want deze die er in zat was niet te gebruiken .
Dus heel de motor er uit gesloopt en een cd motor die ik nog had liggen paste juist op de plaats van de originele motor.
En je moet niet steeds pech hebben de cd motor is 12 volt dus bruikbaar.
Een beetje lijm deed de rest en een busje gedraaid want de originele as was 2,5 mm en die van de cd motor was 2 mm
Een oude esu V3 decoder die ik nog had liggen er in gezet en "rije rudie rije ".
https://www.youtube.com/watch?v=8brhBVDi9SI&ab_channel=chikes4862
Voordeel is dat het een zeer stille lok is geworden tegenover de oude motor .
En na het ombouwen van een marklin wagon als extra stroom pickups  kan het ook nog eens langzaam rijden .
Weer een mooie ombouw voor op de club te rijden want deze heeft nooit bij de NMBS gereden .
Wel in de groen/gele kleuren maar nooit NMBS
Correct me if i ame wrong

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=2frq57BD2wA&ab_channel=chikes4862
Een schuifpoort en je ik weet het ze maakt lawaai maar ik vond geen motor dus heb een defecte servo gebruikt .
Deze word nog vervangen als de motor binnen is .
Allemaal analoog spul met schakelaars en dergelijke maar het werkt .
nu nog een beeper

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Goed dat je er wat uitleg bij gaf, ik zou anders gedacht hebben dat er een ezel in de kamer stond...of toch?  ;D ;D

Knap werk Raf, dat vele kritikasters het je maar na doen! 8)

;)

raf

Ja Rudy ik wild het principe testen of het zou werken .
De motor die gebruikt gaat worden is nog onderweg uit china.
Het is nog allemaal basic wat er onder zit en het moet nog allemaal beter aangesloten worden .
Maar als het principe niet zou werken dan is het mooi weg werken van de bedrading ook zinloos

Dit zit er onder
Ik heb een messing U profiel gebruikt met daar als worm een inox draad stang met een messing moer er op .
Daar zit een buisje aan gesoldeerd waar een magneet in zit.
Twee eindschakelaar om op tijd te stoppen en ja ik had geen kleinere .
En de derde schakelaar laat de led knipperen door de maden schroefjes op de koppeling.
Een gelijkrichter zorgt er voor de de led steeds de juiste spanning krijgt .
Een schakelaar zorgt voor het open of dicht gaan
Het is een 3 standen schakelaar dus de poort kan ook half open .
Een defecte servo uit een boot doet nu het werk in plaats van die motor en het draait daarom een beetje chinees.
Maar het werkt en langs boven ziet het er redelijk uit .
De magneet achter aan de poort word ook nog vervangen door een kleiner formaat.

En kritikasters ach ik ben er een paar dagen zoet mee geweest en het was plezant als je iets bedenkt het ook werkt achteraf

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Tiens, toevallig is mijn rolbareel afgeraakt en geplaceert, maar ik ben niet van plan die te laten schuiven.
Bij mij zal het altijd "overweg gesloten" zijn. Mijn auto's staan toch stil  :D
Wel aan't zoeken naar signalisatie
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Albert ik wilde kijken of het principe werkt met die twee magneten zodat ik geen sleuf moet maken in de grond plaat .tweede voordeel is als er eens iets hapert het niet kapot gaat
De magneten lossen gewoon en de bareel blijft staan .
Als hij dan terug sluit pikken de magneten terug aan en klaar
Als de kleintjes binnen zijn eens kijken of dit ook werkt met wissels .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 19 mei 2022, 15:27:34 PM
Albert ik wilde kijken of het principe werkt met die twee magneten zodat ik geen sleuf moet maken in de grond plaat .tweede voordeel is als er eens iets hapert het niet kapot gaat
De magneten lossen gewoon en de bareel blijft staan .
Als hij dan terug sluit pikken de magneten terug aan en klaar
Als de kleintjes binnen zijn eens kijken of dit ook werkt met wissels .
gr raf
Het proberen waard!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D