Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

marklin central station 2

Gestart door wisselstromer, 07 augustus 2008, 16:06:21 PM

wisselstromer

marklin komt dus nu blijkbaar echt met een nieuwe centrale

http://de.red-dot.org/2818+M5e009dc5285.html

hij ziet er wel netjes uit MET kleurenscherm
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

thalysken

Hij ziet er inderdaad netjes uit, maar ik vind het een beetje een minishuttle uit starwars.[:D] Ik vind hem dus niet zo mooi. Echt te modern.

En wat is er nu veranderd inhoudelijk. Hoe zit het met conectie met andere centrales. En zijn er nog andere foto's, want het scherm is niet zo te zien op de link.


wisselstromer

volgende vertschillende fora waar ik op lees zou er een soort viesmann commander achtig  schrem in zitten

of dit waar is , of dit hem daadwerkelijk is ?????
afwachten tot M het officieel maakt
http://de.red-dot.org/rd/img/360/2008-07-2130-c.jpg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Ik vind hem net mooier dan de huidige CS. Voor mij is het design een 10 op 10.

Maar ik denk dat dit gewoon een kwestie van smaak zal zijn.
Wat echt telt is de werking en dat kan met een foto moeilijk beoordeeld worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

gratis reclame voor marklin! wel vreemd dat er via een design wedstrijd foto's "uitlekken" en M. zelf nog niets van hun tong hebben laten rollen.

eerst zien en horen en daarna pas geloven. hopelijk moeten we, als die er komt, er geen 3 jaar op wachten.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

INFO

Gewoon een zeepbubbel. Bakerpraat. En meer van dat soort.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

wisselstromer

nu dus ook officieel
vanop marklin.nl
Nieuw Central Station

Sinds enige tijd circuleren er geruchten dat M?rklin een nieuw Central Station ontwikkelt. Dit gerucht kunnen wij bevestigen. Wij werken momenteel aan de ontwikkeling van een geheel nieuwe digitale centrale die een mijlpaal zal zijn op het gebied van digitale modelbaanbesturing. Wij zijn er trots op dat wij, voorafgaand aan de marktintroductie, reeds de prestigieuze Red Dot Design Award voor dit apparaat hebben gekregen. Het gaat hier weer om een ontwikkeling van de M?rklin technici in G?ppingen die de eerste stap in de nieuwe generatie van M?rklin Digital wordt. Meer details over deze nieuwe ontwikkeling zullen worden gepubliceerd zodra die beschikbaar zijn. Het wordt iets heel bijzonders.
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Bericht op de Nederlandse M?rklin site:
citaat:
Sinds enige tijd circuleren er geruchten dat M?rklin een nieuw Central Station ontwikkelt. Dit gerucht kunnen wij bevestigen. Wij werken momenteel aan de ontwikkeling van een geheel nieuwe digitale centrale die een mijlpaal zal zijn op het gebied van digitale modelbaanbesturing. Wij zijn er trots op dat wij, voorafgaand aan de marktintroductie, reeds de prestigieuze Red Dot Design Award voor dit apparaat hebben gekregen. Het gaat hier weer om een ontwikkeling van de M?rklin technici in G?ppingen die de eerste stap in de nieuwe generatie van M?rklin Digital wordt. Meer details over deze nieuwe ontwikkeling zullen worden gepubliceerd zodra die beschikbaar zijn. Het wordt iets heel bijzonders.

Dit bericht hebben ze geplaatst omdat er op fora al geruchten gonsden dat ze bezig waren met een CS2. En dat werd gevoed door een bericht dat ze een designprijs hadden gekregen. Maar wat er te zien is is alleen een lege doos. Met de ontwikkeling van het inwendige zijn ze kennelijk nog volop bezig. En gezien de normale snelheid waarmee zulke ontwikkelnigen gaan zal het nog wel 2 jaar duren voordat je er een kunt kopen. Op de Duitse M?rklin site is er nog niks over te vinden.
Kortom, iedereen die er een wil kopen heeft nog ruim de tijd om te sparen.

Verder is interessant dat ze spreken over de "nieuwe generatie van M?rklin Digital." Ze gaan iets nieuws beginnen. Waar heb ik dat meer gehoord?

INFO

Firma's die dingen aankondigen, en designstudies laten zien, is niet nieuw kijk op een autosalon, en je ziet bij bijna alle merken een designstudie. Wat daar uiteindelijk van op de markt komt is marginaal. Dus zolang het een lege huls is en zolang het alleen op papier bestaat, is het voor mij een zeepbubbel.
Ook het huidige Marklin Systems valt daaronder, nog niet eens helemaal uitgeleverd, en nu al uiteengespat.
De geschiedenis herhaald zich. Marklin 2-rail centrale bijvoorbeeld toen in samenwerking met Lenz, en later door Lenz voortgezet als Lenz Digital Plus, is een voorbeeld uit het verleden, nu loopt de samenwerking met ESU vast. De vraag is nu wie zal het volgende bedrijf zijn wat zijn vingers gaat branden aan de inhoud van de CS2??
Geruchten doen de ronden dat het Uhlenbrock gaat worden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

....Geruchten doen de ronden dat het Uhlenbrock gaat worden.

Uit dat bericht van M?rklin zou je toch denken dat ze het nu zelf gaan doen. Kijk naar deze zin:

"Het gaat hier weer om een ontwikkeling van de M?rklin technici in G?ppingen die de eerste stap in de nieuwe generatie van M?rklin Digital wordt."

Vooral het woordje weer is interesant. Dat suggereert dat ze vorige ontwikkelingen ook zelf hebben gedaan.

dikken

Vreemd is dat Marklin Nederland als officieel substation plots naar buiten komt met een "verhaaltje" (waarin trouwens niets nieuws verteld wordt) terwijl het hoofdbureau zwijgt in alle talen! Volgens mij enkel en alleen om de spanning nog meer op te drijven. Ze zullen waarschijnlijk wel met iets bezig zijn, maar mensen stop dat gespeculeer toch eens en praat eens over dingen die een grond van waarheid bezitten!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jurgen

Een grond van waarheid? Ik denk dat een foto van het omhulsel al meteen bewijzen dat men echt met iets nieuw bezig is.
Het bericht van M?rklin Nederland kan men opvatten als een nieuwe digitale centrale in wording. Deze zal dan verdergebouwd worden op het oude Digital systeem, met de kennis van het nieuwe Systems systeem en dat alles samen zal een nieuwe vorm van Digital worden.

Verder dan dat kan je volgens mij niet gaan want dan ben je echt met fantasie bezig.

Maar zeggen dat er helemaal geen grond van waarheid is vind ik toch wel overdreven. Men gaat heus geen speculaties verder aanwakkeren zou ik denken, dit omdat het de verkoop van het huidige Central Station zou kunnen kelderen. Het Central Station staat trouwens al een hele tijd aangeduid als "tijdelijk niet in stock".

Wat mij betreft doe ik verder met mijn Central Station die ik aan een hele goede prijs heb kunnen kopen van iemand. Ik ben trouwens nog steeds alle mogelijkheden hiervan aan het ontdekken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tom007

het ziet er wel mooi uit. Maar ik vraag me af hoeveel zal het kosten?

de startsets met de central station zijn niet meer leverbaar. Dat las ik op een orderbedrijf.


groetjes

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer