Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM "online"

Gestart door Michiel, 28 juli 2008, 14:28:56 PM

doomslu

Neen, Marc, ik heb je niet verkeerd begrepen. [;)]
Er zit wat in, in jouw gedachtengang.
Die pdfs bestaan al. De laatste 30 nummers van MSM staan zelfs op m'n PC in pdf...
Maar, het is wel zo dat (voorlopig) elk nummer gedrukt nog op voorraad is. Productiekosten daarvoor zijn nu 0,-
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door doomslu

Neen, Marc, ik heb je niet verkeerd begrepen. [;)]
Er zit wat in, in jouw gedachtengang.
Die pdfs bestaan al. De laatste 30 nummers van MSM staan zelfs op m'n PC in pdf...
Maar, het is wel zo dat (voorlopig) elk nummer gedrukt nog op voorraad is. Productiekosten daarvoor zijn nu 0,-



Maar je moet natuurlijk ook kopers vinden... aan (soms bijna) volle pot ?
Vooral mensen die pas later 'ingesprongen' zijn, en die hopelijk nog met velen zullen volgen, zullen er tegen op zien (of zien er nu al tegen op, zoals uit dit draadje blijkt).

Om eerlijk te zijn, ik ontbreek nog vier nummers. En ik ga ook eerst proberen ze te vinden op beurzen, waar ze soms aan halve prijs liggen.

ToThePoint

@ marc

U heeft dat goed bemerkt. 4 Nummers valt best mee qua aanschafprijs.
Net gecontroleert, vanaf nr 87 heb ik ze. Dat betekend 86nrs a 7.95/stuk = 683.7 euro op de beurs. 683.7 x 40.3399 = 27580.38Bfr.
Zoals gesugereert kan men ze aan halve prijs vinden (als men ze al vind en op tijd is dus !) 683.7 / 2 = 341.81 euro !
Het enige dat nog bruikbaar is in de oude uitgaven zijn de artikels ivm zelfbouw. Reclame en/of aankodigingen zijn vijgen na pasen.
Tja 341.7 euro. Daar kan ik een heel mooie loc van kopen als beginnende verzamelaar (hobbyist).
Ik ben zinnens TP I te doen als museum (in de geest van bokrijk). Zodanig dat er vele mogenlijkheden zijn qua treincombinatie's.
Dat impliceert veel studie en zelfbouw. Toen ik de hobby terug opnam veel info gekregen van Gerolf die op elke vraag antwoorde, mede door toedoen van hem nam ik een abo. Soms refereerde hij naar msm nr's die ik niet heb. Gerolf zal in zijn beperkte tijd toch naar best vermogen helpen om die leegte op te vullen.
We kennen allemaal Gerolf als uitmuntende bouwer, auteur, enz ... Ik ben waarschijnlijk niet de enige die leegtes op dient te vullen. Maar Gerolf zal ik pas om raad vragen als ik echt blok zit, zijn tijd is ook beperkt he. Dus het zijn dilemma's die ik wel de baas kan, het gaat echter ten koste van tijd die beter besteed kan worden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

Met wat uit te kijken kan je ze aan 1 a 2? vinden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

@ ToThePoint: ik begrijp je gedachtengang volledig. Het is een pak geld. Anderzijds kan je de redenering ook omdraaien: de prijs van ??n loc voor 86 nummers. Ik zou weten wat kiezen. [;)]

Het aandeel reklame en nieuws is zeer klein. Al de rest is bruikbaar: praktijkartikels, baanbesprekingen en baanplannen etc...

Voor alle duidelijk: ik heb geen aandelen en ook geen winstpercentage. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

@ doomslu

Uiteraard en msm is een goed maandblad, zeker he abo waard.
Ben zelf autodidact en experimenteer graag. Er over lezen en dan uitvoeren heeft nog enkele stuikelblokken voor mij. Als ik LIVE zie hoe iets gedaan word kan ik het zo nadoen. Gelukkig kan ik putten uit 30 jaar ervaring in allerlei knutsel en bricoleer toestanden.
Ik kom er zo ook wel.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Al je 86 voorgaande nummers in ??n keer kopen is natuurlijk een forse aanschaf.
Rustig aan, via (tweedehands-)beurzen en dergelijke merk je dat nauwelijks.

Wat de inhoud betreft is "aktualiteit" en reclame uiteraard achterhaald, maar voor de rest staat er dan nog v??l bruikbaars in oude nummers, zoals Luc (Doomslu) al schreef: zelfbouw, technieken, baanbeschrijvingen, sporenplannen, ombouw, wheathering, ...

@ Jean-Paul: ik hoop dat door je "ode" niet iedereen naar mijn mailbox gaat komen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ik vraag me af wat het probleem is voor die hoge prijs voor alle oude magazines samen.

Ik heb ze allemaal nieuw gekocht en ben meer kwijt, waarschijnlijk ben ik 1 van de velen. Ik heb nooit iemand horen klagen over de prijs.

En als een ander magazine het anders doet, dan moet je dat magazine maar kopen.


Als je een 2de-handsauto gaat kopen ga je toch ook niet zeggen van "seg, bij dieje auto is da zus en zo, ik wil hetzelfde". Wees gewoon blij dat je de oude magazines nog kan kopen. Voor hetzelfde geld had je gewoon niets meer gehad.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dirkkerckhofs

Zet een zoekopdracht in E-bay. Ik heb zo eens meer dan 10 nummers kunnen kopen in ??n keer voor maar ?20. En op de beurs in Houten vind je er ook altijd veel. Ik heb daar het nulnummer voor ??n euro weten te strikken.

Dirk

centauri167

Het zou toch niet slecht zijn moest je bv. de eerste 50 nummers nieuw kunnen kopen voor bv. 10 nummers 50 euro.
Zo heeft iedereen er zijn profijt bij.
De uitgever die nog oude magazines kan verkopen en de klant die een nieuw boekske krijgt voor een schappelijke prijs.
Snap inderdaad niet waarom men voor die eerste nummers nog de volle pot moet betalen.