Met treintjes spelen ?

Gestart door rixke rail, 28 juli 2008, 12:56:41 PM

rixke rail

Volgende keer als iemand u nog eens smalend zegt dat U met treintjes "speelt",:0 toon hen dan even
url="http://www.tassignon.be/trains/Rixke/modelbouw/gevaar/gevaar_nl.htm"dit/url artikel. ;)
Wedden dat ze niet meer zo hard lachen ? B)
't Is wel uit de jaren zestig, maar kom !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit op 27-08-2008 : hyperlink aangepast
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

conducteur

#1
ik begrijp het niet helemaal. Maar het komt er toch op neer dat d trein de bestraalde vloeistof moest vervoeren? Je moet er maar op komen.

wie bouwt de 'wantage-lijn' na?[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

#2
En toch spreken ze weer van "speelgoed". [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

#3
citaat:
Geplaatst door doomslu

En toch spreken ze weer van "speelgoed". [xx(]



Hetgeen ze gekocht hebben was mss ook speelgoed? [:D]

Peter

#4
Zelf Ebay maakt een verschil. Op de Duitse Ebay staan modeltreinen onder "Modellbau", op de Belgische Ebay onder "speelgoed"
Ra ra!![:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#5
Op de belgische ebay zijn veel minder onderverdelingen, kan daardoor komen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#6
citaat:
Geplaatst door Peter

Zelf Ebay maakt een verschil. Op de Duitse Ebay staan modeltreinen onder "Modellbau", op de Belgische Ebay onder "speelgoed"
Ra ra!![:0][:0][:0]



>>> onder speelgoed EN modelbouw in Belgie en onder modelbouw &miniaturen in Nederland.

Gerrit

just4fun

#7
Het woord speelgoed bestaat uit 2 delen: speel en goed, daar vallen bij ebay dus blijkbaar onze treintjes onder. De games en hun consoles vallen niet onder dat 'speel-goed'. Zo erg vind ik het niet dat wij nog 'spelen'. Er zijn er nog velen die spelen, enkele top-spelers in het voetbal verdienen er geld met bakken mee, ook muzikanten spelen een concert.
'Met treintjes spelen' een probleem? Voor mij niet [;)].
Paul

Michiel

#8
Strikt genomen vallen de treintjes op eBay niet onder het begrip "speelgoed". De hoofdonderverdeling heet "speelgoed & modelbouw", waarbij er dus een bundeling is van de rubriek "speelgoed" en de rubriek "modelbouw". Men heeft dus duidelijk een onderscheid gemaakt tussen beide termen. Daarna kan men dan de rubriek "modelbouw" kiezen, waaronder ook onze lievelingetjes... de treintjes.

Ik zie het ook liever zoals op de Duits site, maar het blijft toch allemaal maar muggenziften... En ook ?k speel graag met treintjes. Nah![:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#9
het is gewoon supergoed speelgoed van de bovenste plank
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#10
Wat anderen er van zeggen of denken trek ik me niet aan. Mijn hobby is modelspoor, en als anderen dit "met treintje spelen" willen noemen doen ze dat maar. Het voornaamste is dat ik (we) ons amuseren en ontspannen en de rest kan de P.. op.[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#11
daar ik niet op ebay koop kan het me toch niet schelen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Stefan Appelmans

#12
Wanneer al die [xx(]mensen die zegels bewaren, planten doen groeien, rare katten kweken, op tv voetbal of snooker kijken, tegen hun gebuur klagen, warm water uitvinden, mij de keel uithangen, hun vrouw bedriegen of graag gaan werken me zeggen dat ik met mijn trein speel, zeg ik "ja, ik speel met mijn trein".
En dat kan helemaal geen kwaad![:D]
stefan.

loebaske

#13
Pas op h? !!!!!
de treintjes zijn gemaakt voor de kleintjes mee te spelen [:)][:X][:X]
en wie speelt er mee [?][?] just de grote papa's
en zo zijn er zoveel dingen die er zijn voor de kleinste, en waar papa graag met speeld [;)][;)][;)][;)] snappie [8D][8D]

Gerolf

#14
"spelen" is toch geen verboden woord? Natuurlijk "speel" ik ook, en graag! Dit is de beste hobby ter wereld!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw