Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

2 dagjes spotten

Gestart door 55erke, 29 juli 2008, 23:49:34 PM

modelbaanHO

Best wel een drukke lijn! mooie foto's overigens.
Ik was vorige week donderdag met mijn 12 jarige zoon gaan spotten in Gemmenich en Montzen. Op een halve dag welgeteld 9 treinen gezien. Ik dacht dat lijn 24 v??l drukker was.
Wanneer ik de foto's heb uitgesorteerd (ze zijn niet allemaal even goed gelukt, zal ik proberen ze hier te posten).

[bericht bewerkt op 10-08-2008]
Het is eindelijk gelukt om de foto's van een dagje treinspotten op het net te plaatsen. Op mijn website staat op de pagina "grootspoor" een link naar het webalbum.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Anarchy

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Best wel een drukke lijn! mooie foto's overigens.
Ik was vorige week donderdag met mijn 12 jarige zoon gaan spotten in Gemmenich en Montzen. Op een halve dag welgeteld 9 treinen gezien. Ik dacht dat lijn 24 v??l drukker was.
Wanneer ik de foto's heb uitgesorteerd (ze zijn niet allemaal even goed gelukt, zal ik proberen ze hier te posten).




Dat hangt er toch vanaf horen. Ik ben er ook al geweest toen het druk was. Andere keren dan weer minder. Je bent mss net op een minder moment of mindere dag geweest.

Sicco

citaat:
Tot slot een aan de NMBS verhuurde Class 66. Dit is een loc van Railion verhuurd aan de NS die de loc verder onderverhuurt aan de NMBS. Dit staat in mijn Spoorwegjournaal te lezen die ik vandaag ontvangen heb.


Hmmm.... dan loopt Spoorweg Journaal wel heel erg achter. NS bestaat al zo'n 15 jaar niet meer. Tijdperk van privatiseringen per ongeluk even gemist? [:0]

Even afgezien van wat NS in het verhaal doet (NSR bestaat wel, maar dat is een reizigersbedrijf); de loc is van DB Schenker/Railion en is niet verhuurd aan de NMBS, maar wordt in het kader van kilometercompensatie (reeks 77) in Belgi? ingezet.

groeten Sicco

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Tot slot een aan de NMBS verhuurde Class 66. Dit is een loc van Railion verhuurd aan de NS die de loc verder onderverhuurt aan de NMBS. Dit staat in mijn Spoorwegjournaal te lezen die ik vandaag ontvangen heb.


Hmmm.... dan loopt Spoorweg Journaal wel heel erg achter. NS bestaat al zo'n 15 jaar niet meer. Tijdperk van privatiseringen per ongeluk even gemist? [:0]

Even afgezien van wat NS in het verhaal doet (NSR bestaat wel, maar dat is een reizigersbedrijf); de loc is van DB Schenker/Railion en is niet verhuurd aan de NMBS, maar wordt in het kader van kilometercompensatie (reeks 77) in Belgi? ingezet.

groeten Sicco



Sorry, ik heb het blijkbaar verkeerd gelezen.
De loc is van Angeltrains verhuurd aan Railion Nederland en zij onderverhuren deze loc aan de NMBS.
Dat is de uitleg die in Spoorwegjournaal stond. Mijn excuses. [:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Nog ??n keertje dan
De loc is gekocht door leasebedrijf CB Rail (dus niet Angel Trains)
DB Schenker-Railion heeft de loc geleasd van CBrail (dat is wat anders dan huren van)
De loc is niet, ik herhaal niet, verhuurd aan de NMBS maar wordt ingezet voor een trein die onder B Cargo regie rijdt met een Railion loc in het kader van kilometercompensatie. Reeks 77 in Nederland is toch ook niet verhuurd aan Railion?