wagenladingen uit recyclagemateriaal

Gestart door rixke rail, 05 augustus 2008, 16:57:40 PM

Rochevalien

#15
hier een foto van een dergelijke wagon:


Deze wagon is h??l vuil,vergelijk eens met de originele groene vierkanten waar de opschriften staan.Grote roestplekken zie ik echter niet(de bladveren zijn w?l geroest)

Meer info en foto's (waaronder die van hierboven )vindt je op de site van Ti-ho :
http://81.223.140.138/homep_2.html

Gerrit

janjozef

#16
eigenlijk ging het hier over de BELADING, over het vervuilen van de wagons ging het toch niet, buiten het feit dat je er maar een stukje van de buitenzijde kan zien ziet dat er voor mij heel goed uit
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

#17
citaat:
Geplaatst door janjozef

eigenlijk ging het hier over de BELADING, over het vervuilen van de wagons ging het toch niet, buiten het feit dat je er maar een stukje van de buitenzijde kan zien ziet dat er voor mij heel goed uit



Dank U Jan, terug naar de belading dus :
ik heb ze een beetje aangepast, en bij natuurlijk buitenlicht gekiekt.




zoals jullie zien, zijn ze niet egaal vlak, zoals Jan dacht.
Ik heb tevens een dun laagje izomo bijgevoegd in de wagon, zodat ze nu hoger zitten. Zie foto hieronder.



Is het zo beter ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : @ Wim "Wisselstromer" : deze wagens worden niet met een kraan geleegd, maar in hun geheel, met een speciale installatie, omgekipt.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

prulleman

#18
Inderdaad. Just echt[:p] Kunt ge er voor mij zo 25 maken?[:D][;)][:o)]

modeltreinbart

#19
Het ziet er al veel beter uit nu nog een fijn net over of een zeil (indien dat dat er ook voor gebruikt word) en het ziet er zeer natuurgetrouw uit.
Modelspoorse groeten bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

janjozef

#20
witte gordijnen (geen overgordijnen), grof geweven zou voor een net kunnen doorgaan.
En eric met egaal vlak bedoelde ik elk pak papier afzonderlijk, precies of het een blad is dat bovenop ligt, je kunt eens proberen met de pakken wat in te krassen.


Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#21
Naar mijn idee wordt oud papier op twee manieren vervoerd:
- ofwel los (hier en daarwat dikker van bvb een telefoonboek) en dan met een net er over
- ofwel samengeperste "balen", die dan waarschijnlijk geen net meer hoeven.
Ik zou denken dat vooral die laatste manier per spoor gebeurt, en de eerste manier per vrachtwagen:
Los oud papier -> Vrachtwagen -> fabriek-pers -> Verder naar verwerkend bedrijf per vrachtwagen, spoor of schip.

Een schoonbroer van me werkt bij een oudpapiercentrale. Als je wil stuur ik hem wel een mailtje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

#22
citaat:
Geplaatst door janjozef
je kunt eens proberen met de pakken wat in te krassen.
Jan



Daar was ik dus vanmorgen mee bezig ! Is het goed zichtbaar ?



Voor de netten, zou ik eerder het (verlopen) wondgaas gebruiken, dat ik ook gebruikt heb voor mijn blikvanger.
Toch dank voor de tip, Jan, en sorry dat ik U misbegrepen heb !
@ Gerolf : alle tips over zulk vervoer altijd welkom !
Ook over hoe men zulk een net bevestigd aan een wagon !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

#23
geen probleem. Nu ziet het er inderdaad uit alsof het allemaal samengeperst is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#24
citaat:
Geplaatst door rixke rail
@ Gerolf : alle tips over zulk vervoer altijd welkom !
'k Zal mijn schoonbroer eens een mailtje sturen. Ben benieuwd hoe snel (of traag) hij reageert [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#25
Hij reageerde snel:
citaat:
papier halen wij op in open containers en perscontainers
bij ons wordt dat dan gesorteerd en geperst in balen van ong. 700 kg voor karton en 1000 kg voor de betere soorten. balen zijn ongeveer even groot.
dan worden de balen soort per soort geladen in zeecontainers van 40 voet en naar het stinkend stadje vervoerd dat antwerpen heet. daar de boot op en op naar het verre oosten.
de balen staan niet op een pallet maar worden met een speciale heftruck (in de plaats van lepels heeft die een klem) in de containers gereden.
voor zover ik weet worden die balen niet per spoor vervoert omdat ze zowiezo in zeecontainers moeten.
als ge graag een paar foto's ziet kijk dan maar eens op de site van vopc.
zeg maar tegen uw vrienden van het modelbouwen dat ik voor mijn leeftijd nog enorm snel heb gereageerd.


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#26
Ziet er veel beter uit [;)]
enne Gerolf, uw schoonbroer was rap, en meteen weer info die we bij hebben[:)]

rixke rail

#27
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Hij reageerde snel:
citaat:
papier halen wij op in open containers en perscontainers
bij ons wordt dat dan gesorteerd en geperst in balen van ong. 700 kg voor karton en 1000 kg voor de betere soorten. balen zijn ongeveer even groot.
dan worden de balen soort per soort geladen in zeecontainers van 40 voet en naar het stinkend stadje vervoerd dat antwerpen heet. daar de boot op en op naar het verre oosten.
de balen staan niet op een pallet maar worden met een speciale heftruck (in de plaats van lepels heeft die een klem) in de containers gereden.
voor zover ik weet worden die balen niet per spoor vervoert omdat ze zowiezo in zeecontainers moeten.
als ge graag een paar foto's ziet kijk dan maar eens op de site van vopc.
zeg maar tegen uw vrienden van het modelbouwen dat ik voor mijn leeftijd nog enorm snel heb gereageerd.






Dank U en Uw schoonbroer, Gerolf. [;)]
Op mijn baan zullen dus wel zo rond rijden, zoals in Oostenrijk. (waar de wagens eigenlijk ingezet worden. Ondanks ze ingeschreven zijn als P-wagens bij 88 sncb (!) en 87 sncf) In combinatie met de eaos-wagens met glasafval zullen ze een mooie sleep vormen naar de recyclagefabrieken van ReciFact, verderop de lijn.
Een beetje fantasie mag toch wel, h?. [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#28
ik heb ook iets gerecycleerd:



Een oud autootje van een oude Lima-wagentransporter, verpakt in huishoudfolie en met voldoende natte verf ge-airbrushed...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#29
persoonlijk zou ik dan de papieren zakdoek preferen, of een moderne wagon nemen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem