Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

marklin central station 2

Gestart door wisselstromer, 07 augustus 2008, 16:06:21 PM

wisselstromer

opmerkelijk dat men terug van Marklin DIGITAL spreekt en niet meer van marklin systems
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

ondertussen wordt er meer en meer info bekend gemaakt over marklins nieuwe central station. De levering zou deze herfst al beginnen (al zou ik er niet van verschieten dat het wat later is )

meer info over de eigenschappen (in het duits)
het ziet er alvast een leuk hebbeding uit en als je de mogelijkheden leest wordt het alleen maar beter
http://www.modellcentrum.de/html/central_station_2.html

persbericht door marklin
http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-080822Pressemitteilung_CentralStation.pdf

via een handelaar heb ik vernomen dat er binnenkort door marklin een infosessie wordt gehouden over de CS 2 voor de handelaars in belgie

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

conducteur

amai,de noodstop knop kon niet groter zeker?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

thalysken

Hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Ik was vanplan een baan onder mijn bed te instaleren dus misschien als de prijzen wat te doen zijn komt ie er. Maar dat zal zo wel niet zijn.[V]


Jurgen

Ik heb het al eens gezegd, maar ik weet niet meer waar. Ik vind het model veel mooier dan de eerste Central Station.

Volgens mij gebruikt men de naam M?rklin Digital omdat Systems nog verbonden is aan de patenten uit de samenwerking met ESU. Waarschijnlijk mag men die naam niet meer gebruiken en dan is de logische stap om terug Digital te gebruiken. Een nieuwe naam zou toch alleen maar kosten met zich meebrengen.
Het uitbrengen van een nieuwe Central Station is volgens mij om exact dezelfde reden. Het ontwerp van de vorige, binnen en buiten, zat waarschijnlijk ook vast aan patenten die men niet meer mag gebruiken.
Hier en daar een kleine update en andere namen en alle patenten zijn omzeild.
Dit is speculatie van mezelf en staat nergens op papier, maar lijkt me wel een logische redenering voor dit nieuwe spul.

Die nieuwe grote stoptoets is volgens mij geen overbodige luxe. Op mijn Central Station moet ik soms serieus zoeken naar het knopje. De reden hiervoor is dat als je enkele locs ziet afstevenen op een gigantisch ongeluk, dat je al meteen begint te denken aan de zware gevolgen hieraan en daardoor raak je in paniek waardoor je zo'n klein rond knopje niet terugvindt.
Zo'n gigantische knop kan je bijna niet missen en zal dus ook meer ongevallen voorkomen denk ik. Dit staat ook niet op papier, maar ik spreek wel uit ondervinding. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

tja hij ziet er idd schitterend uit
nu alleen nog weten wat hij kost
ik vrees toch rond de 600eur  
de oude cs1 koste in het begin al 579 als nieuwprijs en deze zal zeker niet minder kosten denk ik
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

citaat:
Geplaatst door conducteur

amai,de noodstop knop kon niet groter zeker?



Dat zijn mijn inziens rijregelaars.

thalysken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door conducteur

amai,de noodstop knop kon niet groter zeker?



Dat zijn mijn inziens rijregelaars.

Nog niet groot genoeg! nee, grapje.

Hij bedoeld die grote knop in het midden onderaan (stop). Die twee rode knopjes zijn inderdaad rijregelaars.


Anarchy

citaat:
Geplaatst door thalysken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door conducteur

amai,de noodstop knop kon niet groter zeker?



Dat zijn mijn inziens rijregelaars.

Nog niet groot genoeg! nee, grapje.

Hij bedoeld die grote knop in het midden onderaan (stop). Die twee rode knopjes zijn inderdaad rijregelaars.

Ahzo [:o)] Ik had op de eerste foto gezien die wisselstromer had gepost en blijkbaar staan er daar 3 treinen voor die knop. Had 'm niet gezien vandaar [;)]



thalysken

Wat ik wel vreemd vind is dat het mfx ondersteund. Of wil dat gewoon zeggen dat je deze decoders ook kunt integreren in je database?

http://www.marklin.nl/nieuws/central-station-ii/


KoenD

Waarschijnlijk een kwestie van backwards compatibliteit, of een verdere uitbouw. Systeem Viessman lijkt me persoonlijk iets te ver gezocht.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door thalysken

Wat ik wel vreemd vind is dat het mfx ondersteund.
Wat is daar vreemd aan? Volgens mij is het gewoon een mfx centrale, net als CS1. Ze zullen mfx toch niet zomaar overboord zetten?

thalysken

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door thalysken

Wat ik wel vreemd vind is dat het mfx ondersteund.
Wat is daar vreemd aan? Volgens mij is het gewoon een mfx centrale, net als CS1. Ze zullen mfx toch niet zomaar overboord zetten?

Ze zouden dat inderdaad niet zomaar overboord zetten, maar door de "ruzie" tussen marklin en esu mag geen een van de twee dat nog gebruiken. Daarom.

Fretbol

Daarnet het nieuwe Central Station kunnen bekijken. De eerste indruk is in elk geval zeer goed: mooi design, vele mogelijkheden enz...

Het nieuwe CS is dus nu reeds verkrijgbaar voor wie interesse heeft [:)]

Fretbol [;)]