Vensterluiken

Gestart door argilla, 06 april 2005, 16:00:11 PM

argilla

Weet iemand een fabrikant van vensterluiken ( eventueel adres en/of website) ? Want de luiken die bij de Belgische boederij van Auhagen bijzitten zijn niet om aan te zien. Zelfs niet nadat men ze op dun plastickcard kleeft. Het relief in de luiken is niet aan te zien !

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

ik bedoel dus vensterluiken op Ho maat . Sorry heb dit vergeten te melden

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik ken geen fabrikanten, maar ik denk dat je in sommige andere bouwdozen (Kibri, ...) wel iets geschikt kan vinden.
Eventueel kan je daar dan een malletje van maken en afgieten ...
Of je maakt zelf een origineeltje in plasticard of zo en je 'kopieert' het, dan heb je precies de vensterluikjes die je wil.

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Gerolf was me weer eens voor! [:D]
Ik wilde net ook voorstellen eens in de "junkbox" te gaan zien of je geen overschotjes hebt van kits van andere merken...
Een paar malletjes gieten en dan met PU andere maken (het duurt wat minder lang als je meer malletjes hebt van hetzelfde model).
Of, zoals Gerolf voorstelt, zelf een "moedertje" maken in plasticard en dat een paar maal afgieten, en daarna maak je er zoveel als je wil, naar je eigen zin h??

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Persoonlijk vind ik, moeten er op die boerderij geen luiken op. Ik denk niet dat ik ze ooit zal bouwen, ik doe veel liever volledige zelfbouw, maar op een gebouw zoals de boederij, voor mij, geen luiken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

die suggestie van dat mallen maken . Dast ga ik zkers eens prob. En inderdaad de rommeldoos begot niet niet aan gedacht Bedankt

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

niet op de schrijffouten letten aub moest snel wezen; Echtgenote wilde gaan shoppen en ik moest mee ( kleren hehehehe.....)


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Iedereen zijn hobby h? Marc [^]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Je moet eens kijken op de site van PB messing modelbouw
Hij heeft zijn catalogen on line staan en in ??n van deze catalogen zit het vol met onderdelen die je kunt gebruiken voor het bouwen van huisjes. Ik denk in "onderdelen voor zelfbouw". Misschien vind je hier je gewenste luiken.
http://www.pb-messingmodelbouw.com/start2.html