koppelingen vervangen

Gestart door thom h, 01 augustus 2008, 17:44:58 PM

thom h

hallo

ik wil al mijn marklin koppelingen gaan vervangen door fleischmann koppelingen, kan dit ze.
passen de fleischmann profi koppelingen in de nemschacht van roco en maerklin?

Jurgen

Bij Roco modellen moet je een beetje prutsen, maar het lukt wel. Ik heb dit ook gedaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thom h

wat moet je dan prutsen, is die schacht te klein of te groot ofzo of is het erin krijgen gewoon lastig

eric

Dat zou toch zonder problemen moeten gaan.
Ik heb een alle gaartje van koppelingen met Nem en ze passen in eender welk merk van loc's en of wagons.
Anders is het geen Nem h

thom h

de koppelinge van marklin zijn nie echt kort en ze late nog al snel los tijdens het rijden.
Maar wat raden jullie nou eigenlijk aan die van roco of van fleischmann. die van roco zijn zo lang en zien er niet zo stevig uit.
maar wat zijn de voordelen van de koppeling van roco en die vaan fleischmann en wat zij de nadelen

ERVIN

Dag Thom, ik kan je alleen maar voordelen geven van de Fleischmann Profi-koppeling, ze sluiten prachtig tegen mekaar aan en ik heb geen problemen dat er wagons spontaan loskoppelen.

Hier even wat foto's van de Fleischmann koppeling..




Anarchy

Wat kosten die koppelingen Erwin?

eric

Thom
Is het ook de bedoeling om veel te rangeren?
Indien ja, dan kan je Kadee overwegen of Fleischmann, Roco is ook een heel goede maar optisch geen gezicht.
Indien niet en je rijd met vaste stammen, dan kan je ook koppelstangen gebruiken van Ribu, M?rklin, Brawa en er zullen nog wel merken zijn die ze hebben.
Nadeel bij deze is dat bij een ontsporing meestal de rest ook uit de rails flikkerd.


Ribu


Brawa (heel mooi maar fragiel)


thom h

bedankt voor de foto
rangeren vind ik niet echt belangrijk

thom h

nog even een vraag over die foto van die benerlux dienst.
Die doorloop sluis is dat soepel of stug omdat het zo ingedrukt eruit ziet

eric

Zeg Thom,

Zo tussen de koppelingen door.
Ik zie dat je in B.O.Z. woont, kom anders eens op een dinsdagavond naar R.S.D. h?.
Er zijn clubleden die vandaar met de fiets komen[:D][:D]
Dan kan je de verschillende koppelingen eens life bekijken.

ERVIN

@Thom, die doorloopsluis is verend uitgevoerd, echt mooi om te zien hoor, net echt.[:p]

ERVIN

@Anarchy, anders moeten we er samen wat bestellen, ik heb er nog minstens 50 nodig.

thom h

zeker is dat verende mooi jammer is dat bij marklin niet

eric

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Anarchy, anders moeten we er samen wat bestellen, ik heb er nog minstens 50 nodig.



Erwin,

kijk eens bij onze vriend in het Waasland.
Minder dan ??n euro zulle.