Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

mijn eerste verwering

Gestart door thalysken, 09 augustus 2008, 17:51:00 PM

doomslu

Ik heb een nieuw draadje geopend om even een zijsprongetje te maken naar een schrootlading :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6990
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

@Thalysken, ik heb deze wagons met licht grijze verf van Vallejo gespoten, de draaistellen heb ik even verwijdert en die ook een kleurtje gegeven.

Nr. van de licht grijze verf was 71050.

Michel F

Om enkele van mijn goederen wagons te verweren/vervuilen heb ik enkele koolstof potlood vullingen (van zo'n navul potlood) fijngestampt en vervolgens heb ik het koolstof poeder met een kwastje aangebracht langs de onderkand van de rijtuigen. Deze methode is altijd weer ongedaan te maken.

ysbeer

Ik vervuil al jaren alleen met krijt,veel mooier dan spuiten.
Vaak zie ik dat het vuilspuiten[:D]uitloopt op een soort druppel vervuiling(overal kleine spetters)
En er afhalen is er helemaal niet meer bij.
Nee,geef mij maar REMBRANDT krijt.
wim

Michiel

Wim, eenmaal je tevreden bent met je resultaat met krijt, hoe fixeer je het? Want anders hangt naar mijn gevoel al het mooie werk eerder aan je vingers dan het model, niet?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

Ook met plakkaatverf, kan je een mooi resultaat bekomen, hoor !





Achteraf fixeren met vernis uiteraard !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Saraan

Wim, eenmaal je tevreden bent met je resultaat met krijt, hoe fixeer je het? Want anders hangt naar mijn gevoel al het mooie werk eerder aan je vingers dan het model, niet?


Dat valt heel erg mee,Het is vet krijt en die hecht best goed.
Je moet het ook dun doen,en laat er eensiets los,ach het zit er zo weer op.
Echt smerige handen krijg je niet(als jer er geen mm ers op smeer natuurlijk
Ik gebruik vrij duur REMBRANDTKRIJT van meneer talens
wim