Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

zoek mogelijkheid

Gestart door marctje, 15 juli 2008, 09:00:45 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Volgens mij is het soms traag laden van pagina's (of algemeen: het niet reageren van het forum) gewoon het gevolg van het feit dat iemand anders een zoekopdracht uitvoert...
Heb het nl. zelf eens uitgetest: in het ene venster een zoekopdracht starten en dan ??n of andere pagina proberen op te roepen. De pagina kwam pas nadat de zoekopdracht resultaat (of time-out) gaf.
Wordt de database niet gelocked tijdens het uitvoeren van de zoekopdracht?

Geert

Ik heb die ook getest en het klopt wat je zegt. Het zou wel eens de zoekfunctie kunnen zijn die roet in het eten gooit !
Knap gevonden !

Dit geef ik alvast door aan de informatici van ThinkMedia. Misschien dat ze er een oplossing voor vinden ... tegen 2012... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat er links naar foto's verdwijnen is zeker jammer. Soms gebeurt dit ook zonder het medeweten van de forumleden die het geplaatst hebben (zo was Erwin bvb een tijdje geleden verrast door een opruimingsactie van photobucket)

Ergens een vaste server voorzien - of plaats op een server - een oud zeer, nog niet zo lang geleden ter sprake gekomen bij het draadje "gevestigde waarden": toen werd er verteld over een map voor bestanden op het oude "yahoo"-forum.
Zo'n ruimte zou nuttig kunnen zijn voor een selectie van foto's, maar ook voor teksten, tabellen, ...

Het probleem: serverruimte kost geld, en dit forum is een soort "vrijwilligersorganisatie", waarbij de uitgeverij van MSM serverruimte ter beschikking stelt voor het forum zelf. Er is ooit sprake geweest van extra mogelijkheden, maar ik heb geen idee wat de stand van zaken is.




>>> tegen wie zeg je het[:D][:D][:D] Kunnen wij gewoon geen yahoo forum "kapen" om daar OP EEN ORDENTELIJKE MANIER wat fotomateriaal en dergelijke kwijt te kunnen??? Ik ga af en toe nog een kijken op mijn geliefde FS32NG forum en wat blijkt? de bestanden die daar in 2000 zijn neergezet STAAN ER NOG STEEDS en je hebt geen 'zoek-functie ' van doen.Al de rest kan hier gewoon blijven zoals het is alleen als er iemand iets NUTTIG of BIJZONDER kwijt wil kan dat op Yahoo (ral kleurentabellen-inventaris van Belgisch materieel-enz-)

Gerrit

Gerolf

Wat ik zou kunnen doen, is die files copi?ren naar mijn webruimte, en links plaatsen op dit forum. Als auteursrechten geen probleem zijn, natuurlijk.

Een rubriek "nuttige bestanden" kan wel aangemaakt worden op dit forum.

Daar zouden dan ook rechtstreekse links kunnen komen naar andere informatie, ik denk bvb aan Patrick "Dgrrr" als hij het daarmee eens zou zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Ik heb Havoc's tip geprobeerd via Google, en binnen de seconde vond ik wat ik zocht!!!!![:0]
Gouden tip, Johan! Hoe kom je dat toch allemaal aan de weet man[8)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
Hoe kom je dat toch allemaal aan de weet man


RTFM [:o)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tufken

Ja Tony,

dit is pas een goede tip van Havoc, die kunnen we nu voor alles gebruiken, je moet het maar weten.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

Dus, twee redenen om de zoekfunctie van het forum zelf NIET te gebruiken:
- ze vertraagd het forum voor anderen
- via Google - met siterestrictie - gaat het stukken sneller
Merci, Johan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Pas er wel wat mee op, het kan zijn dat de index van Google niet zo up-to-date is. Nu is dat niet altijd een probleem als je achter oude zaken zoekt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Ik merk dat de forumsoftware is geupdated (nu in het engels) en dat de zoekfunctie nu vrij snel terug komt. Is dit een droom?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Nee nee Saraan , geen droom, ook hier heb ik die update gemerkt, zonder dat ik hier iets van af wist??[:(]

Gerolf

Ik denk dat er nog mensen verrast zijn. Ikzelf in ieder geval ook ... [:0]
Die commercial-banner is in elk geval niet wat ik zocht op ons forum [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ja ik heb het ook gemerkt, maakt verder precies weinig verschil

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem