Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

marklin central station 2

Gestart door wisselstromer, 07 augustus 2008, 16:06:21 PM

LokSound


citaat:
Ze zouden dat inderdaad niet zomaar overboord zetten, maar door de "ruzie" tussen marklin en esu mag geen een van de twee dat nog gebruiken. Daarom.



blijkbaar mogen beiden het WEL gebruiken.
Ik begrijp niet waar u uw uitspraak haalt.

thalysken

citaat:
Geplaatst door LokSound


citaat:
Ze zouden dat inderdaad niet zomaar overboord zetten, maar door de "ruzie" tussen marklin en esu mag geen een van de twee dat nog gebruiken. Daarom.



blijkbaar mogen beiden het WEL gebruiken.
Ik begrijp niet waar u uw uitspraak haalt.

Blijkbaar is die uitspraak dan toch verkeerd. Er wordt over sommige dingen zoveel verteld dat het niet meer duidelijk is.


conducteur

gezien?
loc's zonder hoogvermogenaandrijving kunnen dat nu gratis krijgen
Het csII regelt dat dan!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

Dag, de CS 2 zou na de laatste update een multiprotocol centrale zijn geworden.
Is er iemand die dit kan bevestigen?
Of was dat al voor de update het geval?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

thalysken

Op het nederlandse 3-rail forum is dat ook gezegd geweest en er staan in de topic links naar duitse forum's die dat (met foto's) kunnen bevestigen.

Multiprotocol is hij (nog) niet. sx zit er nog niet in.


erik50

citaat:
Geplaatst door thalysken

Op het nederlandse 3-rail forum is dat ook gezegd geweest en er staan in de topic links naar duitse forum's die dat (met foto's) kunnen bevestigen.

Multiprotocol is hij (nog) niet. sx zit er nog niet in.




Wat is sx voor iets ?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

thalysken

selectrix. Maar daar ben ik niet echt in thuis, dus kan ik weer verkeerd zijn.[8)]


nmbssncb

Gevonden op M?rklin Bar & Grill forum:

http://tinyurl.com/5mzxl5

nmbs < Willy > scnb
===============
nmbs < Willy > sncb
===============

Brunel

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Dag, de CS 2 zou na de laatste update een multiprotocol centrale zijn geworden.
Is er iemand die dit kan bevestigen?
Of was dat al voor de update het geval?
Groeten
Ludwig



Het CS was altijd al multiprotocol: motorola 1, motorola 2 en MFX. Bij het CS2 komt daar nu DCC bij.

GeM

Ik kan op de M* site niets terugvinden bij de documentatie dat het CS2 DDC zou ondersteunen? CS1 wordt wel DCC compatible (mits de betalende update van ESU)

Nu de Ecos zowel MFX als DCC zal ondersteunen is mijn keuze gemaakt denk ik, ik wacht al even op een centrale die zowel Motorola, MFX als DCC aankan...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

doomslu

In jullie volgende Modelspoormagazine zal een uitgebreide test van het toestel te lezen zijn.
M?rklin heeft bovendien bevestigd dat er weldra een update komt om het CS2 DCC-compatibel te maken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe komt het eigenlijk dat er constant up-dates nodig zijn bij Marklin central stations??

Ik heb een Twin-Center van Fleischmann, en ik heb daar nog nooit een up-date moeten laten bij uitvoeren.

Wat is de reden dus, dat dit bij Marklin wel moet gebeuren??[:I]

Greg

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe komt het eigenlijk dat er constant up-dates nodig zijn bij Marklin central stations??

Ik heb een Twin-Center van Fleischmann, en ik heb daar nog nooit een up-date moeten laten bij uitvoeren.

Wat is de reden dus, dat dit bij Marklin wel moet gebeuren??[:I]


Ligt niet zuiver aan het marklin systeem, maar gewoon aan de centrale.
Zoals je wel weet is het central station eigenlijk een kloon van het Ecos.
Ook bij het ecos komen er regelmatig updates uit, net op dezelfde manier als bij het CS van marklin.
Het gaat dan voornamelijk om kleine verbeteringen, ik geef enkele voorbeelden:
- nieuwe seinbeelden mogelijk maken
- kleine foutjes (bugs) eruit halen
- sinds een update is de lay-out bij mij wat anders
- toevoegen van bepaalde mogelijkheden zoals een memory functie
-...

Bij mijn control unit, het oude digitaal systeem van marklin, hetgeen een klein beetje te vergelijken is met jouw twin-center van opzet, heb ik ook nooit een software update gehad omdat het gewoon niet mogelijk is. Het twin-center is nu wel wat ingewikkelder, maar het lijkt hoe dan ook meer op de vroegere Control Unit dan op het huidige Central station of op het ecos.

Eigenlijk kan je heel het systeem van updaten het beste vergelijken met de windows updates op je computer. Ook hier krijg je regelmatig meldingen dat er nieuwe software wordt geinstalleerd, en ook hier is de bedoeling kleine verbeteringen aan te brengen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Ah bon, bedankt voor de uitleg Greg.[;)]

INFO

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe komt het eigenlijk dat er constant up-dates nodig zijn bij Marklin central stations??
Ik heb een Twin-Center van Fleischmann, en ik heb daar nog nooit een up-date moeten laten bij uitvoeren.



Omdat het CS nog vol kinderziektes zit, en omdat het nog lang niet compleet is.

Bye the way, ook voor je Twin-Center zijn er updates beschikbaar. Die kun je zelf uitvoeren.
Alleen de waarheid ligt in het midden.