Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

artitec

Gestart door thom h, 01 augustus 2008, 20:35:46 PM

thom h

hallo

weet iemand wat de kwaliteit van artitec is? hierbi heb ik het niet over de detailering maar over de kwaliteit van het plastic enzo en de stevigheid en of het er wel degelijk uit ziet en niet zo goegkope made in china look

PeterC

Thom,
Ik heb enkele bouwpakketten van Artitec en deze zijn in resine gemaakt.  Je moet wel wat ervaring hebben met resine om dit tot een goed einde te brengen (enkel te kleven met ?secondenlijm?).  Er zijn heel veel fijne details, maar met ??n van de bouwdozen heb ik een probleem: de wanden en de daken van het pand zijn fel gebogen.  Ik zal ze op de ??n of andere manier moeten rechten (warme lucht of heet water).
Voor de rest zien mij dat er degelijke bouwdozen uit.
Groetjes, Peter


thom h

sorry ik had het niet over gebouwen maar over het rollend metrieel.
Die verkopen ze hier in bergen op zoom, die zijn kant en klaar

PeterC

Thom,
Met rollend materiaal van Artitec heb ik geen ervaring, sorry.
Groetjes, Peter


eric

Ik heb ze onlangs nog gezien van een clubgenoot en ik kan niet anders zeggen dat die rijtuigen er prachtig uitzien.
De kwaliteit zal de tijd moeten uitwijzen.
Ze zijn nog zo jong op gebied van rollend materieel.
Maar tot op heden nog geen enkele klacht gelezen op forums.
Er zijn er al wel een paar die ze gelijk gaan pimpen zijn.

thom h

ik heb ergens op een andere forum iets gelezaen dat het rollend materieel van artitec nog wel is snel wil ontsporen

Peter

Hou wel de temperartuur in je hobbyruimte in het oog. Resin heeft nogal de neiging van te vervormen door de warmte. Vliegtuig en scheepsmodelbouwers die zeer veel met resin werken kunnen er van meespreken. Ik weet dat je het gemakkelijk?? terug recht krijgt door even in warm water of met een hardroger het wat te verwarmen, maar je verflaag die erop zit is toch beschadigd. Vraag maar eens na bij de mensen van de IPMS (International Plastic Modellers Society)

Belgische afdeling: http://www.ipms.be/

Nederlandse afdeling:http://www.ipms.nl/
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

Ik denk niet dat deze uit Resin gemaakt zijn.

http://www.artitec.nl/


ysbeer

Er wordt wat af gefantaseerd, de feiten.
De rijtuigen van artitec zijn van gewoon plastic,zoals roco,marklin enz dat ook gebruiken.
De wagens trekken dus niet krom.
Wanden e.d van huizen soms wel.maar in warm water buig je die zo weer recht.
Geverfd zijn ze nog niet,dus de verf springt er ook niet af.
Op een ned.forum klaagt een (let wel 1)figuur over ontsporen,niemand valt hem bij.
Ik heb ze zelf niet,heb ook geen aandelen,maar na ze gezien te hebben en de beoordeling in de bladen zeg ik volgens mij perfecte wagens.
wim

ysbeer

citaat:
Geplaatst door thom h

hallo
en niet zo goegkope made in china look



wat is dat toch voor een look,onder tusen wordt circa 60 procent van al onze treintjes in china gemaakt.
En daar zijn heel(heel)mooie bij.
Laten we toch eens stoppen met het idee dat alles uit europa perfect is ,en uit china (of daar in de buurt)rotzooi.
denk maar eens aan de oude lima (italieen look ???)
wim

Peter

Eric,
ik heb er geen flauw benul van uit wat de Plan E en de DE's gemaakt zijn. De gebouwen zijn van resin, en zeer goed van kwaliteit, maar resin is nu eenmaal resin, dus oppassen met warmte.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Als je wil weten hoe die plan E's er van binnen uitzien moet je eens op "instructies" klikken op hun site.Je moet dan een pdf-file downloaden.Daar kan je duidelijk uit afleiden dat deze wagons uit afzonderlijke onderdelen zijn opgebouwd (kast,ramen,ruiten,detail enz)je ziet ook duidelijk waar de klik-verbindingen zitten.
Deze wagons zijn dus helemaal niet in resin gemaakt.
Ik zou w?l aanraden aan iedereen die deze wagons wil aanschaffen om de rest van het verhaal op hun site ook eens te lezen(problemen oplossen)

Gerrit

eric

Daarom heb ik die link geplaatst.

Peter

Nu we toch over Artitec bezig zijn: ik ben nog altijd op zoek naar het kleine seinhuisje ( blockstelle) namelijk Blok 17 van Artitec.
Werd uitgebracht door hen in 2003 en is ondertussen weeral een paar jaar uit hun lijst verdwenen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Artitec is bekend van de huisjes in resin en heeft in het verleden ook rollend materieel in Resin gemaakt. Ik heb hier een extreem gedetailleerd resin model van een postrijtuig (zit zelfs post in)dat in Nederland bekend staat als plan C. Trekt niets aan krom.

Maar voor rollend materieel is Artitec overgestapt op kunststof en op productie in China. Vorig jaar zijn de zogenaamde plan E rijtuigen uitgebracht in de detaillering en kwaliteit die we van LSM kennen. De rijtuigen waren voorzien van finescale wielen en dat wil niet op alle merken rails soepel lopen. Inmiddels heeft Artitec nem wielen beschikbaar gesteld die gratis kunnen worden omgeruild.

Verder is het merk al een paar jaar bezig met de NL dieselstellen die bekend staan als DE1 en DE2. Dat levert de bekende problemen met productie in China op, maar ooit zal het er wel van komen. Het wordt het eerste gemotoriseerde model van Artitec, maar ik heb genoeg vertrouwen en heb een DE1 besteld. Ooit zal het wel komen. [8D]