Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gratis Omwisseling nohab 52/53

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 06 april 2005, 21:14:32 PM

FREMO e.V. - afd België

Hallo iedereen,

Heb onderstaande bericht ontvangen ivm een FREMO e.V. - Afd Belgi? vraag aan de firma "DE PREST", met zware druk op ROCO Austria.

Kan van belang zijn voor alle mensen die reeds een nohab 52/53 hebben ! ! ! !

Qoute
Monsieur,

les rumeurs de la foire de Blankenberge auxquelles vous faites allusion dans votre e-mail s'av?rent exactes.

En effet, chaque d?taillant belge recevra au prorata du nombre de locomotives initialement acquises, une quantit? de carrosseries ? la peinture irr?prochable.

J'attire votre attention sur le fait que ce geste commercial de ROCO ne se fera que via le biais des revendeurs et uniquement en Belgique. Les gens ayant achet? leur mod?le au Luxembourg ou en Allemagne ne b?n?ficieront malheureusement pas de cette offre.

En restant ? votre disposition pour tout autre renseignement, nous vous prions d'agr?er, Monsieur, nos salutations distingu?es./i/b
Unqoute "

Weer een goede informatie van FREMO e.V. - Afd Belgi?

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Johnnytrein

En voor de Nederlandstaligen onder ons ?

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

JoVer

Pour Les Flamands la m?me chose, ?videmment! [:D][:D][:D]

Jo.

diesels

Ik begrijp dat elke winkelier de kappen kan omruilen? Vanaf wanneer en tot wanneer?
Goede actie van Roco/DePrest!

FREMO e.V. - afd België

Hallo iedereen,

Ik breng jullie het goede nieuws zoals ik het zelf heb binnen gekregen.

Als dat nog niet genoeg is dan weet ik het niet meer.

Ivm. de datum van de omruil actie is er niets vermeld in het originele bericht en was dan ook weer het gevolg van een vraag vanwege "FREMO e.V. - Afd Belgi?" aan De Prest en ROCO Oostenrijk.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?

PS; Wat in sommige vorige berichten staat , ja juist daar val ik over, niet aangepaste mensen / mentaliteit !
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

n/a

Als aangever(opstoker)van dit item wou ik nog even het volgende kwijt: joepie!!!!!echt fijn!!!!!!!!![:)][:)][:)][:)][:)]Nu moet ik zelf die kap niet gaan herspuiten!!!!!!!!!!!En ,beste mensen,is het niet logisch dat je moet gaan aankloppen bij de winkelier waar je je eigen lok kocht? En dat je daar geen maanden moet mee wachten,ook dat spreekt voor zich,dacht ik zo.Ik zal wel eens met Guido bellen of hij van dit verhaal afweet en of hij die bewuste inruil kappen al binnen heeft.

Spencer.

tonycabus

Spencer,
We hebben je hier lang gemist!
Hopelijk zien we je eens wat vaker... Niet iedereen kent je, maar een modelbouwgoudmijntje min of meer... dan liever meer.
En Ros zijn we nu wel kwijt.


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

FREMO e.V. - afd België

Hallo Spencer,

Je kan je best al aanstoker laten gelden, maar de waarheid is dat mensen uit onze Europese vereniging FREMO, reeds vroeger aan de bel hebben gehangen van ROCO Oostenrijk. Daarzij geen direct belang hadden, werd ik einde December 2004 verzocht, terug een aanvraag in te dienen en blijkbaar omdat ik namens FREMO - Afd Belgi? een schrijven richte naar Oostenrijk en Belgi?, dat er een positief antwoord ons tegemoet kwam.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

argilla

Dus , als ik het goed begrijp kan ik mijn oude kap inleveren en krijg ik een nieuwe ?  In Blankenberge ??
Een en het ander ontgaat me hoor! Stel ik ga naar mijn handelaar, maar is die wel op de hoogte van deze ruil ??
En is het misschien niet beter een artikel te laten verschijnen in ons lijfblad met de nodige inlichtingen . Waar , hoe enz......
Of heb ik iets overgeslagen ??? (niet overslapen ....)[:D][:D]
Hetis nogal onduidelijk , niet ?

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Wat ge overgeslagen hebt is dat het voor het nu komende nummer al veel te laat is dus dat dta artikel nog meer dan een maand wegblijft.
Hoor gewoon bij uw verkoper van uw loc wat hij er van weet, zet uw ervaring op het net als je nog een van de eerste bent en alle anderen kunnen hun ervaringen mee delen. Aan gezien ik hem niet of nog niet gekocht heb zal ik een horen of hij terug op de markt is.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Hallo allemaal,

Berichtje gestuurd naar Guido Olaerts waar ik mijn 5206-kanarie kocht: de omruil zal inderdaad doorgaan zodra de winkels de nieuwe kappen binnenkrijgen. Elke winkel krijgt het aantal kappen volgens het aantal loks dat ze ooit bestelden.
...ik begin te twijfelen: zou ik de mijne niet houden, als collector's item ?

dieseltje

Allemaal goed en wel die omruil, maar wanneer worden de kappen toegeleverd ???
Ik heb naar Olaerts gebeld en die wist nog van niks...
Trouwens mijn Roco 5206 al zo'n goeie twee maand geleden bij hem ingeleverd omdat na het plaatsen van een (Zimo) decoder, de frontlichten niet bleken te wisselen ...  (en het lag niet aan de decoder) Ondertussen ook nog niet terug van reparatie (bij Roco)[xx(][xx(]

Dieseltje

dieseltje

Vandaag gehoord bij Olaerts :  Roco had nieuwe kappen voor de 5206, maar klein foutje .. waren genummerd met 5307 ...  De Prest heeft deze kappen geweigerd ... nu weer een aantal maanden wachten op de nieuwe kappen ..[:(!][:(!][:(!]

n/a

Ik bezit vrij veel materiaal van Roco. Ik ben altijd heel tevreden geweest(ik weet niet meer hoelang al, wellicht minstens 20 jaar). Mijn hart klopt nog steeds als ik denk aan het moment toen ik de eerste dieselloc serie 59 kocht. Een mooie loc met goede rijeigenschappen. Ondertussen heb ik reeds diverse locs serie 59 en en hele hoop serie 62/63. Totdusver alles OK. Onlangs heb ik een 5307 gekocht,met decoder en geluid; kost meer dan 250 Euro. Rijeigenschappen heel goed. Maar, voor dergelijke prijs verwacht je dan ook een beter afgewerkte kap. Ik ben blij via jullie te vernemen dat er hoop is, waarvoor mijn dank. Ik heb ondertussen ook een aantal mails verstuurd: winkelier, invoerder, Roco zelf. Hopelijk lossen ze dit professioneel op. Zoniet ben ik niet meer ge?nteresseerd in hun nieuwe modellen. Ik hoop dat ze beseffen dat er zijn kwalitatief goede alternatieven zijn.

Jean-Marie Van Crombrugge
Zottegem

dieseltje

Jean-Marie, 5307 zeg je...
Ik heb vandaag een 5307 gekocht en vergeleken met de 5206...
Als dit ook de nieuwe kap voor de 5206 wordt, dan is het inderdaad nog niet veel beter...
Het geel is nog te licht en lijkt niet goed te dekken op het groen; weliswaar al iets minder "fluo" dan bij de 5206, maar roco heeft inderdaad al betere dingen laten zien.
Zowel de 5206 als de 5307 zullen met de airbrush een beetje moeten aangepast worden...