Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM "online"

Gestart door Michiel, 28 juli 2008, 14:28:56 PM

ToThePoint

Ja dat vind ik wel spijtig. Ruim een jaar terug bezig met modelspoor en heb sinds kort een abo. Vanaf NR 86 heb ik de msm. Met regelmaat van de klok wordt er verwezen naar een of ander msm van het verleden.
Leuk voor hen die ze hebben. Ja ge kunt ze nabestellen a 9 euro of zoiets, ff tellen he 85x9. Tja dat gaat mij te ver.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Ja ge kunt ze nabestellen a 9 euro of zoiets, ff tellen he 85x9. Tja dat gaat mij te ver.
Met wat geduld kom je ze tweedehands tegen op beurzen, of zelfs soms op dit forum.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Leuk voor hen die ze hebben. Ja ge kunt ze nabestellen a 9 euro of zoiets, ff tellen he 85x9. Tja dat gaat mij te ver.

En die die sinds het begin een abo hebben zouden een raar gevoel hebben als na 2/3 jaar alles gratis te raadplegen staat op een site  [:(] (is mijn mening) (na 20-25 jaar mag dat [;)] )

janjozef

Ik heb heb ze allemaal, maar voor mij geen probleem indien ze de vorige jaargangen op het net zouden gooien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb heb ze allemaal, maar voor mij geen probleem indien ze de vorige jaargangen op het net zouden gooien

Jan

ja, voor mij ook niet. Maar als ik zeker ben dat binnen de 2 jaar de tijdschrift gratis op het net zit, dan geef ik onmiddellijk mijn abonnement op [;)] Ik lees zo traag (of misschien heb ik veel te veel te lezen) dat ik met een serieuze achterstel zit. Dus een beetje later en gratis zo voor mij geen probleem zijn. En als ik niet de enigste ben, wel, dan heeft metamedia een serieus probleem. Denk je niet [?]

just4fun

citaat:
Geplaatst door dgrr57
ja, voor mij ook niet. Maar als ik zeker ben dat binnen de 2 jaar de tijdschrift gratis op het net zit, dan geef ik onmiddellijk mijn abonnement op [;)] Ik lees zo traag (of misschien heb ik veel te veel te lezen) dat ik met een serieuze achterstel zit. Dus een beetje later en gratis zo voor mij geen probleem zijn. En als ik niet de enigste ben, wel, dan heeft metamedia een serieus probleem. Denk je niet [?]


Klopt, ik (en velen met mij) heb daarvoor een abo betaald.
Als ik weet dat zoiets na een tijdje voor niets valt te downloaden, dan moet ik geen abo meer.
Da's ook de normale gang van zaken. MetaMedia spendeert geld aan het drukken en versturen om het dan voor niks op het internet te gooien? Da's niet echt economisch voor een uitgeverij, dunkt me.
Paul

Michiel

citaat:
Geplaatst door ToThePointLeuk voor hen die ze hebben. Ja ge kunt ze nabestellen a 9 euro of zoiets, ff tellen he 85x9. Tja dat gaat mij te ver.

Je hoeft ze ook niet meteen allemaal tegelijk na te bestellen. [;)] Ik heb een aantal keer een paar nummers nabesteld met de artikels die me interesseerden. Kost niet veel, en geen moment spijt van gehad!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Er is ook een economische tussenoplossing mogelijk...

Om te beginnen een realistischer aantal drukken op papier (hoewel de drukkosten bij een kleinere oplage maar een klein deel van de investering uitmaken), om niet na tien jaar nog met overschotten te zitten.

Daarna, wat sommige Duitse tijdschriften doen (die natuurlijk een veel grotere startoplage -en verkoop hebben) , na een paar jaren volledige jaargangen verkopen op CD in PDF-formaat. De productie van CD's op basis van al bestaand materiaal kost peanuts vergeleken met drukwerken. Op die manier kan er een tweede keer verdiend worden aan dezelfde basisinvestering.
Om het 'origineel' aantrekkelijker te houden kan die CD opgemaakt worden aan 72 dpi (schermresolutie) of 150 dpi (resolutie voor huis-tuin-keukenprinter), waardoor er ook op beelden kan ingezoomd worden op het computerscherm.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Er is ook een economische tussenoplossing mogelijk...

Om te beginnen een realistischer aantal drukken op papier (hoewel de drukkosten bij een kleinere oplage maar een klein deel van de investering uitmaken), om niet na tien jaar nog met overschotten te zitten.

Daarna, wat sommige Duitse tijdschriften doen (die natuurlijk een veel grotere startoplage -en verkoop hebben) , na een paar jaren volledige jaargangen verkopen op CD in PDF-formaat. De productie van CD's op basis van al bestaand materiaal kost peanuts vergeleken met drukwerken. Op die manier kan er een tweede keer verdiend worden aan dezelfde basisinvestering.
Om het 'origineel' aantrekkelijker te houden kan die CD opgemaakt worden aan 72 dpi (schermresolutie) of 150 dpi (resolutie voor huis-tuin-keukenprinter), waardoor er ook op beelden kan ingezoomd worden op het computerscherm.



Volledig mee eens want wachten wanneer pasen en pinksteren op een dag samen vallen help mij ( en vele nieuwe abo's) niet verder. MSM verwijst met de regelmaat van de klok naar andere msm's. Dus als we de stelling van dgrr57 volgen zullen nieuwe abonnee's op hun honger blijven zitten.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dgrr57

Daar is een andere oplossing. Artikels ? la carte bestellen. Dit is zeker mogelijk. MSM is via PDF gemaakt. Dus een herdruk van lagere kwaliteit tegen een fatsoenlijke prijs van een gewenste artikel moet kunnen. Want ik neem toch aan dat je de pub en al de rest niet nodig hebt. Andere tijdschriften doen dit al jaren lang.

doomslu

Veel goede idee?n waar misschien iets valt mee aan te vangen.

Voorlopig is het zo dat je op beurzen oude nummers ook aan abonnementsprijs kunt verkrijgen. 11 nummers = de prijs van ??n jaargang.

Als alles gratis op het net wordt gegooid haalt MSM met moeite het honderste nummer, denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door doomslu

Veel goede idee?n waar misschien iets valt mee aan te vangen.

Voorlopig is het zo dat je op beurzen oude nummers ook aan abonnementsprijs kunt verkrijgen. 11 nummers = de prijs van ??n jaargang.




Waar staat dat vermeld ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door doomslu

Veel goede idee?n waar misschien iets valt mee aan te vangen.

Voorlopig is het zo dat je op beurzen oude nummers ook aan abonnementsprijs kunt verkrijgen. 11 nummers = de prijs van ??n jaargang.




Waar staat dat vermeld ?


Nergens, maar ik zal er voor zorgen dat dat in oktober in Mechelen wel duidelijk zal geafficheerd zijn op de promotiestand. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

Ow super want dat wist ikke nie. Vermoede dat ik weer iets niet gezien had.
Zal al een lijstje maken om de meest benodigde info aan te vullen.
Het blijft echter wel een dure oplossing want zoals eerder gesteld heb ik geen behoefte aan reclame. Die lees ik zowiezo niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Luc,
Lees mijn reactie eens opnieuw... waar zie je 'gratis' staan ?
Het gaat wel degelijk om twee keer verdienen aan ??n basisinvestering.
En met een kleine extra-investering, want het branden van CD's is heel wat goedkoper dan een oplage te drukken. Bij een beperkte vraag kan dat zelfs gewoon in-house gebeuren. De verkoopprijs kan dan ook heel redelijk blijven om toch nog winst te maken.

En ook 'artikels ? la carte' via internet hoeven niet gratis te zijn. Zo maakt de fabrikant van gietmaterialen Pascal Rosier gebruik van 'www.allopass.com' om geld te slaan uit zijn instructievideo's (vroeger zelfs voor z'n PDF's).
Maar om van elk artikel een afzonderlijke PDF te brouwen, en achteraf er de hele administratie van te onderhouden... Het sop zou voor MSM/TMM de kool waarschijnlijk niet waard zijn.

Dan is het heel wat makkelijker om gewoon de hele jaargangen in PDF bijeen te plakken en op CD te zetten. Een eenvoudige bookmark-navigatie naar de onderscheiden nummers (of zelfs naar de artikels daarin) vraagt maar een paar uur werk.

Begrijp me niet verkeerd, Luc. Na 18 jaar grafisch ontwerp en drukwerkbegeleiding (en ondertussen al jaren te moeten aanhoren dat ik 'overgekwalificeerd' zou zijn), is mijn eeuwige liefde voor verzorgd en kwalitatief drukwerk zeker niet verminderd. Maar voor sommige noden zijn andere technieken nu eenmaal handiger en/of goedkoper...